Forum Klubu ROVERki.pl :: [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:08
[R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa

Zima sroga, czyli jak podgrzewacz filtr paliwa. Zbieramy tutaj informacje :D
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 10:03   

mi_sza1 napisał/a:
U mnie link nie działa. Znaczy każe mi coś płacic

kliknij Regular Download i poczekaj te 60s, widać jak schodzi ten czas i wtedy ściągniesz za free
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 04, 2010 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 10:27   

szoso420 napisał/a:
kliknij Regular Download i poczekaj te 60s,

No patrz działa :smile: . Bardzo przyzwoicie opisane.
Tak mnie zastanawia czy ten zawór zwrotny wtykany w filtr cały czas puszcza ciepłe paliwo do filtra, czy tylko wtedy gdy trzeba znaczy zimą.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 11:28   

mi_sza1, On jest taki ze jak paliwo ma temp poniżej 15°C to się otwiera bo jest tam w środku taka sprężyna, widać ja od spodu, a powyżej np. w Lecie jest zamknięty i nie puszcza paliwa na filtr :wink:

szoso420, Dziękuje, Montuj swój i się pochwal :wink: :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 11:42   

Remi55 napisał/a:
Montuj swój i się pochwal

czekam na zawleczkę z serwisu :wink:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 15:03   

No teraz po dłuższej jeździe węzę powrotem cieplutkie fajne i filtr taki letni sobie :mrgreen: czyli działa to wzorowo. Teraz trzeba tylko znów mrozów po -30°C żeby wypróbować :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 23:13   

Remi55 napisał/a:
No teraz po dłuższej jeździe węzę powrotem cieplutkie fajne i filtr taki letni sobie czyli działa to wzorowo. Teraz trzeba tylko znów mrozów po -30°C żeby wypróbować

:brawo: :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 13, 2010 16:31   

Remi dzisiaj w końcu założyłem podgrzewany filtr u siebie :smile:
przewodu 6mm potrzeba około 1 metra gdyż stary przewód od powrotu jest za krótki by przykręcić go do zaworka, Ty wykorzystałeś stary przewód, w 400 się nie da
nie zakładałem Filtrona tylko MaxGear
zamknąłem się w 73zł (filtr, zaworek, zawleczka, przewód, opaski)
czy u ciebie też słychać jak paliwo przelewa się przez ten zaworek?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 13, 2010 16:43   

szoso420, hehe.. super :razz: Ahh fakt w 420 jest inaczej to trochę rozmieszczone :oops: No nic mój tutek jest do R 220 :razz:

Nie słuchałem nigdy uchem w filtr ale w kabinie nic nie słychać przynajmniej nic takie nie usłyszałem :wink: Wiem tylko ze mój filterek teraz cieplutki fajny jest, bo w sumie na to najbardziej uwagę zwracałem :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alex 



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 11, 2010 19:37   

witam mam takie pytanko czy jest gdzies moze w bloku silnika miejsc, jak to było w mercedesie ze wywalało sie zaślepkę i można było zamontować świece żarową do podgrzania silnika.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 19:40   

Alex, Masz 3 lub 4 świece żarowe w twoim silniku po co tobie więcej :?: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alex 



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 11, 2010 19:49   

no 4 mam ale zawsze jak by sie podłączyło dodatkową do wody to zawsze zimą szybciej by sie zagrzał. przeprowadzałem mały test ze swiecą i ze szklanką wody to po 0,5 min szkalnka była juz gorąca tak wiec te 5 litrów dogrzałby migiem a nie po przejechaniu 10km (oczywiscie przy -15)
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Paź 11, 2010 19:50   

Zaoewne po to by nagrzać silnik przed uruchomieniem i odrazu mieć cieplutki nawiew.
Miejsca raczej nie ma ale można założyć ogrzewacz wpinany na wąż wodny od chłodnicy.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 19:57   

Alex, Ahh chodziło tobie od grzałkę to wody :wink:

Jest takie cos: http://www.waeco.com/de/produkte/pkw/4194_1282.php

Ale do tego trzeba mieć gdzieś blisko gniazdko,i zapewnię to jest dobry patent. leć grac sama bateria to nie dobry pomysł bo jak byś tak grzał te 5l świecami to byś już auta nie odpalił :sad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alex 



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 11, 2010 20:00   

Tylko ze przydało by sie zamontować do tego np. pąpke od spryskiwaczy aby ciepła woda mogła sie swobodnie przemieszczac, zecz jasna na wyłączonym silniku.

[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 21:00 ]
No niby tak zawsze mozna miec dodatkowy mały aku do tego bądz zmiescic sie w pułapie do którego juz nie odpali:P
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 17:40   

Mam lepszy patent od was bo elektryczny no i wasz filtr kosztuje ponad 70 zeta a mój 26 co przy wymianie cieszy ale o tym później bo dziś nie mam za bardzo czasu.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 19:11   

GRZYBEK82, To jestem ciekawe jak to podgrzewa jak kosztuje mniej niż 70zl :razz: :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Wto Lis 23, 2010 19:51   

Wymiana filtra tyle kosztuje ,a sam podgrzewacz to zależy jakie kto ma znajomości na szrocie a jak nie to alledrogo~50PLN
Więc zaopatrujemy się w... PODSTAWĘ FILTRA PALIWA Z OPLA DIESLA(ja mam z astryF ale podejrzewam że vectry miały te same)
Coś takiego:http://allegro.pl/podstawa-filtra-paliwa-opel-astra-1-7-td-i1333668576.html
Górna mniejsza wtyczka wpinana jest do czujnika temp paliwa co nas za bardzo nie interesuje bo on w oplu steruje przekaźnikiem od podgrzewacza więc zostawiamy odpiętą.
Do dolnej wtyczki podpinamy zasilanie naszego podgrzewacza poprzez mocny przełącznik albo przekaźnik. Największy prąd jaki udało mi się zmierzyć na podgrzewaczu to 16A, i tu ciekawostka, im cieplejsza ropka w filtrze tym prąd mniejszy,więc nie ma ryzyka gdy zapomnimy wyłączyć.
Średnica oplowskiego filtra jest ta sama więc pasuje jak ulał pod nasze mocowanie.
W oplu węże są jak widać zakute ale to nie problem bo po umiejętnym ich rozkuciu mamy gotowe końcówki pasujące na nasze węże (podstawę filtra brać ze złomu z wężami, mogą być odcięte)
Zalety:
-możliwośc podgrzewania ropki przed rozruchem
-grzanie nie uzależnione od temp płynu chłodzącego
-włączamy i wyłączamy kiedy chcemy
-banalny i szybki montaż
-chłodna ropka w lecie (przy filtrach vw niepotrzebnie ciepła)
-niska cena samego filtra
Wady:
-montaż dodatkowego wyłącznika(chyba że zrobimy instalacje tak jak ori w oplu)
-pobór prądu ok 16A
U mnie hula aż miło, mam zdjęcia ale nie za bardzo wiem jak je umieścić
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 20:21   

GRZYBEK82 napisał/a:
-chłodna ropka w lecie (przy filtrach vw niepotrzebnie ciepła)

To akurat nie jest wada, a po drugie ten zaworek w VW sie zamyka powyzej 15°C i w tedy działa to jak stary filtr Rovera :wink:

Aha czyli elektryczne podgrzewanie to jest. Myślałem ze takie na płyn chłodniczy jak maja VAG auta :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pablom1978 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 46
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Gru 18, 2010 10:22   

GRZYBEK82 napisał/a:
U mnie hula aż miło, mam zdjęcia ale nie za bardzo wiem jak je umieścić


Możesz mi podpowiedzieć jak podłączyłeś instalację elektryczną do podstawy filtra tzn. w jakim miejscu w roverze podpiąłeś kable prądowy i masowy? Pozdrawiam.
 
 
TomiNeo 



Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: Praszka/Opole



Wysłany: Sob Gru 18, 2010 16:11   

Witam
Dziś również założyłem filtr paliwa z elektrycznym podgrzewaczem, ale nie wiem gdzie się podpiąć do instalacji.
1 do przekaźnika świec żarowych, czyli podgrzewacz będzie się wł/wył razem ze świecami, i tu pytanie jak długo grzeją świece?
2 do świateł ,podgrzewacz będzie działał razem ze światłami.
3 osobny włącznik, czyli wł/wył kiedy mi pasuje choć wolałbym jakieś automatyczne rozwiązanie.
Na razie wygląda to tak:



Tylko gdzie się wpiąć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R L-series (Diesle)] Rolka paska wieloklinowego
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 17, 2010 15:10
Remigiusz
Brak nowych postów [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Sty 23, 2011 15:34
keczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
BialYY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Wto Cze 19, 2007 16:11
piter34
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink