Wysłany: Nie Lut 21, 2016 21:49 [R75] elektryka - modyfikacje
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Jako że jestem chory ostatnio i to dość mocno, to spędzam całkiem sporo czasu nad tworzeniem wiązki elektrycznej do jednego z moich aut. Bazuje ona na wiązce z R75 1,8T. Rozbieram ją wyciągając potrzebne mi elementy. Podczas tych zabaw natrafiłem na pewien kabel który mnie nieco intryguje. Leci on od czujnika temperatury powietrza otoczenia zamontowanego w zderzaku, do kostki wczepianej w pokrywę pompy paliwa. Nigdzie po drodze się nie rozgałęzia. Przeglądając RAVE trafiłem w dziale "heating and ventilation" na informację, że występuje takie ustrojstwo, ale w wersji z silnikami dizla. Jest to układ którego zadaniem jest chyba wstępne podgrzanie paliwa ( pewnie z powodu możliwości wytrącania się parafiny zimą). Pytanie moje brzmi, czy to występuje w każdej wersji ? Moja instalacja jak już wspomniałem pochodzi z wersji benzynowej.
Kolejne pytanie. Chcę wywalić zegary rovera bo mi nie są potrzebne. Przeglądając pinouty poszczególnych modułów zauważyłem że nie ma "K-line" od sterownika silnika bezpośrednio do kostki OBD. Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN do zegarów, a dopiero tam po "obróbce" są dalej kierowane na OBD ?
W ogóle jest gdzieś rozpiska całej instalacji elektrycznej uwzględniająca kolory kabli?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 21, 2016 21:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego co u mnie rozkminiłem po kablach, wygląda na to że z silnika K-linia nie idzie do kostki OBD, natomiast z licznika do kostki OBD już idzie. Komp z licznikiem mają komunikację po CAN ( dwie skręcone żyły żółto- jakieś tam). Po tym wnioskuję że wszystko leci przez zegary ( to by się pokrywało z odpowiedzią sTeryda)
Marcin, piszesz o R75? jeśli tak to jakie roczniki miałyby mieć K-line bezpośrednio pod kostkę OBD ?
Z ciekawości, instalacja oraz MEMS pochodzi z wersji z automatem. Z tego co pamiętam do odpalenia trzeba mieć pozycję P na skrzyni. Wtedy jest +12 czy masa na pinie idącym od skrzyni do MEMS'a ?
Ogólnie to chcę otrzymać maksymalnie odchudzoną wiązkę tylko po to, aby silnik pracował na fabrycznym ECU. Reszta samochodu będzie mieć swoją autonomiczną wiązkę z zupełnie innego auta
Co do tych schematów, w której wersji RAVE znajdę opisy z kolorami kabli? Bo w mojej nie ma niestety.
W każdym rave kolory kabli sa opisane, jest podany przekrój kabla i kolory w skrótach pierwszymi literami od angielskich nazw, pierwsza litera oznacza główny kolor a druga pasek i tak np WO oznacza kabel bialy z pomarańczowym paskiem
Z tego co u mnie rozkminiłem po kablach, wygląda na to że z silnika K-linia nie idzie do kostki OBD, natomiast z licznika do kostki OBD już idzie. Komp z licznikiem mają komunikację po CAN ( dwie skręcone żyły żółto- jakieś tam). Po tym wnioskuję że wszystko leci przez zegary ( to by się pokrywało z odpowiedzią sTeryda)
To popatrz teraz na schemat a nie na kable.
Pin 8 w OBD idize do licznika,
pin 7 w OBD idize do ECU ( MEMS)
Owszem jest połaczenie IKE-MEMS ale tam nie sa przesylane dane ktore uniemożliwiają diagnoze/polaczenie sie z MEMS
sebeks napisał/a:
Marcin, piszesz o R75? jeśli tak to jakie roczniki miałyby mieć K-line bezpośrednio pod kostkę OBD ?
Wszystkie tak mają, odsylam do RAVE
sebeks napisał/a:
Z ciekawości, instalacja oraz MEMS pochodzi z wersji z automatem. Z tego co pamiętam do odpalenia trzeba mieć pozycję P na skrzyni. Wtedy jest +12 czy masa na pinie idącym od skrzyni do MEMS'a
Problem w tym ze o obecnosic biegu P informowany jest EWS a nie MEMS.
EWS'a oczwiscie masz do kompletu ? czy moze masz wywalone immo ?
EWSa mozna w tej kwestii przeprogramowac - bedzie myslal ze ma manuala i nie bedzie sprawdzal polozenia biegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum