Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] rozpoznanie pojemności silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] rozpoznanie pojemności silnika
Autor Wiadomość
PiotrMaslej 



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 5



  Wysłany: Nie Lis 22, 2015 11:33   [R45] rozpoznanie pojemności silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam.
Niedawno kupiłem Rover-ka 45 1.6. Niestety silnik tego auta był już dwukrotnie przegrzany więc postanowiłem wymienić silnik. Nowy silnik odpala, ale mniej więcej po 30 sekundach pracy na biegu jałowym zaczyna się "dusić". Przy dynamicznym dodaniu gazu auto wkręca się na obroty, lecz przy powolnym dodawaniu gazu auto strasznie się "dusi" (Mogę wrzucić filmik).
Wczoraj był u mnie facet z komputerem i podłączył się przez OBD. Wykrywało co rusz to nowe błędy. Doszedł do wniosku, że komputer może być uszkodzony. Szukam teraz kogoś kto może mi ten komputer sprawdzić.
Zauważyłem jeszcze jedną możliwość. Z tego co widzę silniki 1.6 i 1.8 są bardzo podobne. Zastanawiam się czy facet, od którego kupiłem silnik nie sprzedał mi przypadkiem silnika 1.8. Przy wymianie silnika zauważyłem, że między silnikami jest kilka różnic. W starym silniku była blaszana miska olejowa, a w nowym jest aluminiowa. W starym silniku był kolektor wydechowy z jednym przyłączem, a w nowym silniku był kolektor z dwoma przyłączami (dwoma rurami).

I tu moje pytanie do was drodzy klubowicze. Jak mam rozpoznać pojemność silnika? Czy silnik 1.6 i 1.8 ma jakieś szczególne znaki? Mogę podesłać zdjęcia itd.

A może jednak silnik ma odpowiednią pojemność tylko coś jest nie tak z elektroniką? Dodam, że wymieniałem już cały kolektor dolotowy z wtryskiwaczami, regulator ciśnienia przy wtryskiwaczach, silnik krokowy, filtr paliwa, czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdzałem stan złączy przy komputerze, podłączenie wszystkich podzespołów, cewki zapłonowe, przewody wysokiego napięcia. Zaczyna mi już brakować pomysłów. Każda pomoc się przyda.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 22, 2015 11:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 22, 2015 12:28   

silniki mają oznaczenia na bloku:
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
PiotrMaslej 



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 5



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 13:19   

Ok. Silnik się zgadza, 16K4F.

[ Dodano: Nie Lis 22, 2015 13:19 ]
Coś mnie podkusiło żeby sprawdzić też numer w starym silniku... Okazało się, że stary silnik to silnik 1,4..... Dodam, że w dowodzie rejestracyjnym wpisana jest pojemność 1.6. Dlatego też kupiłem silnik 1.6...
Teraz pytanie. Co mam zrobić najlepiej w takiej sytuacji? Zmienić komputer na komputer od 1.6? Z tego co wiem to oprócz komputera trzeba wymienić też immobilizer, prawda? Da się może zmienić samo oprogramowanie? Co z resztą? Sonda lambda, jest przy katalizatorze razem z kolektorem wydechowym, a w silnikach 1,6 jest trochę inny układ wydechowy?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 22, 2015 13:29   

To skoro miałeś 1.4 to pewnie ktoś już silnik wymieniał. Być może komputer też jest jak zauważyłeś zły, może być z innego rocznika i czegoś brakuje przez co masz takie nie inne efekty.
Zmieniając komputer musisz również zmienić piloty oraz centralkę immo.

Chyba zacząłbym od sprawdzenia wiązki czy przypadkiem podczas wymiany silnika nie została uszkodzona.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 13:34   

Kolego nie ma zewnętrznych różnic między zwykłymi silnikami od 1.1 do 1.8 z zewnątrz wizualnych. To o czym ty mówisz to różnica w roku produkcji silnika. Ciekawy jestem co tam teraz masz. Ecu to mems 1.9 czy już 3 ? Jakie wtryski i czy silnik ma rozdzielacz na końcu wałka czy są 2 cewki pod pokrywą ?
Jak chcesz wymienić ecu to albo wywalasz immo albo kupujesz cały zestaw ecu immo i piloty. Chciaż nawer ecu z 1.4 powinno uciągnąć 1.8.
 
 
PiotrMaslej 



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 5



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 14:05   

Auto to rocznik 2000. Wtryski pośrednie wielopunktowe, dwie cewki pod pokrywą. ECU NNN100742.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 15:58   

jak dał byś rade pojechać do PHJOWI do Nowego Miasta nad Wartą na komp T4, to możliwe że wgra ci w kompa program do 1.6 i ogarnie wszystko jak producent przewidział
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 17:27   

Na ECU masz numer vin sprawdź czy się zgadza z twoim.
Moja teoria jest taka że komuś się popsuł 1.6 i na szybko "na sprzedaż" wsadził 1.4 licząc że się nikt nie pokapuje. Cały osprzęt prawdopodobnie został z 1.6.
Przewody do cewek niechlujnie ułożone, to pomarańczowe to termokurcz czy taśma ?
Wszystko co widać na obrazku jest na swoim miejscu.
Jakie masz obroty jałowe ?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 17:42   

Rzadko kiedy komputer się psuje. Zacząłbym od wymiany tych ślicznych przewodów zapłonowych i sprawdzenia świec - kolor elektrody dużo powie na temat jakości procesu spalania w danym cylindrze.
Osprzęt dla silników 1.1, 1.4, 1.6, 1.8 jest w zasadzie taki sam, różnica jest we wtryskiwaczach - 1.6 powinno mieć plastikowe czarne o numerach 0 280 155 884.
Przepustnica też się średnio zgadza, bo w 2000 już zdaje się powinna być aluminiowa.
 
 
 
PiotrMaslej 



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 5



Wysłany: Sob Lis 28, 2015 09:40   

No i powoli wszystko się wyjaśnia. Auto było sprowadzane do Polski. Po numerze VIN sprawdziłem, że auto było wyposażone oryginalnie w silnik 1,4. We wszystkich papierach dokumentach jakie posiadam nazwa auta to Rover 45, aż tu nagle w urzędzie celnym pojawia się wzmianka "Rover, 45, 1.6 KAT." A dalej po prostu przepisywali. Tak więc szukając nowego silnika nie zdawałem sobie sprawy, że może być inaczej. Kupiłem silnik 1.6, wrzuciłem, ten odpala ale jakoś "dusi się". Wszystko pewnie przez złe oprogramownie.
Co do przewodów, to pomarańczowe coś to taśma izolacyjna. Zakleiłem bo ta gumowa zatyczka na przewodzie była lekko rozdarta. Przewody nie mają przebicia, bo sprawdzałem. Wtryskiwacze mam od silnika 1.6. Nie mam tylko przepustnicy. Skontaktuje się z PHJOWI i zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam w sumie blisko.
Później dam znać co i jak

[ Dodano: Sob Lis 28, 2015 09:40 ]
Działa! Po wymianie komputera i immo auto odpala i działa bez zarzutu. Przez mały błąd w dowodzie rejestracyjnym wynikło dużo problemów i 3 weekendy zabawy i szukania przyczyny. Mam jeszcze pytanie o skrzynie biegów. Czy skrzynia jest taka sama w modelach 1.4 i 1.6? Moc nie różni się za wiele, ale moment podobno jest już większy.

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 28, 2015 11:07   

skrzynia jest taka sama, ale ma inne przełożenie główne, wiec silnik 1,4 ze skrzynią od 1,6 będzie gorzej przyspieszał, ale raczej nie odczuwalnie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0i TD] Rozpoznanie silnika
frezer20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Lip 03, 2013 11:05
bociannielot
Brak nowych postów [r 45] jak głowica do silnika
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lis 22, 2010 08:39
ADI-mistrzu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r45] diagnostyka silnika
misiek409 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lis 23, 2012 23:10
redcloud
Brak nowych postów [R45] Wymiana Silnika
h0fi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Lip 21, 2014 18:11
bociannielot
Brak nowych postów [416] Wyciagniecie silnika K16
miniex Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 01, 2017 21:55
miniex



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink