Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:25 [R414] z 1.4 na 1.6 pytanko
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam pytanko czy gdybym chciał zrobić swapa na 1.6 to wystarczy ze zmienię blok silnika? Podobno słyszałem że głowica z 1.4 16v podchodzi do bloku z 1.6. Coś jeszcze trzeba zmieniać do tego swapa?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja robiłem swap na 1,8 to wymieniałem kompletny silnik razem ze skrzynią wiązka i ecu. W 1,6 miałem problem z kołem zamachowym coś nie pasowało ... zrobi jak będzie chciał. moim zdaniem jak ktoś decyduje się na swap to lepiej brać pod uwagę 1,8 niż 1,6. niema aparatu inny układ zapłonowy i ecu na sekwencyjnym wtrysku a nie na full group.... decyzja należy do niego:)
To że ty masz mems 3 nie znaczy że każdy mieć musi.
Poszukaj sobie info na temat rovera 200 1.8 MPI albo MGF 1.8 MPI na czym one niby miałyby działać ? Siedzi tam normalny MEMS 1.9 i aparat zapłonowy. Zobacz ile lata polonezów z silnikiem 1.8 a z ecu z poldka 1.4
fajnie panowie dziękuje za pomoc nie rozumiem tego pisze ze chce przejść z 1.4 na 1.6 a wy mi piszecie o 1.8 no ludzie ogarnijcie temat.Jeszcze raz zadam pytanie:
jeśli kupuje blok z 1.6 to co muszę zmienić jeszcze by to wszystko trzymało sie kupy? podejdzie głowica z 1.4?
a powiedzcie mi jak mam problem z map sensorem co jest w ecu to da sie go naprawić? bo wiem tyle ze jest zabudowany w kompie. i nastepne pytanie czy po wymianie ECU co z imo?
Zobacz jakie są ceny na MKC104032. To od razu zapewni ci mapę taką jak fabryka nakazała a i rozwiąże sprawę MAP sensora.
Żeby działało immo trzeba z twojego ECU przelutować kostkę 93C46. Ewentualnie prosiłbym o weryfikację mojej wypowiedzi
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.
Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.
Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.
przepraszam ale co twoja wypowiedz wnosi do tematu postu?
[ Dodano: Czw Mar 31, 2016 07:28 ]
to tylko patrzeć po średnicy tłoka tak?
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.
Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.
przepraszam ale co twoja wypowiedz wnosi do tematu postu?
[ Dodano: Czw Mar 31, 2016 07:28 ]
to tylko patrzeć po średnicy tłoka tak?
Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to nie musiałbyś zadawać kolejnych pytań, napisałem dokładnie czym się różni 1.6 od 1.8. Średnicę cylindra oba mają taką samą, różnica jest w długości wykorbienia wału korbowego. A nawet jeśli ta średnica byłaby różna, to co, do sprawdzenia zdejmowałbyś głowicę ?
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum