Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Licznik szaleje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Licznik szaleje
Autor Wiadomość
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

  Wysłany: Nie Mar 30, 2014 20:45   [R75] Licznik szaleje
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.Dzis moja kobieta wzieła R pojechała do koleżanki i po powrocie oznajmiła, że nie działa :) Panowie obrotomierz w ogóle nie reaguje, licznik przebiegu dziennego pokazuje PPP.P , temperatura silnika nie reaguje to samo poziom paliwa, temperatura zewnętrzna ciagle -40 C.Przed awarią autko miało 261tys a teraz troche ponad 5tys pokazuje. ABS-sprawny auto pracuje doskonale.Przed ww sytuacja nie skasowałem inspekcji olejowej próbowałem dziś i zero reakcji na zworke ze spinacza. Po odpieciu aku bez zmian. Kto wie co mogło się stać i jak R wyleczyć
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 30, 2014 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 31, 2014 13:56   Re: [R75] Licznik szaleje

lukasz5992 napisał/a:
Witam.Dzis moja kobieta wzieła R pojechała do koleżanki i po powrocie oznajmiła, że nie działa :) Panowie obrotomierz w ogóle nie reaguje, licznik przebiegu dziennego pokazuje PPP.P , temperatura silnika nie reaguje to samo poziom paliwa, temperatura zewnętrzna ciagle -40 C.Przed awarią autko miało 261tys a teraz troche ponad 5tys pokazuje. ABS-sprawny auto pracuje doskonale.Przed ww sytuacja nie skasowałem inspekcji olejowej próbowałem dziś i zero reakcji na zworke ze spinacza. Po odpieciu aku bez zmian. Kto wie co mogło się stać i jak R wyleczyć


...na początek proponuję wyjąć zegary i sprawdzić podłączenie czy kostka się nie poluzowała (teoretycznie nie powinna ale może poprzedni właściciel tam grzebał i nie wpiął właściwie)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 31, 2014 16:07   

Jak nie pomoże fizyczne odłączenie i ponowne podłączenie zegarów, będzie trzeba przeprogramować EEPROM.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 14:08   

ok tak zrobie tylko jak sie dostac do zegarow wogole? ile orientqcyjnie kosztuje przeprogramowqnie eepromu?
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 14:28   

lukasz5992 napisał/a:
ok tak zrobie tylko jak sie dostac do zegarow wogole? ile orientqcyjnie kosztuje przeprogramowqnie eepromu?


odkręcasz osłonę "daszku" który jest nad zegarami potem śruba trzymająca zegary a następnie wysuwasz je podważając od dołu bo są tam dwie zapadki blokujące (najlepiej zobacz na allegro jak wyglądają zdemontowane zegary to będziesz widział jak są mocowane) potem odpinasz dwie kostki i zegary są w rękach :-)

...co do eepromu musi wypowiedzieć się ktoś inny
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 22:34   

Piekne dzieki jutro sprawdze te zegary. Dzis sprawdzilem złączki zegarów 2szt wypiąłem i wpiołem ponownie, ale niestety nic to nie dało. Dodam kilka zdjęc może to pomoże rozwiązać problem.Licznika dziennego nie można skasować cały wyświetlacz jest jagby blady.Swoją droga licznik był kręcony wnioskuje po zerwanej pląbie na nim, ale R mam już kilka ladnych latek i nic takiego się nie działo.
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 20:48   

Zdarzają się takie kwiatki. Ja bym zaczął od resetu eepromu (bez zdejmowania zegarów z auta).
Pytałeś o koszty. Nie więcej jak 50 zł. Chyba, że rozmontowanie zegarów wejdzie w grę, wtedy cena za robotę.

Spróbuj jeszcze wyłączyć zapłon, wyjąć kluczyki i zamknąć drzwi (będąc w środku) z pilota. Po uzbrojeniu otwórz auto, następnie naciśnij przycisk od kilometrów na chwilę i puść. Zobacz czy PPP jest czy znikło. Pewnie będzie, bo skoro reset nie pomógł (odłączenie zegarów od instalacji) to coś mu się porypało ;) Jest szansa, że przez ingerencję w obszar kilometrażu, ale niekoniecznie. Czasami po padzie prądu może się tak stać.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 16:53   

MaReK napisał/a:
Zdarzają się takie kwiatki. Ja bym zaczął od resetu eepromu (bez zdejmowania zegarów z auta).
Pytałeś o koszty. Nie więcej jak 50 zł. Chyba, że rozmontowanie zegarów wejdzie w grę, wtedy cena za robotę.

Spróbuj jeszcze wyłączyć zapłon, wyjąć kluczyki i zamknąć drzwi (będąc w środku) z pilota. Po uzbrojeniu otwórz auto, następnie naciśnij przycisk od kilometrów na chwilę i puść. Zobacz czy PPP jest czy znikło. Pewnie będzie, bo skoro reset nie pomógł (odłączenie zegarów od instalacji) to coś mu się porypało ;) Jest szansa, że przez ingerencję w obszar kilometrażu, ale niekoniecznie. Czasami po padzie prądu może się tak stać.

Pozdrawiam,


Dziś kupiłem inny licznik w wersji ang. z wyświetlaczem komputera (50zł).Podłączyłem i wszystko jest ok poza licznikiem dziennym tam wyświetla err czyżby niezgodność wersji?Oczywiście przebieg mam teraz zupełnie inny i w milach. Da się to jakoś przerobić w mojej okolicy? Wlasnie sprawdzilem bledy na starym liczniku w pozycji 14.0 pokazuje blad bfc82d wie ktos co to za blad? na innych pozycjach sa same zera czyli bez bledow. Gdy robie hard reset tylko wskazowka od obrotomierza drgnela o milimetr i reszta bez zmian czyli nadal PPP.P
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 18:13   

lukasz5992 napisał/a:
wyświetla err czyżby niezgodność wersji?

Pisałem wyżej skąd ERR ;)
Niezgodność VINu! Dodatkowo niezgodność przebiegu pomiędzy LSM (światła) a IPK (zegary), ale to nie ma wpływu na ERR. Jeśli kupiłeś wersję z LCD, to dokup sobie jeszcze manetkę przy kierownicy z przyciskiem do zmiany wyświetlanych komunikatów. Ciekawe ile masz martwych linii.

Żeby pozbyć się ERR'a musisz rozebrać zegary stare i nowe. Następnie przenieść eeprom, albo najlepiej skonfigurować go od 0 podając prawidłowy VIN i przebieg. W świętokrzyskim nie znam nikogo kto mógłby pomóc... chyba najbliżej do Warszawy. Oczywiście taką procedurę jak przeniesienie eepromu może zrobić byle elektronik, ale wrzucenie golasa + skonfigurowanie auta, to już ktoś kto to robił albo ma pojęcie i narzędzia do tego.

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 19:13 ]
No ale nadal nie znamy przyczyny tej usterki. Nie ma pewności, że usterka nie powróci za 3 - 4 dni od momentu zainstalowania.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 19:40   

MaReK napisał/a:
Ciekawe ile masz martwych linii.

Hmmm.... w momencie otwarcia drzwi nie można sprawdzić? Powinno się tam chyba coś rozświetlić.... Mylę się?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 04, 2014 00:21   

HarryVip napisał/a:
Hmmm.... w momencie otwarcia drzwi nie można sprawdzić? Powinno się tam chyba coś rozświetlić.... Mylę się?

Chodzi Ci o to, jak sprawdzić bez manetki?
Generalnie zawsze jakiś komunikat będzie. Zarówno ten od drzwi, klap albo braku paliwa, czy rozgrzewaniu świec. Mnie po prostu zastanawia sam fakt. Jako używka, z LCD czy będą linie czy może licznik był na naprawach w ACEFie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
czerniaw 



Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 1



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 14:01   

Witam .
Mam mały problem i może ktoś pomorze mi go rozwiązać ?
Posiadam Rover 75 kombi 2.0 CDTi 136KM 2003r i trzy dni temu rozładował mi się całkowicie akumulator ( coś mi kradnie prąd nawet kiedy wyłączony jest zapłon i zamknięty samochód :| ) .
Po naładowaniu akumulatora i podłączeniu dolny licznik zaczął wskazywać 999999 i kilometry wymiany oleju zwariowały, a górny wskazuje normalnie przejechane kilometry .
Co to możne być ? i jaki jest sposób żeby przywrócić oryginalny przebieg :?: :?: :?:
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 15:31   

czerniaw napisał/a:
Co to możne być ? i jaki jest sposób żeby przywrócić oryginalny przebieg

Prawodopodnie obszar pamieci EEPROM został uszkodzony.
Nalezy ponownie zaprogramowac licznik.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 17:29   

a nie mogło sie tak stać, że padł licznik elektrycznie nie programowo i rozładował aku ? bo takie samo z siebie rozjechanie eproma to raczej rzadko sie zdarza (pomijając spawanie na podłączonym aku lub pomaganie akumulatorowi prostownikiem z rozruchem z niezbadanymi parametrami)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 18:08   

sash997 ciężko powiedzieć ale mam dość słaby altek i zimą 'bawiłem' się trochę licznikiem i po prostu przy którymś odpaleniu wywaliła się kontrolka ładowania (za niskie ładowanie było) i rozprogramował się EEPROM licznika i na EWSie skoczył przebieg z 280 tyś na bodajże 1 mln 80 tyś albo coś w ten deseń.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 22:51   

To już gdzieś było poruszane. Wygląda na to, że powodem są spadki napięć i brednie w eepromie. Należy eeprom wyjąć, zaprogramować czystym wsadem i dopisać do auta.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik paliwa szaleje
delykatny Rover serii 75, MG ZT 59 Sro Lip 05, 2017 21:49
kaczaza-k1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 2.0 CDTi wentylator szaleje]
kotion Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Sie 19, 2013 14:29
apples
Brak nowych postów [R75] licznik z wyświetlaczem
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 40 Sob Wrz 06, 2014 23:05
MaReK
Brak nowych postów [R75] Licznik ważne
krzysztof.sly Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Mar 23, 2018 10:58
1magmike
Brak nowych postów [R75] Abs trakcja i licznik
raz działa a raz nie działa
wczerniec Rover serii 75, MG ZT 59 Sro Sty 20, 2010 22:20
wczerniec



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink