Wysłany: Pon Lis 23, 2015 16:22 [R45] Problem odpalania
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich. Wracam do tematu porannego odpalania.
Jak wcześniej pisałem wymieniłem swiece filtr paliwa i ten zawor
zwrotny na pompie na powrocie noi kat ustawiony na 3,5stopnia.
Dzisiaj po nocnym postoju i malym przymrozku odpalil jak nigdy
czyli poprawa jest, i tu po chwilowym czasie pracy silnika przez czas skrobania
szyb wylaczylem go i na chwile poszlem do mieszkania. po 5 minutach chcadz jechać
i ponownym odpalaniu niespodzianka kręcenie przez chwile.
I tu pytanie co to może być? dodam jeszcze ze wcześniejszy kąt był ustawiony
na 2 potem na 4,5 stopnia i gorzej palil.
[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 16:22 ]
Macie jakies pomysły czy nie bardzo?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 23, 2015 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiem ci szczerze ze tylko tak zerknolem na niego jak było odkręcone
Mowisz ze to może być przyczyna jak jest zasyfiony?
Czyli na wszelki wypadek mogę je dobrze wymyc.
Dzieki za rade
[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 17:56 ]
od wymiany filtra paliwa przejezdzilem około 1000km
Dodam jeszcze taka ciekawość ze czasem tanie filtry maja w sobie pyłki które się dostają za filtr do pompy i zapychają sitko w tej śrubie Banjo. Dlatego tez nie warto za często wymieniać filtr paliwa, taki jest mój werdykt bo to przerabiałem Po wymianie dwóch filtrów w przeciągu tygodnia przez lipne paliwo zatkało mi się to sitko i czasem tak było ze ciężko dało się odpalić auto I Potem miałem akcje ze na autostradzie nagle tracił i moc i gasł a winna leżała w zatkanym zaworku.
Dostałem jeszcze info z Bosch maja przypadki ze w tanich filtrach syf pozostaje po produkcji i zapychają paprochy pompy lub te sitka. Dlatego warto czasem filtr paliwa przed montażem delikatnie przedmuchać powietrzem i potem nie nakładać węzą co idzie od filtra do pompy tylko trochę paliwo z niego wypuścić żeby możliwy syf wyleciał.
Ja teraz po roku odkręciłem znów ta śrubę zęby sprawdzić i jak na razie minimalna ilość syfu prawie niewidoczna.
A co do takich akcji z problemem z odpalaniem to miałem raz jak wymieniłem filtr to czasem tak się szybko gasiło to ne mógł zapalić --> powietrze było w filtrze. Spróbuj jeszcze filtr odpowietrzyć.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dziekuje za porady zrobie tak jak mówisz może nawet jutro.
a takie pytanko czym dobrze wyczyscic ta srube,powietrzem czy w rozpuszczalniku
zanurzyć żeby te syfy się rozpuścły jak sa
[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 19:35 ]
a zapomniałbym jak odkrecalem ten odpowietrznik na tej srubie po wymianie
filtra i pompowaniu gruszka to paliwo niezle leciało.
ale sprawdze tak jak radzisz.
Kobi84, Tak wykrecasz srube i on jest jak by w tym banjo w srodku bedziesz widzial. Ja to zawsze szybko robie bo paliwo wylatuje z pompy. I przed dokrecaniem tej sruby z powrotem wkrecam ja recznie i pompuje gruszka az troche paliwa wylecie z pod sruby i dokrecam. Nie powinno sie zapowietrzyc. Po czytania tez Bulletina Boscha kiedys opisuja ze te pompy sie same odpowietrzaja nie jak w Vp44.
seba11917, Ja to zawsze labo ustami dmucham albo jak cos kompresor. Od wewnatrz śruby dmuchać zeby syf odpadł z tego koszyka. Jak sie ma to na wierzchu wiadomo o co chodzi Albo mozna tym specyfikiem do czysczenia tarcz hamulowych spryskac to ladnie od wenatrz i tez powinno umyc.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pytam bo zamierzam odkręcić tą śrubę i zabrać na przeczyszczenie do pracy. Mam tam specyfiki i kompresor. Czyli jeśli zostawię odkręcony przewód to nie powinno mi z niego lub z pompy wylewać się paliwo przez 9 godzin? Przy montażu wystarczy napompować pompką by wylatywało z przewodu i powinno być git.
Przemyślałem. Jednak pojadę do pracy autem i postaram się jak najszybciej zamontować śrubę na miejsce.
Kobi84 jak odkręcisz ta srube to trochę paliwa z pompy wycieknie
ale nie przejmj się tym. Potem wkrecisz podpompujesz gruszka i będzie
git. a jak go wkrecisz to potem popatrz na odpalonym czy czasem nie cieknie
ci paliwo na tych podkładkach miedzianych.
Ja dziś przymierzałem się do wyjęcia tej śruby ale gdy zobaczyłem jaki mam do niej dostęp to uznałem że poczekam aż będzie cieplej, albo będę miał do dyspozycji garaż i więcej czasu. Jakie są konkretnie objawy zatykania tego sitka w niej? Moje auto odpala doskonale gdy jest ciepło lub gdy jest to któreś odpalenie danego dnia. Tylko z rana jak dziś gdy temp wynosiła 0 stopni to usiałem chwilkę pokręcić. Dodam że mam spaloną świecę na pierwszym cylindrze od lewej, przez co jakiś czas trochę telepie silnikiem zaraz po odpaleniu.
załączam nagranie z dzisiejszego odpalenia. Temp. 0 stopni i upalona jedna świeca. Wg. Was może być czy słabo?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum