Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich forumowiczów!
Po krótce napiszę historię mojego R75 - jak w temacie chodzi o rozrząd! Samochód kupiłem prawie 3 lata temu i zaryzykowałem z rozrządem nie wymieniając go po zakupie - wiadomo, koszty (chociaż poprzedni właściciel go nie wymieniał, informując mnie o tym a miał go ponad rok, samochód był sprowadzany z Niemiec gdzie również nie było wiadomo czywłaściciel z Niemiec go robił - tamten gośc kupił go z przebiegiem 150 000 a ja z przebiegiem 160 000 km)- w tej chwili samochód ma 190 000 km. Samochód był zadbany a u mnie jest jeszcze bardziej zadbany - dbam lepiej o niego niż o siebie Wszystko w nim chodzi jak w zegarku i na przestrzeni tych 3 lat wymieniłem tylko to co było ze spraw eksploatacyjnych (olej, filtry, klocki i 2 wahacze przednie a z niespodzianek tylko termostat no i że mam automat był też i wsteczny - no ale teraz automat pracuje jak nówka. Samochód jest kompletnie bezawaryjny - no ale teraz zaczyna po głowie chodzic mi ten rozrząd bo trochę się naczytałem o spustoszeniach w razie jego awarii no i zaczynam miec obawy że może już nie byc tak pięknie a więc będzie u mnie to pierwszy raz więc chcę zaczerpnąc waszych doświadczeń (wiem że było dużo postów na ten temat i prawie wszystko wyczytałem ale jak wiadomo aktualizacje są zawsze mile widziane
Jak wiadomo finanse zawsze grają rolę ale jakośc w tym przypadku również:
2. Jak wygląda jakośc pasków DAYCO (podobno szybko się rozciągają)? - może inne lepsze są GATES, CONITECH...
3. Która pompa wody jest lepsza QH (Quinton Hazell czy SKF a może jeszcze inna w zestawie z Allegro jest CONTINENTAL?)
4. Sprawa uszczelniaczy, w zestawie ich nie ma, na forum jest napisane 8 a w innych miejscach że 6 (4 uszczelniacze "czerwone tylne i 2 uszczelniacze "czarne" przednie a poza tym jest zaślepka wałka rozrządu przednia więc jest jeszcze tylnia? - wtedy było by 8 pozycji ale z zaślepkami - czy dobrze myślę?
5. No i sprawa najważniejsza jakie są koszty robocizny?
Bardzo byłbym wdzięczny gdyby też odpowiedziały osoby które już robiły rozrząd jakiś czas temu (albo już drugi raz) i jakich firm części używali no i ile ich kosztowała robocizna bo części będę kupował sam.
Jestem z Poznania (może byc również iokoloice) więc może ktoś poleci mi dobry warsztat który to zrobi naprawdę fachowo.
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 04, 2013 21:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sknerko: Pana Wojtka jeszcze nie pytałem bo najpierw chcę wiedziec gdzie inni robili (może też robiłeś masz ten sam silnik).
Przy okazji, wielkie dzięki za polecenie pana Wojtka z Puszczykowa mieliśmy okazję poznac się na stacji benzynowej "BP" koło PLAZA gdzie właśnie wracałem z naprawy skrzyni automatycznej i padł mi wtedy termostat a ja to łączyłem z naprawą skrzyni biegów bo stało się to w jednym czasie i dałeś mi wizytówkę Pana Wojtka z czego skorzystałem i jestem bardzo zadowolony (resztę czyli oleje, filtry wahacze...i wszysko zrobione perfect) ale nie pytałem czy robi rozrząd Pana Wojtka jak najbardziej polecam
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 12:47 ]
R
rafalmis1: Dzięki za informację
A z pasków GATES jesteś zadowolony?
W takim razie ta oryginalna pompa wody to CONTINENTAL bo właśnie landrowerowy taką sprzedaje?
A w twoim mieście robią za 500 ale czy mahją blokady i robią to dobrze??? Robiłeś to u nich?
A ta miejscowośc to gdzie jest?
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 12:48 ]
Przy okazji,...powiedzcie jak się pogrubia nick osoby dla której odpowiadam - bo nie wiem
Wojtek robi rozrząd w V6 bo robił Zukowatemu.
W moim rozrząd robił serwis w Komornikach za czasu poprzedniego właściciela.
Nick pogrubia sie zaznaczając tekst klikając na przycisk z literka B po prawej okienka szybka odpowiedź lub analogicznie w oknie odpowiedzi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czekam na założenie, w niedziele mam dzwonić kiedy oddać samochód
kirk50 napisał/a:
W takim razie ta oryginalna pompa wody to CONTINENTAL bo właśnie landrowerowy taką sprzedaje?
nie wiem, ponieważ ja zadzwoniłem i poprosiłem o oryginalny i jak dostałem paczkę, to jest pudełko MG ROVER
kirk50 napisał/a:
A w twoim mieście robią za 500 ale czy mahją blokady i robią to dobrze
nie mają blokad, ale jak będę się umawiał, to będę proponował, ze załatwię i czy nie mają nic przeciwko, oczywiście cenę będę negocjował jak będą chcieli blokady
kirk50 napisał/a:
A ta miejscowośc to gdzie jest
Podkarpacie, okolice Rzeszowa
kirk50 napisał/a:
Przy okazji,...powiedzcie jak się pogrubia nick osoby dla której odpowiadam - bo nie wiem
możesz np. kliknąć na nick osoby i automatycznie w "szybkiej odpowiedzi" pogrubi się
lub po prawej stronie w szybkiej odpowiedzi masz takie ikonki jak "B";"I";"U", zaznaczasz tekst i klikasz w "B"
a jak chcesz kogoś cytować, to zaznaczasz w jego poście tekst który chcesz cytować i po prawej stronie u góry postu zaznaczanego masz takie ikonki jak "ignoruj";"cudzysłów";"cudzysłów-cytuj" klikasz który Ci odpowiada
ps. za
-pompę wody
-napinacz hydrauliczny
-rolki INA
zapłaciłem 1050
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie wiem ale podejrzewam, że ma a nawet jak nie ma to ma patent jak zrobić bo Zukowatemu to chyba 3 razy rozbierał i składał na 3 silnikach.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Co myślicie o zestawie wyposażenia oryginalnego OEM, OES ?
Na allegro jest taki zestawik:
http://allegro.pl/rozrzad...5132872218.html
Można śmiało brać czy lepiej będzie jak kupię każdą część oddzielnie gdzie pompa będzie na pudełku MGRover, tak samo napinacz hydrauliczny? No i rolki INA i paski Dayco ale w tej aukcji akurat to jest.
Ja kupowałem ten zestaw w sierpniu ubiegłego roku za 1300 PLN, i powiem tak tobie też go polecam . Kupowałem rozrząd bezpośrednio na stronie http://s-part.pl po wcześniejszym kontakcie tel z właścicielem, brałem jeszcze inne części na kasę w sumie ponad 2000 tys pamiętam że dostałem zniżkę na ok 200zł dla klubowicza wszystkie części tak jak napisane i oryginalne. Jedyne co musisz się o pompę dopytać bo oryginalna podobno miała biały wirnik a ta nie miała. Jak byś chciał mam nawet zdjęcia części/pudełek.
Jeżeli chodzi o blokady rozrządu, to mój lokalny szaman ma na to sprytny sposób.
Rozcina stary pasek nożykiem do tapet wzdłuż w połowie szerokości, po czym zdejmuje jedną połówkę. Druga połówka trzyma koła zębate, wtedy spokojnie wsuwa nowy pasek aż do połówki starego paska. Stary rozcina i zdejmuje, nowy dosuwa do końca.
Przy tej metodzie nie ma szans na przestawienie rozrządu i nie potrzeba żadnych blokad.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sro Maj 20, 2015 06:31
cin1391, sprytny ten Twój szaman
Tylko tym sposobem ciężko zmienić pompę, napinacz, nie wspominając o uszczelniaczach walka rozrządu:-) pompę i napinacz przy pomocy drugiej osoby to jeszcze zrobi, ale to meczarnia
Tylko tym sposobem ciężko zmienić pompę, napinacz, nie wspominając o uszczelniaczach walka rozrządu:-) pompę i napinacz przy pomocy drugiej osoby to jeszcze zrobi, ale to meczarnia
Fakt, to sposób na wymianę samego paska
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Hmm. Hmm ja pamiętam ze mój mechanik przy wymianie rozrządu nie potrzebował żadnych blokad zrobił sobie jakieś samorobki w miedzy czasie wiec jak ktoś ma pojęcie to zmieni w tym aucie bez problemu a koszt z tego co pamiętam nie przekroczył 300zl za robocizny. Pozdro
Ja kupowałem ten zestaw w sierpniu ubiegłego roku za 1300 PLN, i powiem tak tobie też go polecam . Kupowałem rozrząd bezpośrednio na stronie http://s-part.pl po wcześniejszym kontakcie tel z właścicielem, brałem jeszcze inne części na kasę w sumie ponad 2000 tys pamiętam że dostałem zniżkę na ok 200zł dla klubowicza wszystkie części tak jak napisane i oryginalne. Jedyne co musisz się o pompę dopytać bo oryginalna podobno miała biały wirnik a ta nie miała. Jak byś chciał mam nawet zdjęcia części/pudełek.
Dzięki adam_26, jednak chyba kupię na landroverowy.pl bo tam znalazłem zestaw gdzie wszystko jest oryginalne a cena nie różni się znacznie od tych OEM.
Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy tych 7 uszczelniaczy ( 1 na wale i 6 na wałkach ) wymienia się zawsze zapobiegawczo czy tylko jak się pocą ?
I jeszcze są jakieś zaślepki odpowietrzenia skrzyni korbowej - te takie wielkości zakrętek. Może je też wymienić zapobiegawczo ? Czy zostawić w spokoju ? No chyba, że coś źle przeczytałem o tych zaślepkach.
Mam prośbę, może głupią.
Chodzi o to, że będę wymieniał rozrząd ale przed tym chciałbym na ten temat popatrzeć coś w Rave. Problem mam w tym, że nie mogę w ogóle zaprzyjaźnić się z tym Rave Mógłbym mnie ktoś poinstruować gdzie wejść w Rave aby dokopać się do rozrządu, np. do momentów jakimi należy dokręcać poszczególne podzespoły. Mam wydruk z Autodaty ale chciałbym sobie porównać z Rave.
Bo rozumiem, że odpalam Rave, wchodzę w Rover, dalej Technical Information, potem Rover 75 & Tourer i dalej nie wiem co w tym drzewku z lewej strony rozwinać. Przeglądałem wszystko ale o rozrządzie i momentach nic nie znalazłem. Chyba, że słabo szukam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum