Witam
Koledzy jakie auto i na jakie paliwo polecacie na codzienne dojzdy w 4 - 5 osób?
W sumie dziennie 400 km. 100 km niemiecką autostadą, 80 km w Polsce , 20 km miasto by rozwieźć pasażerów.
Wiadomo w Niemczech chciałbym przycisnąc, w Polsce tak jak kazdy.
Ma być szybko i tanio
No właśnie.
Najważniejsze pytanie.
Biorąc pod uwagę koszt części i serwisowania oraz prstote budowy oraz minimalna ilość elektryki/elektroniki to coś z lat 90.
W związku z czym cena około 4000.
Elektryka jest, ale oprócz przelutowania zimnych lutów w komputerze od sterowania szybami i centralnym zamkiem, to chyba nic się nie sypie i nie trzeba robić.
A reszta to wygoda, prędkość i rozsądne koszty eksploatacji.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Wygodne auto które powinno nadać sie na trasę do kilku osób do wygodnej podróży i w miare ekonomiczne a zarazem w podanym przedziale cenowym to może renault laguna 1 ph1 czyli laguna pierwszej generacji, ma wygodne obszerne wnętrze dla 4 facetów jak znalazł, ze spokojem znajdzie sie egzemplarz w kwocie do 4000. Są to auta często dobrze wyposażone, silnik najlepiej 2.0 8v 115KM trzeba się liczyć ze spalaniem kolo 8 litrów w trasie na autostradzie pewnie więcej. Natomiast silnik ten bardzo dobrze znosi gaz. Jesli dojezdzacie z bagażami to wersja kombi powinna spełnić wasze oczekiwania.
A tyle palił mi przy jeździe 130-150, a czasem więcej.
Kasowo to mniej niż 6 l diesel'a, a znajdź auto, które przy takiej wygodzie na autostradzie, z zapasem mocy, żeby go szybko bujnąć do 200 km/h będzie tyle paliło.
KRYS napisał/a:
416si - to nie tu notoryczne uszczelki pod głowicą?
Notorycznie, czyli raz na 150-200 tys. km, jeśli zaniedbasz wyciek spod kolektora ssącego (naprawa do 100 zł), a koszt naprawy uszczelki to 1000, niech będzie 1500 zł - taniej niż jakakolwiek naprawa wtrysków, czy pompy w diesel'u.
KRYS napisał/a:
Laguna ok ale 2 litry benz? to chyba lepiej diesla - tylko ze taki stary to będzie chyba już szrot
A jak nowy, to Common Rail - jedno złe tankowanie i 3000 poszłyyyyy...
No DPF i dwumasę pomijam. Choć na rasie DPF to nie problem.
No ale to rozważania daleko ponad 4000 zł.
longer86 napisał/a:
Podam Ci przykład focus 1.8 tddi 90km jazda po miescie w poznaniu to okolo 6,5/7 l/100.
Wystarczyło wlecieć we 3 osoby na autostradę i jechac z poznania do Berlina 150/160km/h i spalanie siegnelo troche ponad 9.
Łączmy się w bólu z 'miłośnikami' downsizing'u.
Wolnossące 2,7 nie odczuwa tak bardzo różnicy.
Diesel 2,4 biturbo (XC60 D4+ AWD 215 KM) zawsze pali 9, więc też różnicy nie odczuwa.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dzieki koledzy za pomoc
Nabyłem zielonego szerszenia całe 1,5 lytra w gazie marki daewoo, lanos
Częsci tanie jak barszcz.
Nawet sie dobrze odpycha. Duzy, lekki.
Srednia na w/w trasie 9l LPG.
Minus to łykanie oleju 0,5 na 800 km.
Wymienione płyny filtry kable swiece rozrzad.
Jak coś sie sypnie będe wpisywał.
Prawda jest taka, że przy takim budżecie i założeniach użytkowych ważniejszy jest stan niż cokolwiek innego, i 20-letni Citroen BX może służyć lepiej niż 10 letni 'niezniszczalny' Golf z TDI.
A co do DajEwo to miałem kiedyś Nubirę i złego słowa nie dam powiedzieć.
Jedyna awaria to zatarty mechanizm wycieraczek - 300 zł nowy z wymianą, bo nie miałem czasu szukać używki.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hejka
Padła cewka. Traciła iskre , nie przepalało gazu, strzał rozsadził tłumik koncowy.
Kupiłem nowy tłumik i następną cewkę z Janmora która padła po 500 km - praca na trzy cylindry i delikatne strzały z gazu.
Pojechałem do elektryków wymienili cewke na OEM.
F..K
Dzieki koledzy za pomoc
Nabyłem zielonego szerszenia całe 1,5 lytra w gazie marki daewoo, lanos
Częsci tanie jak barszcz.
Nawet sie dobrze odpycha. Duzy, lekki.
Srednia na w/w trasie 9l LPG.
Minus to łykanie oleju 0,5 na 800 km.
Wymienione płyny filtry kable swiece rozrzad.
Jak coś sie sypnie będe wpisywał.
Masz motor w 8 zaworowy czy 16 Mój tato się wozi identycznym szerszeniem 1,5 8V i też zielony na jego jazdę pali 8l LPG jeździ prawie jak na wodzie, a części tanie jak barszcz, z napraw to wymieniał przewody hamulcowe, i HGfa złapał ale w tym aucie takie naprawy dużo nie kosztują Jeździłem nim i za takie pieniądze to jest nawet fajne wozidło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum