Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gotujący się płyn, wysokie obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gotujący się płyn, wysokie obroty
Autor Wiadomość
ArtureK 




Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26



Wysłany: Pią Mar 18, 2016 06:27   [R75] Gotujący się płyn, wysokie obroty
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Cześć
Miałem wczoraj niemałą przygodę w centrum miasta. Zagotował mi się płyn chłodzący. Nie chciałem ryzykować ponownego przegrzania silnika więc Rover dostojnie przejechał lawetą ponad 100km. Od jakichś dwóch miesięcy dolewałem około 200ml płynu chłodzącego na każde 300km. Zapewne padnie diagnoza z Waszej strony na "słynne" HGF :-| Dziwi mnie jedynie to co stało się przed zagotowaniem. Samochód zaczął mieć problemy z trzymaniem obrotów. Jakieś 500 metrów (i trzy skrzyżowania, na których stałem) przed kłębami pary spod maski, zatrzymując samochód obroty wchodziły na około 3 tysiące. Po ruszaniu stabilizowały się do "normalnych". Płyn "wywaliło" którymś wężem po lewej stronie chłodnicy (pasażera), koło korka pusto. Wskazówka temperatury cieczy skoczyła ze standardowej połowy wskaźnika na 3/4, nie na samą górę. I już przy tych 3/4 zgasiłem silnik. Wentylator chodził już kilka kilometrów wcześniej na tyle, że delikatnie było go słychać we wnętrzu samochodu. Czy to normalne, że podczas przegrzewania silnika wariują obroty? Na co zwrócić uwagę prócz termostatu? (Dodam jedynie jeszcze, że od jakiegoś czasu, nawet pomimo temperatury na zewnątrz bliskiej zera, po przejechaniu kilkunastu km w trasie bądź po mieście, bez korków, po zgaszeniu silnika słychać było chodzący wentylator- nigdy wcześniej nie miałem takiego kłopotu, no chyba, że latem, po długotrwałym staniu w korku)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 18, 2016 06:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bajowsado 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 24



Wysłany: Pią Mar 18, 2016 07:04   

Pierwsze co należy sprawdzić to czy po otwarciu termostatu jest ciepła chłodnica na całej jej płaszczyznie. Mogła się przytkać i teraz nie nadąża wychłodzić całego silnika. A no i najważniejsze, dobrze go odpowietrzyć, ostatnio jak robiłem remont silnika u siebie namęczyłem się dobre 40 minut zanim prawidłowo zaczęła chłodnica oddawać ciepło.
 
 
ArtureK 




Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26



Wysłany: Pią Mar 18, 2016 07:07   

A czy to możliwe, że wentylator chłodzi zaś termostat jest w pozycji zamkniętej?
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 18, 2016 08:04   

ArtureK napisał/a:
A czy to możliwe, że wentylator chłodzi zaś termostat jest w pozycji zamkniętej?


Taka sytuacja również jest możliwa.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 18, 2016 08:25   

Jak rozsadza węże to mają już dosyć ze starości, jest walnięty korek zbiorniczka wyrównawczego płynu (nie upuszcza ciśnienia) albo spaliny idą w układ chłodzenia (nie wiem czy są jeszcze jakieś inne możliwe przyczyny zmywania węży, jeżeli są to może ktoś napisze)
Jeżeli auto Robisz sam to zrób test na zawartość Co2 w układzie chłodzenia, odpal diagnostykę OBCw zegarach punkt 7 i patrz jak zachowuje się temperatura silnika sprawdzając jednocześnie nagrzewanie się chłodnicy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Mar 18, 2016 09:13   

Raczej będzie to uszczelka pod głowicą lub pęknięcie głowicy.

Zrób test CO2, na ciepłym silniku oczywiście o dobrze odpowietrzonym.
 
 
pietjak 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 71



Wysłany: Pią Mar 18, 2016 22:05   

W najgorszym wypadku pęknięcie bloku :)
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 19, 2016 08:53   

trzeba zajrzeć to V miedzy głowice czy tam nie pękły plastikowe rurki termostatu albo obudowa termostatu, naprawić to co pękło, wymienić korek zbiorniczka i zobaczyć jak się temperatury zachowują OBC punkt 7, robić test CO2. I jeszcze ważne sprawdzałeś czy masz wszystkie biegi wentylatora ??
 
 
ArtureK 




Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26



Wysłany: Sob Mar 19, 2016 11:07   

Dzięki wszystkim za pomoc. Póki co pękł jeden wąż, zapewne w wyniku przegrzania choć nie ukrywam, że byłoby cudownie gdyby to była tylko i wyłącznie jego wina :wink:

[ Dodano: Sob Mar 19, 2016 11:07 ]
Korek zbiorniczka obowiązkowo wymieniać? W sumie koszt niewielki.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 19, 2016 12:22   

Dla pewności tak, to jest śmieszny koszt w porównaniu do dalszych kroków w tego typu przypadkach.
 
 
ArtureK 




Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26



Wysłany: Sob Mar 19, 2016 12:31   

Ok, korek kupiony firmy BearMach, czarny, kierowałem się ilością sprzedanych. Mój poprzedni jest szary. Do wyboru był jeszcze Febi. Teraz jedynie poszukiwanie grubego węża od górnego mocowania chłodnicy, od strony pasażera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów gotujacy i ubywający płyn chłodniczy
lestatkc Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 27, 2017 19:33
Brat
Brak nowych postów [Rover 75]Gotujący się samochód i wyciekający płyn.
Wyjcio Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 09, 2016 22:15
bajowsado
Brak nowych postów [R75] Za wysokie obroty
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 07, 2009 14:29
SeniorA
Brak nowych postów [R75] wysokie obroty
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Lut 07, 2014 17:53
rtoip69
Brak nowych postów [75] Falowanie i wysokie obroty
emeswuu Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Cze 21, 2017 12:08
emeswuu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink