Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] elektryka - modyfikacje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] elektryka - modyfikacje
Autor Wiadomość
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Lut 21, 2016 21:49   [R75] elektryka - modyfikacje
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Jako że jestem chory ostatnio i to dość mocno, to spędzam całkiem sporo czasu nad tworzeniem wiązki elektrycznej do jednego z moich aut. Bazuje ona na wiązce z R75 1,8T. Rozbieram ją wyciągając potrzebne mi elementy. Podczas tych zabaw natrafiłem na pewien kabel który mnie nieco intryguje. Leci on od czujnika temperatury powietrza otoczenia zamontowanego w zderzaku, do kostki wczepianej w pokrywę pompy paliwa. Nigdzie po drodze się nie rozgałęzia. Przeglądając RAVE trafiłem w dziale "heating and ventilation" na informację, że występuje takie ustrojstwo, ale w wersji z silnikami dizla. Jest to układ którego zadaniem jest chyba wstępne podgrzanie paliwa ( pewnie z powodu możliwości wytrącania się parafiny zimą). Pytanie moje brzmi, czy to występuje w każdej wersji ? Moja instalacja jak już wspomniałem pochodzi z wersji benzynowej.

Kolejne pytanie. Chcę wywalić zegary rovera bo mi nie są potrzebne. Przeglądając pinouty poszczególnych modułów zauważyłem że nie ma "K-line" od sterownika silnika bezpośrednio do kostki OBD. Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN do zegarów, a dopiero tam po "obróbce" są dalej kierowane na OBD ?

W ogóle jest gdzieś rozpiska całej instalacji elektrycznej uwzględniająca kolory kabli?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 21, 2016 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lut 21, 2016 21:58   Re: [R75] elektryka - modyfikacje

sebeks napisał/a:
. Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN do zegarów, a dopiero tam po "obróbce" są dalej kierowane na OBD ?

Dokładnie, cała komunikacja idzie przez zegary, nie tylko błędy.
Cytat:
W ogóle jest gdzieś rozpiska całej instalacji elektrycznej uwzględniająca kolory kabli?

Wszystkie schematy są w RAVE
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Nie Lut 21, 2016 22:02   

sebeks napisał/a:
Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN

Silnik, skrzynia i SRS leca bezposrednio do OBD i niepotrzeba licznika aby moc sie z nim komunikować
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Lut 21, 2016 23:53   

Dzięki za odpowiedzi ( choć trochę sprzeczne).

Z tego co u mnie rozkminiłem po kablach, wygląda na to że z silnika K-linia nie idzie do kostki OBD, natomiast z licznika do kostki OBD już idzie. Komp z licznikiem mają komunikację po CAN ( dwie skręcone żyły żółto- jakieś tam). Po tym wnioskuję że wszystko leci przez zegary ( to by się pokrywało z odpowiedzią sTeryda)

Marcin, piszesz o R75? jeśli tak to jakie roczniki miałyby mieć K-line bezpośrednio pod kostkę OBD ?

Z ciekawości, instalacja oraz MEMS pochodzi z wersji z automatem. Z tego co pamiętam do odpalenia trzeba mieć pozycję P na skrzyni. Wtedy jest +12 czy masa na pinie idącym od skrzyni do MEMS'a ?

Ogólnie to chcę otrzymać maksymalnie odchudzoną wiązkę tylko po to, aby silnik pracował na fabrycznym ECU. Reszta samochodu będzie mieć swoją autonomiczną wiązkę z zupełnie innego auta :mrgreen:

Co do tych schematów, w której wersji RAVE znajdę opisy z kolorami kabli? Bo w mojej nie ma niestety.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 00:00   

W każdym rave kolory kabli sa opisane, jest podany przekrój kabla i kolory w skrótach pierwszymi literami od angielskich nazw, pierwsza litera oznacza główny kolor a druga pasek i tak np WO oznacza kabel bialy z pomarańczowym paskiem
_________________
75 Red Edition
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 00:18   

sebeks napisał/a:
Z tego co u mnie rozkminiłem po kablach, wygląda na to że z silnika K-linia nie idzie do kostki OBD, natomiast z licznika do kostki OBD już idzie. Komp z licznikiem mają komunikację po CAN ( dwie skręcone żyły żółto- jakieś tam). Po tym wnioskuję że wszystko leci przez zegary ( to by się pokrywało z odpowiedzią sTeryda)


To popatrz teraz na schemat a nie na kable.
Pin 8 w OBD idize do licznika,
pin 7 w OBD idize do ECU ( MEMS)

Owszem jest połaczenie IKE-MEMS ale tam nie sa przesylane dane ktore uniemożliwiają diagnoze/polaczenie sie z MEMS

sebeks napisał/a:
Marcin, piszesz o R75? jeśli tak to jakie roczniki miałyby mieć K-line bezpośrednio pod kostkę OBD ?


Wszystkie tak mają, odsylam do RAVE

sebeks napisał/a:
Z ciekawości, instalacja oraz MEMS pochodzi z wersji z automatem. Z tego co pamiętam do odpalenia trzeba mieć pozycję P na skrzyni. Wtedy jest +12 czy masa na pinie idącym od skrzyni do MEMS'a

Problem w tym ze o obecnosic biegu P informowany jest EWS a nie MEMS.
EWS'a oczwiscie masz do kompletu ? czy moze masz wywalone immo ?
EWSa mozna w tej kwestii przeprogramowac - bedzie myslal ze ma manuala i nie bedzie sprawdzal polozenia biegu.

Sprawdz sobie jescze ten plik : http://chomikuj.pl/daddy86/ROVER/ROVER+75+*26+MG+ZT+wiring+diagrams+EN,5135913912.pdf

ładnie i kolorowo, ale nie ma wszystkiego.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dolot powietrza - modyfikacje CDT/CDTi
szpynior Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lut 20, 2013 21:09
pazdzi0h
Brak nowych postów [MG ZT] Elektryka ?
MaReK Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Sie 20, 2008 20:49
MaReK
Brak nowych postów [R75] elektryka
tomkos Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Mar 05, 2016 08:04
christopher7
Brak nowych postów [ i ] Problem z elektryką
Franki100 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Sty 18, 2014 14:05
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Problem z elektryką
Franki100 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Mar 07, 2014 08:52
Franki100



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink