Wysłany: Pią Paź 30, 2015 21:36 [R200] Wskaźnik temperatury na liczniku.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam.
Od tygodnia moja narzeczona jest właścicielką Roverka. Ostatnio się tym przejechałem i zobaczyłem, że wskazówka temperatury leży. Przejechałem z 15 km, to ledwo drgnęła. Oczywiście po otworzeniu maski chłodnica gorąca, wszystkie węże też, więc wydaje mi się, że to wina czujnika.
Podczas dłuższej wycieczki wskaźnik czasem pokazywał w połowie skali, czasem ledwo co się podnosił na skali.
Zastanawiałem się, czy to może licznik nie łączy. Zdjąłem kostkę z czujnika, zwarłem do masy i wskazówka poszła na FULL, czyli tutaj jest OK.
Poszedłem do sklepu po czujnik.
Pan dał mi 202 328 885 TOPRAN.
Wymieniłem ładnie. Nie wiem, czy to seryjne, ale u mnie w kostce był tylko 1 kabelek idący do tego czujnika. Oczywiście przejechałem się, nagrzałem samochód, a wskazówka leży i ani drgnie.
Pytanie: Czy kupiłem zły czujnik? Czy może odpadł drugi kabelek od kostki i dlatego nie pokazuje temperatury? Czy może wystarczy zewrzeć drugi pin czujnika do masy i dopiero będzie dobrze?
Pierwszy raz w życiu mam ROVERa, cały czas jeździłęm FORDami i z góry przepraszam za durne pytania w przyszłości
Na zdjęciach opakowanie czujnika, który kupiłem (jest niebieski), oraz stary czujnik. Dodam, że ten, co kupiłem jest o może 5 mm dłuższy, niż ten co był, ale zakręcił się normalnie.
PS. Od jakiej mniej więcej temperatury silnika zegar powinien zacząć wstawać?
Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź.
Mariusz.
EDIT:
Na starym czujniku da się odczytać kody MEK 130 0407.
Ostatnio zmieniony przez GuitarMan Sob Paź 31, 2015 09:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 30, 2015 21:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To nie jest ten czujnik, ten podaje sygnał do ECU. Ten drugi jednopinowy daje na wskażnik. One mają różne gwinty, więc tego nie mogłeś wkręcić tam gdzie jest jeden przewód. Ten ma gwint 12x1.25 a ten z jednym przewodem 10x1. Nie zwieraj nic do masy, ten z dwoma przewodami jest zasilany napięciem +5V z ECU.
Gdyby było 2 mm różnicy w średnicy, to bym na pewno nie wkręcił, więc albo ktoś wcześniej rozwiercił, albo średnica gwintu jest taka sama Czujnik jest na klucz 19. Czyli ten czarny, który miałem (na zdjęciu) to też nie był prawidłowy?
Który jest prawidłowy w takim razie? Można jakiś link do sklepu poprosić?
Wkręciłem spowrotem stary czujnik. Zbadałem, że ma on zmostkowane 2 piny ze sobą. Odpaliłem samochód i cały czas trzymałem ręką chłodnicę. Grzała się ona wraz z silnikiem, czyli chyba termostat mam cały czas otwarty, stąd te wahania temperatury. Po ok 10 min na wolnych obrotach na starym czujniku temperatura się podniosła do 1/4 skali. Jak się przejechałem, to znów spadła.
Wychodzi na to, że czujnik, który miałem jest OK, a czujnik, który kupiłem jest od czegoś innego. Gwinty mają takie same, ale ten nowy nie ma zmostkowanych pinów.
Oczywiście zmieniałem ten czujnik od spodu, tego z przodu nie ruszałem.
Jeszcze jedno pytanie, już trochę nie w temacie. Po odłączeniu czujnika z przodu włącza się wiatrak, ale nie ten, przy silniku, tylko ten z przodu samochodu. Tak powinno być? Myślałem, że ten z przodu jest od klimy.
Jeszcze raz (-:
Mam wiatrak od strony zderzaka i wiatrak od strony silnika. Który powinien chodzić po odpięciu wtyczki? U mnie chodzi od strony zderzaka.
I tak powinno być.
Odpinasz czujnik który podaje temperaturę na komputer, uruchamiając silnik komputer odczytuje błąd, pobiera zastępcze parametry temperatury z czujnika oleju i profilaktycznie włącza wentylator chłodnicy aby nie dopuścić do przegrzania silnika.
Co do czujnika na zegary, oddaj go do sklepu i pogratuluj sprzedawcy, sprzedał Ci czujnik od diesla.
Kolega Adrian już Ci podpowiedział. Wykręć ten drugi, czarny na dole kolanka, to on odpowiada za wskazania na zegary i tylko za to.
Symbol YCB100370 lub nowy typ YCB100420
Zamiennika nie znajdziesz, tylko oryginał używka lub nowy na e-bay.
Zerknij na tabelkę masz tam wszystko wraz z temperaturą jaką wskazuje. http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie wiem czy bez znaczenia ale jest też podział na roczniki:
YCB100420 dla K-serii od 2000r
MEK100061 dla K-serii do 2000r.
Długością gwintu też się różnią i odrobinę długością sondy. Czy można je stosować zamiennie? Nie wiem. Ja użyłbym rekomendowanego, bo jest tańszy
Czyli wiatraki nie są zamienione? Rozumiem. Zawsze myślałem, że ten przedni od strony zderzaka jest od klimy, a ten od strony silnika jest od chłodnicy "wody". Co do czujnika, to jak już napisałem wcześniej. Założyłem stary i podejrzewam, że to jednak wina termostatu, a nie czujnika.
Poza tym bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jak zmienię termostat to napiszę, czy się udało.
Pozdrawiam (-:
Niczego nie pomyliłem!
MEK100061 - Coolant Temperature Sensor - Genuine MG Rover Rover gauge i jest brązowy (dla aut do 2000r)
MEK100061P - zamiennik tego powyżej.
MEK000030 (L, P, LP1) Coolant Temperature Sensor - Aftermarket water temperature czarny, zamiennie stosowany nawet jako temp. oleju (dla całej K-serii)
W nowszej rewizji (od 2000) zmienili tylko czujnik temp. na zegary na przetwornik temperatury
YCB100420, YCB100420P + uszczelka MDY100080
Sprawa MEK100061 jest jasna jest to czujnik na komputer.
MEK000030 to czujnik oleju i nie może być stosowany jako zamiennik dla MEK100061
Natomiast YCB100420 to czujnik na zegary i nadal twierdzę i nie tylko ja że ten czujnik nie posiada żadnego zamiennika co pisałem już dwukrotnie ale widzę że Cię nie przekonam.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Sprawa MEK100061 jest jasna jest to czujnik na komputer.
I dalej się upierasz... To powiedz mi gdzie jest błąd. Tutaj na forum, bo bazujecie na mgfcar.de gdzie opis czujników dotyczy MG TF czy opis na rimmerbros celowo wprowadzający w błąd?
Gauge - (measuring instrument) wskaźnik m, miernik m; fuel/oil gauge wskaźnik paliwa/oleju; speed gauge prędkościomierz
Gitarzysta ma R214 i potrzebuje brązowego na zegary MEK100061,
a Ty mu proponujesz YCB100420, który jest nowszy i może pokazywać głupoty, bo jest przetwornikiem temp., a nie czujnikiem. I na stronie jak byk w zeszycie 7-latka zamiennik wyróżniony ikoną , a że chwilowo wyprzedany to oczywiste bo tani.
Zajrzyj łąskawie na podlinkowaną przeze mnie stronę, to po-kojarzysz fakty i przekonasz się też, że MEK000030 jest zarówno stosowany jako czujnik temp. oleju, jak i czujnik temp. wody.
Panowie, Goosfraba
Sprawa czujnika już chyba mnie nie obchodzi, bo robsson78 napisał jak sprawdzić termostat i dzieje się dokładnie tak, jak on napisał.
Zadałem jeszcze pytanie: który wiatrak przy chłodnicy powinien się kręcić po odłączeniu brązowej kostki? Ten od strony zderzaka, czy od strony silnika?
Dodam jeszcze jedno pytanie. Jaki termostat polecacie kupić i czy z wymianą sobie poradzę (nie mam całkiem 2ch lewych rąk) i gdzie ten termostat się znajduje? Wg mnie, powinien być w metalowej obudowie tych 2ch czujników temperatury, no ale to Rover, to może to nie być takie logiczne
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Lis 02, 2015 16:56
MEK000060 i 61 to czujnik do ECU, stosowany jako temperatura wody i oleju (w VVC) do 2000r
MEK000030 to również czujnik do ECU, stosowany także do pomiaru temperatury oleju w silnikach bez VVC (wkręcony w podstawkę filtra pionowo od spodu), w VVC tak jak i poprzedni typ znajdował się w HCU (czyli obudowa tłoczka sterującego).
Co do czujników na wskaźnik, to nie mam pojęcia. W Polonezie jest inny.
Nie wiem jak z kanału, bo tak tego nigdy nie robiłem , ale z góry trzeba by zdjąć kolektor ssący i wtedy masz ładny dostęp. Mala rada, obudowa jest wcisnieta na oring z jednej strony w blok - pompę wody a z drugiej tak samo w metalową rurkę, trzeba bardzo uwazac przy wyjmowaniu tego bo króćce lubią pękać... Ja tak uwaliłem dwie obudowy. Najbezpieczniej odkręcić te cala rurke od bloku i wtedy trzy śrubki na obudowie termostatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum