Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Szukając ostatnio przyczyn usterki klimatyzacji (problem z przekaźnikiem tzw. "zimne luty") znalazłem u siebie wspomniany w temacie termostat. Znajduje się on nad schowkiem pasażera i wygląda jak na załączonym zdjęciu.
W związku z nim mam pytanie czy występował on powszechnie w układach klimatyzacji?, w moim przypadku jest ona dokładana firmy Diavia.
Jeśli tak to jak macie ustawione to pokrętło, bo z tego co się orientuję to działa on na takiej samej zasadzie jak w lodówkach czyli im więcej go podkęce tym klimatyzacja powinna chłodzić wydajniej. Nie ma jednak żadnej skali i boje się żeby nie chłodziło zbyt mocno.
Na razie jest zimno ale jak się zrobi trochę cieplej to na pewno ten termostat przetestuję czy są jakieś efekty.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 00:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rozpa, Ten termostat powinien działać tak ze przy okolo 2°C powinien rozerwać masę albo zerwać masę już nie pamietam I przy 5°C powinno odnowa zaskoczyć. Ma on zapobiec zamarzaniu czyli odkładania sie lodu na parowniku co pogarsza chłodzenie klimy.
Sam montowałem u siebie nowa Diavia klimę ale juz nie moge skojarzyć czy tam było pokrętło czy nie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 21 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 13:46
Dokładnie tak działa, tylko nie wiem przy jakiej temperaturze się załącza sprężarka a przy jakiej wyłącza.
Na razie nie używam klimatyzacji bo zimno na zewnątrz, ale jak się zrobi cieplej to sprawdzę termometrem te temperatury. Cyba że wcześniej gdzieś znajdę opisane parametry tego konkretnego termostatu.
Ważne że klimatyzacja działa, bo w tamtym roku były z nią problemy, na szczęście udało się ją naprawić bez dodatkowych kosztów.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 21 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 16:58
Jak tylko zrobi się trochę cieplej to tak zrobię , tzn trochę inaczej.
Wsadzę miernik z termoparą do parownika i wtedy zobaczę jakie temperatury tam panują w czasie cyklu pracy klimatyzacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum