Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Witam jako nowy posiadacz roverka.
Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem, oddałem je do naprawy - wymieniono uszczelke pod głowicą (głowica została splanowana) i rozrząd (pompa wody, pasek, rolka).
Na drugi dzień po odebraniu z naprawy nie odpalił. Po rozebraniu okazało się, że zawory zderzyły się z trzecim tłokiem robiąc spustoszenie.
Co mogło być tego przyczyną?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 12:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No na to to wygląda że mechanik wisi Ci nowy silnik
Co mogło być przyczyną?
Teza mojego mechanika jest taka, że może poprzednio ktoś wlał moto-doktora, który skleił panewkę i doprowadził do kolizji w silniku.
Będzie to weryfikować dopiero, jak rozbierze dół silnika to postawi diagnoze.
Ja zastanawiam się jednak, czy montaż rozrządu nie został jakoś spaprany...
Cóż, to jest tylko teza - może dzisiaj mechanik powie co innego.
Ja potrzebuje jednak znać potencjalne przyczyny rozwalenia tłoka, żeby wiedzieć jak rozmawiać z mechanikiem.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:25
powiedz ze zasiegnales opini i wisi Ci nowy silnik jak bedzie sie opiral strasz go smialo rzecznikiem praw konsumenta, sadem, jak Ci papiera na naprawe nie dal to nawet skarbówką, gosc leci w narzad i tyle
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pią Paź 02, 2015 10:57
A co ma za przeproszeniem panewka do kolizji zaworów z tłokiem...
Baran źle poskładał rozrząd, doszło do kolizji, urwały się zawory - zapewne wydechowe i zrobiły totalne spustoszenie. Ewentualnie jeśli były wyjmowane z głowicy to źle zapiął "pastylki" i zawór/y wpadły do komory.
Dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi.
Na konfrontacje z mechanikiem jednak nie poszedlem, mam nadzieje, ze na kompromisie jaki z nim ustalilismy nie wyjde najgorzej.
Planuje kupic silnik na przekladke.
Pytanie: Czy kazdy silnik 16K4F podejdzie? Co oznaczaja kolejne znaki w numerze (stary silnik ma 16K4FN20)?
Mozesz kupić nowszą k serie np z rovera 45, ale wtedy trzeba będzie przełożyć wałek ssący tak jak pisze steryd, Twój silnik jest na kopułce a nowsze na module zapłonowym i nie mają miejsca na kopułkę i palec rozdzielacza. I pamiętaj żeby na wszelki wypadek przełożyć koło zamachowe, bo możesz potem nie odpalić silnika
Mozesz kupić nowszą k serie np z rovera 45, ale wtedy trzeba będzie przełożyć wałek ssący tak jak pisze steryd, Twój silnik jest na kopułce a nowsze na module zapłonowym i nie mają miejsca na kopułkę i palec rozdzielacza. I pamiętaj żeby na wszelki wypadek przełożyć koło zamachowe, bo możesz potem nie odpalić silnika
Hmm, no nie jest tak. Moj silnik nie ma kopulki tylko dwie cewki.
Co w takim razie?
PeeKa, oj, przepraszam ty masz R25, cały czas miałem w głowie ze masz r200 to w takim razie, powinna podejść każda k seria, ewentualnie jak kupisz starszą to będzie Ci wystawał wałek na palec rozdzielacza Pamiętaj tylko o tym kole zamachowym Może róznic sie wycięciami na czujnik położenia wału, wtedy silnik nie odpali i trzeba będzie znów skrzynie zwalać
Jest jeszcze taki myk ZTCP, ze nowsze eR z k seria miały inna skrzynie biegów fordowska IB5 zdaje się, tylko nie wiem czy w takim przypadku różnica jest w mocowaniach bloku czy dopasowany jest dzwon skrzyni do każdej serii k. sprawdź na wszelki wypadek jaką masz skrzynie, ewentualnie poszukaj info czy blok nie rożni się przypadkiem w zależności od skrzyni, na forum bankowo jest info na ten temat
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 13, 2015 13:33
Jeśli kupisz silnik z okolic 2000roku to wystarczy przełożyć pokrywkę z cewkami i czujnikiem położenia wałka. Jeśli starszy to do przełożenia jest wałek wydechowy - półksiężyc pod czujnik wałka, brak go w starszych silnikach. Jeśli młodszy no to wejdzie bez żadnych zmian.
Blok jest taki sam, żadnych różnic w rozstawie śrub nie było. Koło zamachowe IB5 ma taką samą ilość znaków pod czujnik, ale ma większą średnicę wieńca zębatego rozrusznika, dlatego po kupni silnika polecam się upewnić czy koło na nowym silniku jest to samo i ewentualnie przełożyć ze starego jeśli się różni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum