Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Czy warto?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Czy warto?
Autor Wiadomość
Don_Kamilo 



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 6



  Wysłany: Czw Mar 17, 2016 21:35   [MG ZR] Czy warto?

Cześć, moze zacznę od tego że nazywam się Kamil, jestem tu nowy i mam nadzieję, że zostanę tutaj na dłużej.
A teraz do sedna, chcę kupić swoje pierwsze autko i od kilku dni chodzi mi po głowie MG ZR, podoba mi się bardzo i myślę że był by odpowiedni dla mnie, zastanawiam się też nad jakąś hondą gł. Civic VI, ale jednak Zr jest trochę lepiej dopracowany od strony wizualnej. Chciałbym żebyście mi doradzili czy warto na 1 auto, co z częściami , spalaniem no nie ukrywam, że uczę się jeszcze, dorabiam sobie czasem ale nie chciałbym całej kasy później ładować w MG.
Myślę nad 1.4, co powiecie o silniku? Czy jednak lepiej 1.8? Choć wolałbym ten pierwszy wiadomo mniejsze oc no i koszty eksploatacji.
Trochę czytałem, no i nie skłamię mówiąc że ta uszczelka mnie przeraża <HGF>, bo nie jest to tania kwestia, a wiem że mimo dosyć sporej wiedzy mechanicznej sam naprawy nie ogarnę.
Konkretnych ogłoszeń nie daję bo rozważam kilka propozycji min. MG, Civic, Colt czy Celica, autko chcę sprowadzić, mam zaufanego znajomego który sprowadza dobre samochody ze Szwajcarii, bo wiadomo są w lepszym stanie przeważnie.
Myślę, że mi doradzicie ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 17, 2016 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 18, 2016 07:59   

Don_Kamilo,

Zobacz co znajomy ma pod ręką i wtedy można konkretnie pogadać...
HGF to koszt max 1000 zł na okres 80 tyś km albo dłużej... więc nie nie wiem, czy to taki majątek.
Poza tym nie będziesz upalać na zimnym i będziesz sprawdzał płyny to będzie ok

Koszty eksploatacyjne podanych samochodów są podobne, więc kwestia tego co kolega wyrwie w jak najlepszym stanie ;)

co do silnika, to 1,4 na początek Tobie starczy, potem i tak bedziesz myślał o 1,8, albo o IDT zawsze tak jest :twisted:

Pozdrawiam,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 18, 2016 23:00   

Don_Kamilo napisał/a:
Myślę nad 1.4, co powiecie o silniku?

Mam i odradzam. Wcale nie tańszy w eksploatacji. Może 1,5 do 2l/100km, a wrażenia zdecydowanie na korzyść 160-ki. I wyprzedzanie bezpieczniejsze.
Don_Kamilo napisał/a:
Trochę czytałem, no i nie skłamię mówiąc że ta uszczelka mnie przeraża <HGF>, bo nie jest to tania kwestia, a wiem że mimo dosyć sporej wiedzy mechanicznej sam naprawy nie ogarnę.

Ale z kolegą i RAVE na laptopie już owszem.
Bierz ZR'a 160VVC - najładniejsze auto z wymienionych przez Ciebie.
Nawet po lifcie.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Don_Kamilo 



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 6



Wysłany: Sob Mar 19, 2016 18:14   

NoPE,
odradzasz tylko temu że słabszy, czy wytrzymałościowo ew. bardziej awaryjny jest 1.4?
Bo jeśli tylko temu, że słabszy to wiesz nie mam jakiegoś parcia na 160 ZR, pierwsze auto więc nie ma też co przesadzać, a jednak OC tańsze
Dzięki z góry ;)
Ps. Celica też ładna :mrgreen:
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 19, 2016 19:26   

Większość ubezpieczycieli ma taką samą stawkę do pojemności 2000, za rovera 1.4 płacę 340 a za 3.3 460 więc wielka ta różnica tez nie jest. Części do K serii są w tej samej cenie dla czterocylindrówek niezależnie od pojemności bo w większości osprzęt jest ten sam. Nie upieraj sie na żaden silnik, szukaj przeglądaj i bierz to które będzie miało najlepszy stosunek zmęczenia do ceny. Ja szukałem v6 ewentualnie 1.8 ale po kilkunastu gniotach jakie oglądałem w cenie nawet powyżej 10000, kupiłem 1.4 z rocznym lpg, po wymianie rozrządu, z nowym kompletem świec, kabli, cewek, dwoma kompletami kół za 6700. Więc życzę powodzenia w poszukiwaniach, nie śpiesz się to znajdziesz pętelkę.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Don_Kamilo 



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 6



Wysłany: Nie Mar 20, 2016 16:22   

No właśnie, przeważnie 1,4 są dużo tańsze, myślę że za 6/7 koła, kupie coś fajnego :-)
Jeszcze jedna kwestia co z korozją i czy nie ma żadnych problemów z podtlenkiem gazotu?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 20, 2016 18:43   

Don_Kamilo napisał/a:
odradzasz tylko temu że słabszy, czy wytrzymałościowo ew. bardziej awaryjny jest 1.4?

Odradzam bo:
- niewielka różnica w kosztach eksploatacji
- po miesiącu będziesz chciał 160 (!)

piotrek1000 napisał/a:
Większość ubezpieczycieli ma taką samą stawkę do pojemności 2000, za rovera 1.4 płacę 340 a za 3.3 460 więc wielka ta różnica tez nie jest.

Takie bajki dzieciom z przedszkola można wciskać.
Młody kierowca bez zniżek w tysiącu się nie zamknie. Pewnie wiele też zależy od rejonu Polski.
I głównym kryterium kalkulacji dla młodego kierowcy jest pojemność.
piotrek1000 napisał/a:
Nie upieraj sie na żaden silnik

Akurat ten wybór powinien szczególnie przemyśleć. Benzyna na krótkie odcinki, diesel na dłuższe albo na mody

Z lpg nie ma problemu tylko jego instalacja mija się z celem, kiedy nie będziesz przekraczał 30tyś rocznie, bo dopiero po takim przebiegu zacznie Ci się zwracać inwestycja w gaz. Proste liczenie i masz odpowiedź.

Z korozją różnie bywa. Najczęściej obszar mocowania lotki, okolice zamka na klapie i pod tablicą rejestracyjną (MK1). Niektóre egzemplarze łapią korozję na błotnikach ale to bardzo rzadko. Przeważnie kiedy była jakaś przygoda.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 20, 2016 19:49   

[quote="NoPE"]
Don_Kamilo napisał/a:

Z lpg nie ma problemu tylko jego instalacja mija się z celem, kiedy nie będziesz przekraczał 30tyś rocznie, bo dopiero po takim przebiegu zacznie Ci się zwracać inwestycja w gaz. Proste liczenie i masz odpowiedź.


Instalacja lpg zwraca się po przejechaniu pewnego odcinka (przy obecnej cenie lpg-pb to około 20000 km). Należy przemyśleć ile będziesz tym autem jeździć i przez jaki okres czasu. Ja do Pajero zrobiłem gaz zaraz po kupnie chociaż wiedziałem że kilometrów nim nie nabiję bo używam tylko na polowania do przyczepy i jak śniegu tyle że fwd nie daje rade i niby rocznie robi może z 8000 to przez 5 lat inwestycja się zwróciła.

[quote="NoPE"]
Don_Kamilo napisał/a:

Akurat ten wybór powinien szczególnie przemyśleć. Benzyna na krótkie odcinki, diesel na dłuższe albo na mody


Diesel na dłuższe trasy sprawi jedynie ból głowy od huku, na dłuższe trasy i przebiegi lpg.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Don_Kamilo 



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 6



Wysłany: Pon Mar 21, 2016 15:52   

Dzięki chłopaki! Jak znajdę coś konkretnego, to się pochwalę :mrgreen:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Mar 21, 2016 16:17   

piotrek1000 napisał/a:
Diesel na dłuższe trasy sprawi jedynie ból głowy od huku, na dłuższe trasy i przebiegi lpg.
lol
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2016 16:20   

piotrek1000 napisał/a:
[Diesel na dłuższe trasy sprawi jedynie ból głowy od huku, na dłuższe trasy i przebiegi lpg.

A to ciekawe...u mnie przy 150 km/h nadal cisza :)
Żadnego huku nigdy nie słyszałem w tym silniku.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Mar 21, 2016 16:27   

Dominoz, Ty masz inny silnik ale śmiech i tak bo kazdy 25/zr jest glosny od pewnych predkosci i to nie koniecznie ze wzgledu na silnik, ale cóż kolega piotrek1000, całe życie miał auta w gazie wiec poleca tylko gaz bo diesel jest beee
 
 
 
Don_Kamilo 



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 6



Wysłany: Pon Mar 21, 2016 21:54   

Na co zwrócić uwagę przy kupnie, bo wiem że na pewno warto odkręcić korek oleju i sprawdzić czy nie ma takiej mazi na nim, coś jeszcze oprócz tego na co z każdym innym autem?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Mar 21, 2016 22:25   

Don_Kamilo napisał/a:
Na co zwrócić uwagę przy kupnie, bo wiem że na pewno warto odkręcić korek oleju i sprawdzić czy nie ma takiej mazi na nim, coś jeszcze oprócz tego na co z każdym innym autem?


Jak będziesz jechać nim, to ciśnij pod kreskę (jeśli rozgrzany silnik będzie) i zobacz czy ładnie ciągnie.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 22, 2016 00:19   

j0zek napisał/a:
zobacz czy ładnie ciągnie.

A skąd on ma wiedzieć kiedy nigdy nie jeździł?
Wsiadłby do mojego nie wiedząc jaki mam silnik to też powiedziałby, że ładnie ciągnie.
Don_Kamilo napisał/a:
warto odkręcić korek oleju i sprawdzić czy nie ma takiej mazi na nim

i jak będzie to co, nie kupisz?
osad wytrąca się przy częstych, krótkich odcinkach. Nie tak sprawdza się hgf.

Dodam, że ja kupiłbym z padniętą uszczelką kiedy reszta była by w świetnym stanie. Od wyglądu po zawieszenie. W Lachistanie się to nie zdarzy, za to widziałem na autoscout polifotwego ZRa za 25k z przebiegiem chyba niecałe 50k. Norwegia czy gdzieś tam.
Warto pojechać samemu po takie auto.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 22, 2016 00:42   

Cytat:
A skąd on ma wiedzieć kiedy nigdy nie jeździł?
Wsiadłby do mojego nie wiedząc jaki mam silnik to też powiedziałby, że ładnie ciągnie.


No raczej ładnie to 1.4 nie ciągnie :)
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 22, 2016 20:41   

bociannielot napisał/a:
Dominoz, Ty masz inny silnik ale śmiech i tak bo kazdy 25/zr jest glosny od pewnych predkosci i to nie koniecznie ze wzgledu na silnik, ale cóż kolega piotrek1000, całe życie miał auta w gazie wiec poleca tylko gaz bo diesel jest beee


Akurat miałem diesla w 75, dużo jeździłem Discovery 2.5 td taty i niby nie miałem z nimi żadnych problemów to nie przekonały mnie do kontynuacji przygody z dieslem. Za każdym razem jak zrobie pare km dieslem to jak potem wsiądę do mojego auta to uśmiech sam przychodzi jak pokręcę go do czerwonego pola. Jak sobie kupie unimoga do zabawy to będzie jedyna możliwość powrotu do diesla
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 22, 2016 21:03   

j0zek napisał/a:
No raczej ładnie to 1.4 nie ciągnie

To pojeździj 3 m-ce codziennie autem o pojemności 1l, 50KM i przesiądź się do ZR'a 1.4 i depnij konkretnie. Można się zdziwić, że to już setka na liczniku.
Tak więc wrażenia są relatywne.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
maniiak1977 



Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Mar 22, 2016 22:18   

ja osobiście na chwilę obecną mam R.75 diesel automat i wrażenia z jazdy są zajefajne,był też ZR w dieslu(mały pocisk),R.75 4.6 v8 piękny pomruk wydechu,duże zużycie paliwa,był też MG TF 1.8 automat fajne cabrio ale wnętrzności na polskich drogach bolą,więc moim zdaniem co kolega weżmnie to i tak za jakiś czas będzie chciał albo to inny model albo inny silnik?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 22, 2016 23:23   

NoPE napisał/a:
j0zek napisał/a:
No raczej ładnie to 1.4 nie ciągnie

To pojeździj 3 m-ce codziennie autem o pojemności 1l, 50KM i przesiądź się do ZR'a 1.4 i depnij konkretnie. Można się zdziwić, że to już setka na liczniku.
Tak więc wrażenia są relatywne.


Aż takim masochistą nie jestem, aby jeździć autem o mocy ~50 KM :twisted:
Nie przesadzajmy z takim porównywaniem, prawda jest taka, że jak przejedzie się sprawnym 1.8 vvc to o innym nie będzie myśleć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover200] Kupno, warto czy nie warto?
daggi Chcę kupić ROVERka 10 Sro Paź 23, 2013 13:08
bociannielot
Brak nowych postów Warto czy nie warto ? ;> MG ZR 160 z gazem.
tonio1991 Chcę kupić ROVERka 19 Pon Lip 12, 2010 19:03
Gruby530d
Brak nowych postów Czy warto MG ZR 160
acidosen Chcę kupić ROVERka 7 Pią Lis 04, 2016 21:42
NoPE
Brak nowych postów [R75 '00 CDT] Warto ??
seyfer Chcę kupić ROVERka 13 Pon Maj 31, 2010 07:57
seyfer
Brak nowych postów Mg zr 160 czy warto
dodge Chcę kupić ROVERka 2 Nie Paź 20, 2013 13:02
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink