Wysłany: Nie Paź 04, 2015 19:52 [R220] Problem ze sprzęgłem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, zacznę może w ten sposób, że jeździłem samochodem 2 lata i nigdy nie było problemów ze sprzęgłem, zawsze biegi wbijały się idealnie, a samo sprzęgło łapało mniej więcej w połowie. W przeciągu 2tyg stopniowo z trudem zaczęły wchodzić biegi, a w końcu stało się to niemożliwe. Mechanik od skrzyni i sprzęgieł wbił jedynkę na zgaszonym silniku i odpalił samochód z wciśniętym sprzęgłem, niby samochód się poruszył, więc stwierdził, że to sprzęgło się zużyło i przepuszcza. Wymienił sprzęgło i to zaczęło łapać dopiero jak prawie zdjąłem z niego nogę, problem z wrzucaniem biegów znikł. Samochód postał u mnie na podwórku tydzień i nawet nie zauważyłem, że podczas jazdy sprzęgło zaczęło łapać znowu "po staremu" czyli już od połowy, pomimo tego, że od momentu naprawy przejechałem góra 20km. Minęły 4 miesiące od wymiany sprzęgła i dzisiaj znowu nie mogłem wbić jakiegokolwiek biegu.
Panowie, jakieś opcje?
Chcę zasięgnąć rady, zanim znowu oddam samochód.
Z góry dziękuję.
_________________ Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 04, 2015 19:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Naciągnij linkę sprzęgła jeżeli jest automatyczna oraz zobacz czy się rusza w ogolę łapa sprzęgła. Pewnie sie zapiekla a mechanik co robil sprzeglo nie sprawdzil tego czy lapa chodzi luzno ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Zmienić mechanika.... to raczej mało prawdopodobne W Wałbrzychu na pytanie o możliwość wymiany sprzęgła każdy gada: Nie zajmujemy się wymianami sprzęgieł itp.
Koleś u którego byłem, to facet którego specjalizacją są skrzynie biegów i sprzęgła właśnie.
Nie pozostaje mi nic innego jak po prostu jechać do niego jeszcze raz
Wiem, że nikt tu wróżką nie jest, ale czy sprzęgło mogło się zużyć w przypadku złego założenia, wyregulowania? Bo jak mi koleś powie, że trzeba znowu kupić nowe to mnie szlag trafi.
Rafał.
_________________ Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Paź 06, 2015 15:08
No jak masz łapę sprzęgła zapieczoną to znowu zatrzesz sprzęgło. I to jest wina mechanika wtedy że przy wymianie nie sprawdził powodu skończenia się sprzęgła. Poza tym pred wszedzie, u każdego mechanika od pomorza aż do tatr każdego mechanika takie sprzęgło Ci wymienią i nawet koszt z reguły taki sam od wielu lat, ok. 300zł. Wątpię aby miało byc inaczej w mieście Wałbrzych .
Samochód postał kilka dni i sprzęgło zaczęło znowu hulać, co prawda łapie od połowy, ale biegi wchodzą bez problemu. Zacząłem się zastanawiać nad zapieczeniem łapy/ zapowietrzeniem, więc zrobiłem test: Odpaliłem samochód, wrzuciłem luz i wcisnąłem samo sprzęgło ok 15 raz, po tym zabiegu biegi przestał się wbijać, jak mniemam sprzęgło jest zapowietrzone?
Jutro umówię się do mechanika, a nie chcę żeby mi coś wcisnął. Skoro sprzęgło się "naprawiło" to prawdopodobnie nie jest zużyte
Pozdrawiam.
_________________ Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
Witam, problem okazał się błahy. Założona podczas wymiany sprzęgła, linka sprzęgła jest bez samoregulatora, a w dodatku była za długa. Mechanik przyciął ją, ale mówi, że tak czy inaczej trzeba założyć prawidłową, bo ta się będzie naciągała i problem wróci. Zadzwonił po sklepach (przy mnie) i nigdzie nie można dostać linki z samoregulatorem, a we Wrocku życzą sobie 250zł, albo 350zł zależnie od modelu, ale żeby wysłali prawidłową to muszą mieć samochód, bo na podstawie danych nie są w stanie wysłać prawidłowej. Powiem lepiej, na podstawie numeru..... VIN? (nie wiem jakiego numeru z dowodu rejestracyjnego) wychodzi, że powinienem mieć sprzęgło hydrauliczne i dlatego nie mogą w innych sklepach dopasować linki do mojego samochodu
Czy ktoś może polecić linkę sprzęgła do tego modelu?
_________________ Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
200 nigdy nie miała sprzęgła hydraulicznego jak wychodziła z fabryki. Nie jest problemem przełożenie takiego sprzęgła ale tutaj nie o tym.
Linkę którą dostałeś jest pewnie dla anglika.
Masz tam skrzynię PG1 więc od benzyny 1.8 też będzie pasować linka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum