Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Muszę wymienić płyn hamulcowy i mam w związku z tym pytanie:ile go kupić i jakiej firmy najlepiej(i DOT 4)?
I jeszcze takie pytanko odnosnie oleju silnikowego,od trzech lat leje taki olej:
http://allegro.pl/item109..._formula_s.html
pozostać przy nim czy może wart zmienic na ten(choc specyfikacja ta sama)
http://allegro.pl/item108...l_10w40_1l.html
_________________ "jedyna"po reinkarnacji
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 23:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 24, 2010 16:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie ma większego znaczenia jakiej firmy płyn zalejesz, ale radziłbym kupować znanej marki a najważniejszą cechą płynu są jego parametry i rodzaj oczywiście.
Masz trzy płyny, które są ze sobą kompatybilne co oznacza, że możesz je mieszać zaliczamy do nich DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 różnią się one lepkością i punktem, w którym się zaczynają gotować im wyższy numer typu tym wyższa temperatura wrzenia, niemniej długi okres prac nad DOT 4 spowodował iż jego temp. wrzenia dorównuje temperaturze wrzenia DOT 5.1 .
Należy pamiętać aby nie wlać DOT 5.
DOT 5 różni się znacząco od DOT 5.1 i uszkodzi on elementy systemu hamolcowego w naszym aucie.
Mimo iż DOT 5.1 jest najnowszym typem, moja rada to wybrać dobry DOT 4.
Wszystko to znajdziesz w wyszukiwarce na stronch internetowych po za tym to że hamulce zrobiło ATE nie oznacza, że robią oni najlepszy płyn podobnie jak z klockami hamulcowymi . Przypominam też o tym aby wymieniać płyn co dwa lata, na tym samym płynie można jeździć nawet 10 lat podobnie jak z olejem niestety to nie będzie oszczędzanie. Płyn ma silne właściwości absorbcyjne i pochłania wodę z otoczenia, która będzie wpływać na szybsze zużycie układu jak i na pogorszenie parametrów płynu, min. obniża temp. wrzenia. Na koniec przypomne: płyn hamulcowy jest siną trucizną która jest szkodliwa nawet przy kontakcie ze skórą, płyn może uszkodzić lakier samochodu, przy wymianie płynu nie pozwól aby poziom spadł poniżej minimum. Możesz to wiedzieć ale na wszelki wypadek wspominam o tym, może komuś się nie chce serfować po necie lub nigdy tego nie robił.
Przymierzam się do wymiany płynu, auto ma już 12 lat, w ciągu ostatnich 7 (w PL) na pewno płyn nie był wymieniany, jak było wcześniej (we FR) tego nie wiem.
Różnica % duża, finansowo niewielka, więc wolałbym się dowiedzieć który będzie lepszy do R75 ? Jak rozumiem na DOT-5.1 nie ma co patrzec lepiej szukać DOT-4 ?
We wrocku od ręki mogę mieć TRW DOT4 0,5L w cenie 14,50zl
No ja się zraziłem do marki TRW. Mam ich tarcze i klocki i strasznie piszczą przy końcowej fazie hamowania (jak się zagrzeją) - pisk występuje nawet 1-2 sek po zatrzymaniu się auta (np. na światłach), mimo że mają podkładki antywibracyjne. Po zmianie klocków na Bosch piszczenie nadal występuje - zatem to wina tarcz.
Chyba że tak tary płyn (+7 lat) ma wpływ na takie piski ?
Chce taki który mogę kupić (dotrze do mnie) w ciągu 4 dni a czy to będzie 30pln za litr czy 65pln/litr to nie ma znaczenia, byleby był dobry - w sensie lepszy niż ten płyn który mam obecnie (niezmieniany min 7 lat).
Tylko patrząc po cenie to mam wątpliwości czy to dobry płyn ? Niby droższy od TRW (ten sprzedawany jest nawet po 9,99 za 0,5L) ale tańszy od Motula (ten z kolei na opakowaniu ma napisane DOT 3 & 4 - co trochę zniechęca).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum