Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI]zerwany pasek wieloklinowy i klekotnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI]zerwany pasek wieloklinowy i klekotnie
Autor Wiadomość
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 21:32   [R200 SDI]zerwany pasek wieloklinowy i klekotnie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem, a konkretnie chodzi o zerwany pasek wieloklinowy z przyczyny napinacza, który został wymieniony ale powstał kolejny problem, gdyż z chwilą spadnięcia paska samochód zaczął klekotać i tak jak by słychać zawory, po wymianie napinacza, klekotanie pozostało, nie wiem gdzie szukać przyczyny i nie wiem co mogło się jeszcze stać. Czyżby przestawił rozrząd ale jak go sprawdzić na kole wałka jest znak a na wale? może ktoś ma jakieś dane jak sprawdzić ustawienie rozrządu??

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 21:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 23:08   

a jechałeś po zerwaniu paska czy sie zatrzymałeś i reszta jazdy na sznurku / lawecie ?? Pasek wieloklinowy napędza też pompe wody i bez niego silnik nie ma chłodzenia. Generalnie samo zerwanie paska nie powinno mieć wpływu na pracę silnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 23:25   

No właśnie jechałem. Przejechałem jakieś 700m ale klekotanie wystąpiło zaraz po zerwaniu paska, to jest najbardziej zastanawiające.

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2015 23:25 ]
Nie wiem co robić, czy naprawiać czy szukać całego silnika
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 07:51   

Nie no 700m to nic dla tego silnika jeśli chodzi o temp. Czyli przyczyna jest inna. Może rzeczywiscie przeskoczył rozrząd o ząbek, jeśli pasek wieloklinowy przy oberwaniu wpadł gdzieś w osłonę rozrządu. Trzeba sprawdzić rozrząd. Opisy na bank są w RAVE ... Ja tylko pamietam, że ustalenie położenia wału robi się trzpieniem na kole zamachowym (z tyłu silnika pod rozrusznikiem) a później na kółku wałka rozrządu widać znak. Ale szczegółów już nie pamiętam.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 20:33   

ok już wiem więcej tzn okazało się po sprawdzeniu rozrządu że nie przeskoczył i po sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach oraz po rozebraniu kolektora ssącego wykazało iż na trzecim cylindrze zapieczony/zacięty jest zawór ssący. Jutro przy dobrych wiatrach wyciągnę głowicę i się okaże co i jak z nim :)

Pozdrawiam,
P.S. dalsze kroki będę sukcesywnie opisywał
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 23:24   

kurcze dziwne ..... jedno z drugim w teorii nic nie ma wspólnego ...... :-|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 06:11   

Być może nic wspólnego nie miało ale dopiero jak się coś stanie człowiek zaczyna się przysłuchiwać dokładnie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów R[220 SDI'97] pasek wieloklinowy
stan_w._j. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Lis 03, 2007 12:40
Pyzdra
Brak nowych postów [r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy
marcino2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lut 19, 2015 11:38
Yogi92
Brak nowych postów [R25 2.0 ITD 2000r] rolka napinająca pasek wieloklinowy
lardis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Kwi 24, 2010 13:41
lardis
Brak nowych postów [R220] spadł pasek wieloklinowy- pompa wspomagania padła
xlukaszx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Lut 07, 2013 08:27
chudson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink