Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 23:03 [MGF] którego wybrać, MGF czy MG TF?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam Szanownych Kolegów.
Planuję w najbliższym czasie nabyć MGF 120KM lub MG TF 136KM. Bardziej mi się podoba MGF, ale doczytałem, że w MG TF wprowadzono kilka ulepszeń mechanicznych. Możecie mi doradzić od strony praktycznej, czy wprowadzone zmiany są bardzo odczuwalne?
Czy jest wśród Was ktoś z okolic Łodzi, kto miałby chęć zaprezentować mi swojego MGF/TF?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 23:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
O hydragazie już przeczytałem, nowe nieosiągalne, ale jest w razie czego zestaw do konwersji na Suplex-a za jedyne £800, ale pewnie mogę go mieć znacznie taniej...
Czy da się zaadoptować przekładnię kierowniczą z TF do F? Przełożenie 2.8 brzmi znacznie lepiej niż 3.2
ABS i A/C potrzebuję, bo auto będzie używane całorocznie. Rozważam jeszcze inne kabriolety jak np. Alfa Spider, Miata lub Barchetta.
Jeśli ktoś z Was planuje sprzedaż MGF lub TF, proszę o PW. Po naprawdę zadbany egzemplarz mogę pojechać na drugi koniec Polski.
vacek, ja jestem z okolic Łodzi. Szczęśliwy (chociaż pechowy) posiadacz srebrnego MG TF 136KM. Niestety swojej sztuki nie mógłbym Ci w tej chwili zaprezentować bo padło w nim sprzęgło W tej chwili stoi w Zduńskiej Woli i próbuję jakoś zorganizwać naprawę...
Za kółkiem MGF nie siedziałem więc porównania nie mam, ale ze swojego TF jestem bardzo zadowolony (no dobra byłem, dopóki jeździł)
Jeśli chcesz się przyjżeć z bliska i sprawdzić jak się takim jeździ to możemy się gdzieś zgadać w Łodzi. Pisz na PM. Tylko najpierw muszę się uporać z tym sprzęgłem.
Bierze TF, chyba że F podoba Ci się znaczniej bardziej (tak jak mi).
Masz do wyboru:
MGF
MGTF
Barchette
Alfe Spider
Toyote MR2 S/spider
MX5 NA/NB
Merc SLK
BMW Z3
Z tej listy, jeżeli zależy Ci na czystej przyjemności z jazdy to zostawiłbym MGF/MGTF, MR2, MX5.
Odnośnie MX5 vs MGF to za MGF przemawia:
- blacha, tu nie trzeba robić progów co rok
- wygląd wnętrza, moim zdaniem wygląda o niebo ładniej niż w MX5
- wykończenie, dal przykładu w MX5 NB w bagażniku leży luzem szmata na kole zapasowym
- praktyczność, bagażnik chyba w MGF jest większy a do tego z przodu można jeszcze coś upchać
- bardziej unikatowe
- połowa ceny MX5
- mym skromnym zdaniem po prostu auto jest ładniejsze zarówno w środku jak i na zewnątrz
Na minus:
- silnik w MGF (UPG, przegrzewanie itd) bardziej kłopotliwy niż w MX5
- wnętrze może i ładniejsze, ale spasowane koszmarnie w porównaniu do mazdy
- MX5 łatwiej się prowadzi
- Zawieszenie w MX5 jest bardziej przyjazne
- w MX5 mniej rzeczy się psuje niż w MGF
- MX5 na torze będzie jednak szybsza niż MGF
- Bardziej popularna, więcej aut na rynku, większa społeczność
Gdybym miał wrócić do MG, to bym teraz kupił TFa najlepiej z ostatnich lat produkcji w wersji 160km albo zwykłego i wsadził tam 160km, do tego wymienił przedni zderzak, lampy i tylny zderzak, finalnie auto wyglądałoby jak MGF a nie miało problemów MGFa.
TF jest sztywniejszy od Fa w sensie odporności na skrętność, ma normalne zawieszenie, jest lepiej poskładane tylko (moim zdaniem) jest po prostu brzydkie Dla mnie TF wygląda tak jakby ktoś zrobił kiepski tuning Fa...
Ja sprzedałem swojego MGFa, poszedł w dobre ręce, teraz kupuje MX5, za rok planuje MR2 i jak auto mi przypasuje je uturbie. Wyjdzie z tego unikatowy roadster z silnikiem centralnie, z masą poniżej tony, z mocą na kołach w okolicach 230km, do 100km/h poniżej 5s.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum