Forum Klubu ROVERki.pl :: [LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.
Autor Wiadomość
pipec89 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 5



  Wysłany: Sro Mar 23, 2016 14:37   [LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam wszystkich,
jest to mój pierwszy post na forum, więc będę się starał żeby był regulaminowy i przejrzysty.

Mam problem ze swoim Freelanderem. Jakiś czas temu stracił moc i przestał się wkręcać "od dołu", powyżej 2200-2500obr jakoś jedzie, ale nie tak jak wcześniej. Opiszę co po kolei, chronologicznie było robione i nie pomogło:

-Czyszczenie zaworu EGR
-Zaślepienie zaworu EGR
-Wymiana elektrozaworu od EGR
-Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego (przy montażu nowe uszczelki)
-Wymiana pompki paliwa
-Wymiana filtra paliwa (Bosch)
-Regeneracja wtryskiwaczy (nie były zużyte, nie dawały w przelew, wymagały regulacji)
-Wymiana elektrozaworu od turbosprężarki, wymiana przewodów podciśnieniowych
-Regeneracja turbosprężarki
-Wymiana filtra powietrza na sportowy (K&N - czerwony, o zwiększonym przepływie)
-Wymiana przepływomierza
-Wycięcie katalizatora, wstawienie rurki, potem wstawienie strumiennicy
-Podłączenie chipa (pomiędzy czujnik ciśnienia na listwie CR a przewód)

Żadna z tych operacji nie pomogła na przyspieszenie ani na kulturę pracy. Przy wciśnięciu pedału przyspieszenia do końca obroty powoli rosną, turbinę słychać, odczuwalne jest przerywanie ok. 2000obr i samochód kopci.
Podczas jazdy z podłączonym komputerem ciśnienie doładowania jest właściwe, ciśnienie na listwie wtryskowej też, ilość wymaganego powietrza jest o ok. 200mm3 mniejsza od ilości powietrza zmierzonego.

Brak mi już pomysłów kompletnie, czy ktoś jest w stanie mi coś podpowiedzieć?
Ostatnio zmieniony przez pipec89 Czw Mar 24, 2016 08:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 23, 2016 14:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 14:54   

Poszukaj nieszczelności w dolocie

[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 14:54 ]
Lub przejrzyj jeszcze dział rovera 75 bo to ten sam silnik i te same przypadłości
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 15:06   

Dwie rzeczy:
-Przepływomierz jest nie do tego silnika, - ten silnik jest wybredny, ja sprawdziłem łącznie 4 sztuki - 2 gen'y dwa zamienniki, i dopiero wtedy udało się dobrać właściwy. Wszystkie niby pod tym samym numerem katalogowym.

Prawidłowo rozpoznany przepływomierz wykazuje wartości między 540-550 na wolnych obrotach i około 600-650 przy 2000 rpm

Cytat:
-Regeneracja turbosprężarki

-Może stoi regulacja VNT w turbinie. piszesz o regeneracji turbiny - ale czy ktoś się tym zajął.

Cytat:
Wymiana filtra powietrza na sportowy (K&N - czerwony, o zwiększonym przepływie)

-Jeżeli filtr powietrza masz olejowy - skutecznie niszczysz sobie przepływki - one tego nie lubią.
Cytat:
Podłączenie chipa (pomiędzy czujnik ciśnienia na listwie CR a przewód)

Wywal ten syf... próbujesz znaleść problem w silniku z podłączonym pseudo chipem z allegro :-| ?. Pomijam że to i szkoda dla silnika, a i tuning żaden[/quote]

Nieszczelności w dolocie jak Sknerko pisze - zwłaszcza przewód IC-Kolektor przy lampie (on się przeciera o element kolektora). Kolanko przy turbinie do sztywnego przewodu.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 16:47   

Podpinałeś go pod komputer ??
Pokazuje jakieś błędy.
Po objawach najszybciej problem z podciśnieniem albo gdzieś ucieka powietrze doładowania.
Przepływka jak najbardziej.
Jak kiedyś kupiłem niby OEM to nie dało się ujechać. Ledwo z ronda zjechałem i zawróciłem do sprzedawcy oddać. Z tyłu siwy dym szedł i zero mocy.
 
 
pipec89 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 5



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 07:33   

Pod komputer podpinałem przed i po każdej zmianie, czy próbie naprawy. Chipa włożyłem na próbę, w akcie desperacji ale też nic to nie pomogło, wręcz gorzej klekotał, więc wyjąłem. Przepływomierze były 3. Oryginał, później zamienik z Allegro i teraz znowu oryginalny używany. Zmienna geometria w turbinie czyściutka. Pół roku temu włożona nowa, wczoraj czyszczona w ultradźwiękowej myjce.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 08:51   

To nie chodzi o to że były trzy. Trzeba je zamontować i zobaczyć odczyty jak to pracuje i jak jest widziane przez komputer silnika.

Samochód ma generalnie zbyt mało powietrza do paliwa. Przejrzyj cały dolot. Może jest nieszczelny wąż albo sam Intercooler.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 08:55   

Rozumiem, że masz turbo z VNT (zmienną geometrią). Sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia i zaworek N75 (albo cokolwiek steruje geometrią).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:09   

Napisał że zmienił zawór z przewodami. Jak na mój gust źle dobrana przepływka, ewentualnie dobijana przez mokry filtr powietrza i/lub nieszczelności w dolocie
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:11   

coś mi się wydaje że wyjdzie na moje i znajdzie dziurę w dolocie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:18   

Jak wyjdzie na twoje to kupa śmiechu z tego będzie :roll: :mrgreen:
Wydzwonił chłop tyle kasy bez sprawdzenia podstawy :roll:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 10:54   

No ale przynajmniej szybko turbawka nie klęknie :P
Miałem na dniach podobny przypadek rocznik 2005
Winna okazała się gruszka na turbo w której puszczała membrana.
W poliftach często był też problem z IAT który jest na wężu dolotu.
Trzeba zapiąć multimetr w zakres 20 kilo omów i zobaczyć czy maleje oporność wraz ze wzrostem temp.
Czujnik jest bardzo czuły wystarczy dosłownie pochuchać na niego.

Odepnij przepływkę i zrób trasę tak z 50 km i zobacz.
Jak się wkręca masz odpowiedź.

Polift miał tez problemy ze spasowaniem obudowy filtra powietrza.
Zobacz zwłaszcza z tyłu czy dobrze dolega.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 11:00   

wymieniał przepływke 2 razy, jak by to ona była to by coś napisał, że na jednej tak a na drugiej trochę gorzej lub lepiej, nie sądze żeby 3 jednakowo felerne przepływomierze trafił.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 11:32   

To nie jest kwestia felerności przepływomierzy - tylko ich działania. One są dobre, ale nie do tej rewizji softu która jest w ECM td4.

BMW z racji na trefność przepływek zmieniło je na lekko inne, zrobili też upgrade softu. LR tego nie zrobił, a większość dostępnych przepływomierzy w handlu do tego silnika jest pod ten nowszy soft.

W przypadku FL trzeba trafić konkretny model, z konkretnymi numerami
Sensor : FC00C2G2029 , Obudowa końcówka 0 928 400 357 . Ten z końcówką 527 nie zadziała bo jest pod nowszy soft. Teoretycznie następcą jest 0 928 400 520, ale u mnie nie chciał działać poprawnie.

Inaczej ma focha w różnym stylu, nie jedzie, nie wkręca się powyżej 2K, dymi ect.
Ostatnio zmieniony przez Winu Czw Mar 24, 2016 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pipec89 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 5



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 11:40   

Mam jakiś trop. Nie podejrzewałem nieszczelności dolotu, bo doładowanie pokazuje podczas przyspieszania odpowiednie, ale dla pewności sprawdzę i to. Upewnię się te też co do numerów przepływki. Co do kosztów turbo, czy wtrysków to robię to w swoim warsztacie, więc zawsze trochę taniej :-)
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 11:43   

Co to jest dla ciebie odpowiednie doładowanie podczas przyśpieszania?

W tym silniku nie ma konkretnego odniesienia RPM-Boost. ECM steruje tym dynamicznie.
Jak dasz w podłogę na płaskim to dojdzie gdzieś pod 15 PSI, jak będziesz jechał pod górę rozkręci się do 25 PSI (mierzone w kolektorze).
 
 
pipec89 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 5



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 16:18   

Sprawdzając go KTS-em z Boscha podglądam wartość doładowania wymaganą przez sterownik i zmierzoną. Praktycznie równo się pokrywają, zmieniają się wraz z operowaniem gazem i obciązeniem stąd stwierdzam, że jest odpowiednie.

[ Dodano: Nie Mar 27, 2016 17:18 ]
Problem rozwiązany, dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Po odpięciu przepływki po kilku chwilach odzyskał moc i ładnie się wkręca. Po tych wszystkich naprawach idzie chyba nawet lepiej jak przed usterką. Nowego przepływomierza nie szukam ami nie wpinam, jedzie wystarczająco dobrze.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 20:06   

Będzie jechał dobrze, ale będzie palił bardzo dużo.
Nawet 12l/100km
Z 2004 działają na pewno przepływki Magnetti Marelli
Sprawdzone na 3 autach.
Mają takie w Łasku, Jak coś mogę zorganizować.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 20:17   

Jazda bez przepływomierza w aucie które go wymaga to nie jest rozwiązanie problemu. Ba może być nawet szkodliwe - i nie mówię tu o środowisku.

ECM nie mając danych o ilości powietrza posługuje się scenariuszem awaryjnym, co może prowadzić do zbyt dużych dawek paliwa - za tym idzie EGT, ekonomia itd.

Albo trzeba zrobić mapę bez przepływki, albo kupić właściwy.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 20:57   

Dokładnie tak jak winu pisze.
Mieszanka jest mega bogata.
EGT bardzo wysokie i tłok mocno obrywa.
Nie polecam jazdy na dłuższą metę w tym aucie bez przepływomierza.
Kolega Adrian z Łasku tak jeździł, dodatkowo lał lipne paliwo.
Jeździł tak 5 miesięcy aż nagle nie mógł odpalić auta na zimnym.
Efekt był taki że w silniku powstało tyle nagaru że wtryski trzeba było dosłownie wyłamywać w kawałkach.
Ostatecznie skończyło się wymianą silnika.
Dwa tłoki uszkodzone.
Dosłownie widać na nich przegrzany metal.
Silnik stracił kompresję, tuleje wygrzane, ogólnie kibel straszny.
Zdecydowanie odradzam.
 
 
pipec89 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 5



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 14:46   

Co to jest za firma, może więcej gratów od nich wezmę?
Jaki jest miej-więcej koszt takiego przepływomierza z Magneti Marelli?
I jaka jest pewność, że zadziała jak trzeba? Jest szansa, że zechcą te Bosch'a, która mam w rozliczeniu? Koniec pytań :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [FREELANDER 1.8] - nie wchodzi na obroty, dusi się
Robertkaluza Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 16 Pią Lis 22, 2013 18:20
Robertkaluza
Brak nowych postów [Freelander] Dusi się, nie wchodzi na obroty
Po dużych mrozach
radost Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Czw Lut 18, 2010 20:57
radost



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink