Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tuning - benzyna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tuning - benzyna
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 24, 2009 15:02   

Zukowaty napisał/a:

Oraz większa wydajność paliwa a co za tym idzie większa siła uzyskana z tej samej dawki paliwa. Nie mówię już nic o czystości paliwa bo nasze 98 to takie dobre czyste zachodnie 95.
Nie potrafię w inny sposób wyjaśnić 8,6sek w najgorszym przejeździe w 3 osoby na pokładzie.


zgadzam się co do tej czystości paliwa ja jeżdżę wyłącznie na 98 bo po zalaniu 95 samochód zaczyna natychmiast falować dławic sie jego dynamika spada na łeb na szyje nie mówiąc już o kulturze pracy...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 24, 2009 15:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 21:34   

sknerko napisał/a:
Tempest napisał/a:
no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość

no to sobie pogadałeś a teraz przyjmij do wiadomości że R75 ma taki dynks co się zwie czujnik spalania stukowego i on ma wpływ na osiągi po zmianie paliwa więc mi tu nie gadaj Zukowaty też nie jest pierwszym z brzegu kolesiem i jeździł na 98 i jak on mówi że czuć ogromną różnicę to mu wierzę i tyle

to, że 75 ma stukowe to nie wiedziałem bo nigdy nim nie jeździłem i ten model mnie w ogóle nie interesował
w tym wypadku pisałem po prostu ogólnie o stosowaniu paliwa 98 w silnikach "normalnych" :wink: i tam wlanie 98 zamiast najczęściej zalewanego 95 nie będzie miało wpływu na przyspieszenie czy samą prędkość tylko na zdrowszą pracę silnika
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 12:23   

Tempest napisał/a:
w tym wypadku pisałem po prostu ogólnie o stosowaniu paliwa 98 w silnikach "normalnych" i tam wlanie 98 zamiast najczęściej zalewanego 95 nie będzie miało wpływu na przyspieszenie czy samą prędkość tylko na zdrowszą pracę silnika

A temat wątku brzmi normalny silnik czy V6 moc? bo wydawało mi sie ze mówimy o V6. Ja trochę ogarniam temat silnika dlatego wiem że w zwykłym silniku najczęściej brak czujników ale to tez nie jest reguła.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 12:58   

a to nie jest przypadkiem tak ze auto na z czujnikiem stukowym normalnie jezdzi na pb98 a po zalaniu pb95 czujnik wykrywa mniejsza ilosc oktanow i odpowienio zmienia mnieszanke paliwa?

to raczej nie na 98 dostajesz wiece koni tylko na 95 zabiera Ci podstawowe konie...

same oktany nie maja nic do energetycznosci paliwa... w Niemczech swego czasu zatankowalem niechcacy 91 oktanowa benzyne i to pol baku do r200 i szczerze mówiac nie bylo jakiejkolwiek różnicy.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 13:16   

michone napisał/a:
auto na z czujnikiem stukowym normalnie jezdzi na pb98 a po zalaniu pb95 czujnik wykrywa mniejsza ilosc oktanow i odpowienio zmienia mnieszanke paliwa?

to raczej nie na 98 dostajesz wiece koni tylko na 95 zabiera Ci podstawowe konie...

Tylko że auta w wielkiej większości są projektowane pod Pb95, więc o jakim zabieraniu podstawowych koni mówimy? Mieszanka paliwa z resztą się nie zmienia. Czujnik stukowy jest od zapłonu a nie mieszanki. W silnikach wyczynowych lub nawet tylko po to żeby podnieść moc przyśpiesza się zapłon i do takich rzeczy służy ten czujnik ponieważ inna liczba oktanowa to inny moment zapłonu dla najlepszego wykorzystania mocy tkwiącej w paliwie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
J-A-J-O
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lis 27, 2009 00:30   

Ja gdy mogę tankuje shellowskiego v-powera, podstawową nie 100 oktanową którą i tak narazie widziałęm na jednej stacji. Kultura pracy jest zupełnie inna, zrywność auta wzrasta, oraz wydaje mi się że trochę mniej pali.

Mapy oczywiście będę wgrywał, tylko nie wiem kiedy bo teraz mamy końcówkę roku i jak zwykle mam zatrzęsienie w firmie.

Próbował ktoś robić chiptunning silnika V6 2.0? Pytałem jeden warszawski zakład o taki zabieg, za 1200zł gwarantowali 14km i 12 Nm. Cena oczywiście powala, jak na uzyskany przyrost, poza tym nie wiem czy taki przyrost uzyskali by na nowej mapie?

Nowa mapa to efekt dopracowywania oprogramowania silnika przez lata produkcji danej jednostki, powinna dać mniejsze spalenie i większy moment - i to wgrywa PHJOWI, tak?

Natomiast chiptunning to ustawienie silnika tak by wyciągnąć z niego jak najwiecej mocy nie patrząc na spalanie.

Jednak obydwie metody odnoszą się do programowania pamięci EPROM w silniku, tak?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 11:20   

J-A-J-O napisał/a:
Nowa mapa to efekt dopracowywania oprogramowania silnika przez lata produkcji danej jednostki, powinna dać mniejsze spalenie i większy moment - i to wgrywa PHJOWI, tak?

Tak. Do tego stare mapy z czasem się rozjeżdżają. Ja miałem już taką że gdy tylko lambda zaczęła dawać słabszy sygnał to zimny silnik szalał. Po wgraniu map wszystko wróciło do normy. Pali mi ok 1-1.5l mniej ale najbardziej poprawiła się kultura pracy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lis 27, 2009 21:04   

hmmm ja to poznaje teraz tajniki konstrukcyjne mojego 1.8 T bo mało miałem styczności z takim silnikiem i w sumie na pewno będę przy nim dłubał bo to sama przyjemność. :-D czy ktoś może próbował grzebać przy seryjnej turbince by ja podnieść na ciśnieniu, ew. kolega PHJWI ma może tez mapki do 1.8 T?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 28, 2009 11:55   

Z tego co mi wiadomo to ma mapki to każdej wersji silnikowej.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Trebor75 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 02:55   

ha! czyli jednak samo 1,8 bez turbo też! :cool: :smile: hehe
próbował ktoś? jaki rezultat?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 10:15   

Trebor75, zadzwoń do PHJOWI i sie dowiesz wszystkiego on jest the best na rovera no i jeszcze mariusz418 też może wiedzieć więcej w temacie map do serii K
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 16:38   

sknerko napisał/a:
mariusz418 też może wiedzieć więcej w temacie map do serii K

Co prawda to prawda. Trafiłem do JOWIEGO bo bliżej ale Mariusz też podobno ma.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 29, 2009 21:56   

mnie z tego wschodniego zapupia polski wszyndzie daleko :evil:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 10:54   

Cytat:
mnie z tego wschodniego zapupia polski wszyndzie daleko :evil:

DO KRK na spot 5go masz bliżej niż my :) Do Wawy w końcu też nie jest taka tragedia.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Net 



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Sopot

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 11:46   [R75 2.oV6] chiptunning (przez obd?)

kilka szybkich pytan:

- gdzie to mozna bezpiecznie zrobic w trojmiscie lub okolicach? moze znacie jakis zaprzyjazniony zaklad..
- ile to kosztuje?
- ile mozna zyskac lub ile stracic?


z gory dzieki za odp i pozdro ze słonecznej Gdyni : )
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 16:18   Re: [R75 2.oV6] chiptunning (przez obd?)

Net napisał/a:
kilka szybkich pytan:

- gdzie to mozna bezpiecznie zrobic w trojmiscie lub okolicach? moze znacie jakis zaprzyjazniony zaklad..
- ile to kosztuje?
- ile mozna zyskac lub ile stracic?


z gory dzieki za odp i pozdro ze słonecznej Gdyni : )

chcesz chipować jednostkę wolnossącą?
jedyne co możesz uzyskać to pewnie pare kuników, ale to lepiej ci już powiedzą znawcy
chipowanie ma większy sens przy uturbionych silnikach
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 18:42   

dobrze gada polać mu :)

nie ma się co bawić w jakieś chipy NA tym bardziej jesli nic nie bylo robione w silniku, dolocie lub wydechu szkoda prądu...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 22:12   

zrób swapa na 2.5, to ten sam silnik, ino pojemność inna....wałki od ZT190, wydech i dolot, podstroić i wtedy będzie to miało ręce i nogi :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 22:16   

Markzo napisał/a:
zrób swapa na 2.5, to ten sam silnik, ino pojemność inna....wałki od ZT190, wydech i dolot, podstroić i wtedy będzie to miało ręce i nogi :)


to już lepiej będzie kupić 75 w 2.5 lub pokusić się na ZT-ka v :grin:
 
 
 
scareface 




Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 404
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 09, 2013 02:03   

jeżeli 2 sonda ta za katem na wykresach nie chodzi w pełnym zakresie tylko stoi w miejscu to jest do wywalenia? jakie mogą być objawy już nie działającej sondy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 01:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów Tuning SDi za 7zł
Kalah Tuning mechaniczny 355 Pon Lis 06, 2017 00:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink