No to się może najpierw przywitam: Witam wszystkich!
Przedstawiam Wam, jak na razie w telegraficznym skrócie mnie i mojego Rovera 45, którego kupiłem(Uwaga!) dziś! Tj. 23.09.2015r.
Wyposażenie:
-silnik 2.0TD 101KM,
-elektryczne szyby x4,
-elektryczne i podgrzewane lusterka,
-podgrzewane fotele,
-airbag x4,
-spryskiwacze reflektorów(i proszę mi powiedzieć jak to uruchomić? )
-centralny zamek+pilot,
-klimatyzacja manualna,
-regulowana kierownica góra-dół
-zagłówki tył, podłokietnik x2,
-alufelgi Ronal 15'
W VIN klasa 7.
Przebieg ~233000KM
Do zrobienia:
-rozrząd,
-poducha silnika,
-filtry, oleje,
-zderzak,
-podsufitka,
-ciężko chodzi wspomaganie, znosi autko na lewo, troszkę nie pewnie się prowadzi,
W poszukiwaniu auta do 4-4,5 tyś. postanowiłem się wybrać do 50-70KM od mojego miasta. Wymagania jakie miałem przed autem to LPG(tak, tak, miało być tylko i wyłącznie LPG), klimatyzacja no i to by było tyle. Było ciężko znaleźć coś sensownego, wiadomo auta jak nowego w tej cenie nie sposób szukać, ale łatwo było rozpoznać czy o auto ktoś dbał, czy kupił je tylko na tzw."dowalenie" i sprzedać póki jeździ, nie wspominając o "pseudo handlarzach pośrednikach". Były też trzy osoby, które auto kupili kilka(naście) dni temu i sprzedają mówiąc np.(najlepsza historia), że mama, która mieszka za granica właśnie miała tej osobie oddać swoją renówkę, bo ona kupuje nowe auto(tu rekord, auto kupione po czym wystawione na następny dzień). Następnie stwierdziłem, że trzeba szukać diesla, potem do poszukiwań dodałem coś w stylu "kupię taniej auto w którym trzeba coś pogrzebać". W dzień zakupu auta pojechaliśmy z dziewczyna po Astrę 2 LPG 2.0 136KM, która posiadała tylko klimę i wspomaganie. Jakże miło było ją zobaczyć po przejechaniu 78km jak...nowy właściciel nią odjeżdża, a po przedni właściciel "dzwoniłem do Pana", a w telefonie cisza. Nie wspomnę, że jakieś 2 godziny wcześniej autko mi "zaklepał". Taa... Wkurzony, trochę zmęczony stwierdziłem, że można jeszcze pojechać obejrzeć Rovera 45, akurat auto miałem zaklepane po wcześniejszej rozmowie z właścicielem, o czym nawet nie widziałem . Zadzwoniłem i powiedział mi właśnie właściciel, że na dzisiaj nikogo nie umawiał, bo ja tutaj zainteresowany wcześniej dzwoniłem i myślał, że na pewno przyjadę go obejrzeć. No i obejrzałem...kupiłem. Cena 2700zł zbita z 3000zł. Trzy stówki na rozrząd ubiłem, więcej chłopak rok młodszy ode mnie nie chciał zejść. Sam się przyznał, że auto ma od końca maja 2015 roku, sprzedaję bo (niby) wyjeżdża do Anglii, poprzedni właściciel(jego poprzedni) twierdził, że rozrząd wymieniał, ale pewny nie jest i dlatego mi te 3 stówki zejdzie z ceny. Ot taka historyyyja.
Nie wiem czy dobrze dodałem zdjęcie, jak coś to jutro się postaram zrobić to lepiej.
Pozdrawiam!
EDIT1:Naprawiłem link do zdjęć oraz dodałem kilkanaście fotek zrobionych (na szybko) na przerwie w pracy. (Czyli nie myty, nie pucowany ) EDIT2:Dodałem sporo zdjęć silnika, najbardziej zależy mi na ocenieniu przez Was pasków i rolek, niby były wymieniane, a sam stwierdzam, że np.klinowy do wymiany napewno. Co do pozostałych dwóch...mi się wydają w porządku, ale nie jestem spec i proszę Was o pomoc.
Prosiłbym też o:
1.Opisaniu zapocenia przy turbo, czy to może być poważna sprawa?
2.Jak według was przedstawia się pompa wtryskowa?(chociaż tak ze zdjęć)
3.Zagadka! Co to jest?! Taka rurka zatkana przez kawałek gwintowanego metalu? Się zdziwiłem bardzo jak to zobaczyłem.
4.Uwagi jeśli zobaczyliście coś jeszcze niepokojącego.
Ostatnio zmieniony przez Adradas Sro Wrz 30, 2015 08:15, w całości zmieniany 6 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 23:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pytanie:
1.Czy taki oto zestaw (oprócz napinacza paska wieloklinowego(niestety ale przewyższa mój budżet i muszę go sobie darować(koszt 300-350zł) i pompy wody) jest pełnym zestawem do wymiany rozrządu?
2.Czy pompa wody jest napędzana przez któryś z pasków?(wyczytałam, że nie, ale pytam dla pewności)
3. Czy konieczna jest wymiana rolek razem z paskami? Nie ukrywam, że brak konieczności wymiany niektórych lub brak konieczności wymiany wszystkich rolek trochę by mnie uszczęśliwiło finansowo, szczególnie, że do sprawdzenia mam jeszcze turbo, ponieważ są przy nim tzw. zapocenia(a nie spojrzałem, głupi przy kupnie). Na dodatek auto troszkę klekocze i nie wiem czy tak musi być czy jest to wina pompy(nigdy nie miałem diesla), ale o tym później.
4.Wyczytałem, że rozrząd można wymienić samemu przy pomocy forum i książki RAVE, do książki dostępu nie mam(nie jestem klubowiczem), ale na chomikuj coś tam znalazłem i mam nadzieję, że to to samo. Pytanie czy potrzeba do tego specjalnych narzędzi? Nie ukrywam, mimo wieku (21 lat) z chęcią podejmę się wymiany rozrządu.
Wybrałem zestaw chyba najtańszy rozrządu(choć dayco i ina to chyba dosyć dobre firmy?). Proszę o pomoc, ocenę i doradztwo
Pozdrawiam...
EDIT:Zedytowany pierwszy(główny) post, wszelkie info i pytania zamieściłem tam(w EDIT2), oraz troszkę opisałem moją historię kupna auta + dodałem zdjęcia na dysk google.
[ Dodano: Nie Paź 04, 2015 17:17 ]
Z góry bardzo przepraszam za podwójny post, ale czy jest ktoś kto może mi odpisać na moje pytanie, ktoś kto może mi pomóc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum