Wysłany: Sro Mar 09, 2016 16:10 [R75] Ogrzewanie cały czas działa.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
:oops:
Witam. Tak jak w temacie, od kilku dni zauważyłem że po nastawieniu na 16 stopni , ogrzewanie nadal grzeje. Przedtem było ok. Wymieniłem ostatnio wysprzęglik w skrzyni, może mechanik coś uszkodził. Termometr na desce pokazuje mi -30 czy to ma jakiś wpływ ? Na co mam zwrucić uwagę i czego szukać. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 09, 2016 16:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Piotrasek1, z tą temperaturą -30 to obejrzyj sobie czujnik temp zewnętrznej w grillu (czy z wtyczką/stykami jest OK i czy jest podłączony). Jak wygląda OK to wymień na inny.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Wysłany: Czw Mar 10, 2016 15:47 [R75] Ogrzewanie cały czas działa.
SeniorA napisał/a:
Piotrasek1 napisał/a:
Na co mam zwrucić uwagę i czego szukać.
zacznij od zrobienia testu klimatyzacji
dla przypomnienia:
włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i sylwetkę ludzika na module klimatyzacji, kluczyk przekręcamy w pozycję "II", puszczamy obydwa przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - Po kliku sekundach przestanie migać i na wyświetlaczu będziemy mieli:
FC (fault code) i dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów:
00 - brak błędu czyli OK
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki przez wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Witam.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ,niestety nie miałem czasu pisać.. praca.
Więc zrobiłem test i jest OK. Klapa się zamyka , bo jak zrobię na LO to nawet słychać zamykanie i leci zimne powietrze . Może jakiś elektrozawór się zawiesił ?
1.Czy któryś z czujników ma wpływ na tą usterkę (termometr i czujnik na zewnątrz)
2.Czy w roverku jest elektrozawór do odcinania nagrzewnicy ( gdzie)
Może ktoś ma jakiś schemat lub rysunek układu ogrzewania/chłodzenia.
U mnie tez uszkodzony termometr, caly czs pokazuje -30 i kazde ustawienie wartosci temperatury klimatronica = gorace piwietrze z nawiewu, tylko przestawuenie na LO powoduje ze leci zimne.
Ostatnio zmieniony przez Punx Nie Mar 13, 2016 21:23, w całości zmieniany 1 raz
co do ogrzewania może serwomotor od nawiewu ci się zepsuł i klimatronik nie może przymknąć ciepłego nawiewu
muszę powtarzać? To że zamyka przy LO nie znaczy że jest dobry, u mnie trzeba było przeczyścić preparatem ścieżkę potencjometru czy co to tam siedzi i zaczął działać normalnie a zatrzymywał się na 19stC ale jak zrobiłem na LO to zamykał i na HI otwierał
[ Dodano: Nie Mar 13, 2016 21:23 ]
Albo tak jak pisze Punx tego nie sprawdzałem bo zawsze maiłem sprawny czujnik w zderzaku
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Uszkodzony termometr temp zewnętrznej chyba może mieć wpływ (pewien na 100% nie jestem) ale automatyczna klima chyba dobiera temp i siłę nawiewu między innymi w zależności od temperatury zewnętrznej (ale tak jak pisałem - 100% pewności nie mam).
Mnie się tez wydaje że jak jest stałe -30 (tyle na wyświetlaczu a jaka wartość idzie do klimatronica to nie wiadomo) to po prostu automat wariuje i mimo że ma trzymać +18st w kabinie to grzeje bo w programie mu zakodowali że to arktyka i trzeba grzać bo na pewno para na szybach zamarza od wewnątrz
Potwierdzam, że czujnik temp zewnętrznej ma wpływ na działanie climatronic. Na podstawie danych o temperaturze na zewnątrz oraz o temp wewnątrz pojazdu climatronic miesza powietrze, aby nadmuchiwać odpowiednią temp do kabiny. Jak na desce masz -30, to praktycznie cały czas dmucha gorącem, dopóki nie ustawisz na LO.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
dzięki za info o tej kratce ... zawsze się zastanawiałem co tam jest, ten element pasuje do całej reszty jak dzida do oka ... a tak na prawdę to czujniki powinny być min 2 najlepiej w okolicy środka samochodu (przód i tył), np. w tunelu i powinna być brana średnia. Przemilczę fakt że ta temp powinna być też wyświetlana gdzieś w zegarach/LCD. Pojechali po kosztach na maxa.
Ostatnio zmieniony przez Punx Pon Mar 14, 2016 08:22, w całości zmieniany 1 raz
Ok zobaczę co jest z termometrem pod zderzakiem i ewentualnie kupię inny.
A co do mojego pytania o elektrozawór, jest taki czy nie ma ?
[ Dodano: Nie Mar 13, 2016 22:39 ]
Przypomniało mi się że jest jeszcze jeden czujnik w zderzaku. On chyba steruje webastem i załącza szybę tylna gdy jest -5, może on coś ma wpływ. On chyba jest też w zderzaku ?
Oba powinny umieszczone być w kratce pod grillem, jeden czujnik jest w plastikowej obudowie (czarny) i to jest czujnik temp zewn., drugi jest większy bardziej, w metalowej obudowie (szary) on jest od webasto.
Sprawdź sobie wiązkę kabli od czarnego czujnika, czy aby nie jest wysunięta wtyczka lub przetarty/urwany kabelek.
jeden czujnik jest od webasto i tylko webasto, drugi jest od temperatury zewnętrznej, brany jest pod uwagę przy załączaniu ogrzewania tylnej szyby(12 minut działania lub 20 minut jeśli na zewnątrz jest poniżej 10 stopni) oraz przy klimatyzacji
Jest coś jeszcze ale o tym wie tylko agent Mulder Otóż jak się ma uwalony czujnik np. wskazujący -22st C to po wejściu w komp diagnostyczny odczyt temp zewnętrznej jest zupełnie inny np +4st C ... nie wiem jak to wytłumaczyć, ale zaraz ktoś pewnie podpowie/wysnuje jakąs sensowną teorię
Jakiego płynu chłodniczego ? Mowa o punkcie 7.1 Ja to sprawdzałem w czasie jazdy (mam uwalony czujnik) jak temp płynu była w okolicy 85-90st (połowa skali) u mnie na wyświetlaczu -30 a w 7.1 wartość np. 040, dokładnie nie pamiętam ale na pewno nie było to -30
7 TEMPERATURA I PRĘDKOŚĆ
7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum