no i jestem z powrotem
sprawdzilem wetylator stykajac kable od czujnika ktory je zalacza i okazalo sie ze nie dziala
nastepnie sprawdzilem bespiecznik jest ok dalej co mi przychodzi do glowy to przekaznik ale nie wiem ktory to i nie moge ich znalesc
sprawdzilem wetylator stykajac kable od czujnika ktory je zalacza i okazalo sie ze nie dziala
a ten czujnik to ten z brazowa wtyczka
w poldoroverach jest czujnik bezposrednio na chlodnicy w jego przypadku takie postepowanie jest ok, pozwala sprawdzic czy wentylator sie wlacza
w twoim przypadku chyba jest inaczej, chodzilo mi o podanie zasilania bezpośrednio na wentylator
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
tak z brazowa wtyczka ale tak jak piszesz on nie jest na chlodnicy tylko na trujniku ktory z kolei przykrecony jest do glowicy
czyli muwisz ze tak nie moge sprawdzic tego wetylatora?
a moze wiesz jak bylbym bardzo wdzieczny
no wlasnie nie, bo od opornosci zalezy moment wlaczenia wentylatora i teraz zalezy to od typu czujnika czy jest NTC czy PTC
teoretycznie jak rozepniesz wtyczke to masz nieskonczenie duzy opor czyli przerwe
teraz zalezy jak ten pomiar interpretuje komp, bo to on tym wszystkim rządzi, byc moze ze zapisuje to jako usterka, tak samo moze byc z polaczeniem przewodow czyli maly opor czyli zwarcie
rozepnij wtyczke od wentylatora i tam bezposrednio podaj napiecie, moze to byc trudne bo wtyczka styki moze miec gleboko, latwo zrobic zwarcie, wentylator bierze spory prad wiec moze tez iskrzyc
ja bym poszukal przekaznika i tam ewentulanie zrobil mostek, tylko uwazaj i nie zrob mostka na stykach cewki przekaznika
mostek ma byc na stykch gdzie przekaznik je zwiera i przerywa
przekaznik chyba jest w komorze silnika po prawej stronie przynajmniej tak jest w kanciaku
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
rozepnij wtyczke od wentylatora i tam bezposrednio podaj napiecie,
tam to znaczy gdzie do wtyczki???
a co do przekaznika to po prawej stronie silnika tak jak piszesz jest jeden przekaznik ale nie wiem od czego on jest
a ktore to sa styki od cewki a ktore te co sie zwieraja???
a i jeszcze jedna rzecz moze i wazna moze nie wazna ale napisze moze to pomoze w czyms
a mianowicie w momecie wtykania wtyczki na czujnik ktory zalacza wetylator gdzis w dolnych okolicach silnika slychac jakies pstrykanie jak by cos sie zwieralo , nie wiem gdzie to jest bo ciezko to zlokalizowac
a moze ktos wie gdzie jest ten przekaznik od tego wetylatora ?
bylbym wdzieczny
tak z brazowa wtyczka ale tak jak piszesz on nie jest na chlodnicy tylko na trujniku ktory z kolei przykrecony jest do glowicy
czyli muwisz ze tak nie moge sprawdzic tego wetylatora?
AndrewS napisał/a:
no wlasnie nie, bo od opornosci zalezy moment wlaczenia wentylatora i teraz zalezy to od typu czujnika czy jest NTC czy PTC
teoretycznie jak rozepniesz wtyczke to masz nieskonczenie duzy opor czyli przerwe
teraz zalezy jak ten pomiar interpretuje komp, bo to on tym wszystkim rządzi, byc moze ze zapisuje to jako usterka, tak samo moze byc z polaczeniem przewodow czyli maly opor czyli zwarcie
Odłączenie wiązki od czujnika powinno powodować załączenie się wentylatora. Jeżeli się nie załączy, to albo jest walnięty przekaźnik albo wentylator (w ostateczności komp, w co nie wierzę).
Tę przerwę na czujniku komp interpretuje jako bardzo wysoką temperaturę.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
sprawdzalem wetylator podlaczajac go na krotko do aku tak na sekude no i dziala
takze z tego wynika ze przekaznik .ale teraz gdzie on jest i ktory to jest???
chyba ze w ostatecznosci ten komp ale to tylko by wetylatora nie zalaczal?
No na chlodnicy jest czujnik, lub dwa (jesli sa dwa wentylatory), ktore przy osiagnieciu danej wartosci temperatury plynu zwieraja obwod zasilania wentylatora.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
No na chlodnicy jest czujnik, lub dwa (jesli sa dwa wentylatory), ktore przy osiagnieciu danej wartosci temperatury plynu zwieraja obwod zasilania wentylatora.
A ECU ma swój własny czujnik temperatury...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
dokladnie i jest potrzebny do ssania wyznaczania kata wtrysku itp itd
jutro zejde do samochodu i zmierze tak dla pewnosci czy jest tam na nim jakas opornosc
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum