Wysłany: Sob Sty 23, 2016 16:50 [416 Si] Zgrzyt podczas wrzucania biegu wstecznego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam, żeby nie zanudzać przejdę od razu do rzeczy. Otóż od jakiegoś czasu miałem problemy z wrzuceniem 1-go biegu, a przy biegu wstecznym pojawiał się charakterystyczny "zgrzyt". Z 2-gim biegiem był też lekki problem, ale reszta wchodziła bez problemu. Wczoraj po odpaleniu silnika nie dało się wrzucić ani 1 ani wstecznego, stało się to na małym parkingu pod marketem. Aby wyjechać musiałem wrzucać biegi na wyłączonym silniku ( wchodza bez problemu ). Po uruchomieniu silnika na biegu pomimo nogi na sprzęgle samochód ruszał. Warto również zaznaczyć w tym miejscu, że pedał sprzęgła "podskoczył" dość mocno. Udało mi się dojechać do domu ( biegi 3, 4 , 5 wchodziły ciężko, ale dało się je zmieniać ). Po powrocie zajrzałem pod maskę i zauważyłem wyciek na skrzyni biegów. W najbliższym czasie zamierzam uzupełnić płyn i sprawdzić źródło wycieku. Pytanie czy owy wyciek mógłby być przyczyną takiego stanu rzeczy, czy może kończy ( skończyło ) się sprzęgło? Gadałem dziś z kumplem który zajmuje się amatorsko naprawą samochodów i stwierdził, że problemem może być wysprzęglik lub pompa sprzęgła. Powiedziałem mu o wycieku który zauważyłem na skrzyni, ale powiedział że mogło to "sparować" z silnika. Chciałem spytać o opinie Was, może ktoś miał w przeszłości podobny problem i mógłby mi podpowiedzieć co może być przyczyną? Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 23, 2016 16:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pewnie za bardzo Ci nie pomoge ale miałem cos podobnego w poprzedniej 4-ry setce, tzn problem z właczeniem biegów przy właczonym silniku ....... winny był luz na tgz wodzikach przy skrzyni a właściwie na jednym, niestety nie potrafie Ci teraz dokładnie wyjaśnić która to była część bo mineło od tamtej chwili kilka lat .... chyba to było na elemencie który wchodził do skrzyni, mój znajomy, który to zdiagnozował na męczył sie troche zeby to zdemontować i zamontowac nowy ale udało i problem zniknał.......u Ciebie jeszcze pojawił sie wyciek oleju. Olej ma bardzo duze znaczenie na łatwośc "wbicia" biegu.
Nawet na 100 procent wysprzeglik. Zbiorniczek z płynem znajdziesz pod skrzynka z bezpiecznikami. Pewnie bedzie juz pusto. Kup zestaw od freelandera, jest sporo tańszy niz od r400
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum