Tańsze też są, ale cena zależy głównie od tego co obsługuje to cudo.
Może ktoś ma, i będzie w stanie powiedzieć coś więcej na temat montażu i użytkowania tego wynalazku.
Tutaj jest strona domowa tego UKP: http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp
Też interesowałem się tym tematem, na tej stronie jest instrukcja i info jak podłączyć - w skrócie: w zależności od funkcji, które pomiarów, które chcemy, żeby ten komputer miał, musimy znaleźć wiązki sygnałów i do niego podłączyć.
Jeśli chodzi o miejsce montażu to rozważałem zegarek, ale spoglądanie co chwilę w bok podczas jazdy może trochę rozpraszać, więc myślałem też o podmiance licznika w zegarach, albo jeszcze ewentualnie montaż w drugim zegarze tak, żeby oryginalny wyświetlacz zostawić.
Cena tego UKP zależy przede wszystkim od wyświetlacza i najtańsza wersja z wyświetlaczem LCD kosztuje niecałe 300: http://www.reveltronics.c...3-zestaw-detail
Dlaczego ja się zastanawiałem nad instalacją takiego kompa? A no przede wszystkim, żeby mierzyć spalanie: średnie, chwilowe.
Inna opcja, jaką rozważałem, żeby takowe pomiary mieć, to podłączenie się pod interfejs ODBII i skorzystanie z apki na telefon - to rozwiązanie jest tańsze, ale trzeba mieć gdzieś zamontowany telefon. Testowałem apkę Torque i szczerze mówiąc mam mieszane uczuci, bo funkcji jest multum, m.in. właśnie wskazania spalania, jednak już na przykładzie wskazania przejechanego dystansu były rozbieżności. Apka wskazywała przejechany dystans z ECU pojazdu oraz z GPS i tutaj rozbieżość była rzędu 2-3%, ale zdecydowanie większa rozbieżność była między wskazaniem na apce z ECU a wskazaniem na liczniku w aucie - tutaj ponad 5%.
Także trochę pojeździłem, pomierzyłem i ostatecznie odstawiłem temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum