Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:56 [MG ZS] brak ładowania, alternator ok
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Koledzy, wczoraj padło mi ładowanie w ZS-ie. Obstawialem akumulator bo auto stalo 3 miesiące, ale jednak diagnoza to brak ladowania. Wydaje mi się że altek jest ok, pasek nowy, wszystko ok, ale przy włączeniu stacyjki w pozycji zapłon nie świeci mi się kontrolka od ładowania, a przecież powinna. Wczoraj również, jak dojeżdżałem bez świateł już praktycznie do domu, ładowanie mi nie świeciło. Gdzie szukać winnych??? Jakaś przerwa w obwodzie? Co wzbudza altek do pracy??
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
alternator można sprawdzić podając 12V na cienki przewód i kręcąc altkiem zmierzyć czy wytwarza napięcie na grubym przewodzie. Z tego co piszesz alternator is deth
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jesli alternator nie domaga to powinna zapalic sie kontrolka w czasie jazdy, tak? A u mnie ona wcale sie nie zapala, a czytalem ze jesli zarowka padnie to nie wzbudzi altka do pracy. Ktory przewod z alternatora idzie na zegary? Sprawdzilbym czy zarowka jest dobra.
Najpewniejszym sposobem jest pomiar multimetrem na klemach. Żarówka gaśnie jak jest ładowanie bo nie dostaje z drugiej strony masy jak się nie mylę. w alternatorze jest styk podający masę jak nie ładuje.
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 14:25 ]
z alternatora kabel na lampke idzie brązowo-żółty i po przejściu przez skrzynke bezpieczników wychodzi biało-niebieski i faktycznie bez żarówki nie ma ładowania.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Właśnie przez żarówkę jest realizowane wzbudzenie, warto nadmienić że żarówka ta, z reguły ma inną moc niż inne. Do sprawdzenia cały obwód wzbudzenia czyli wirnik, szczotki, żarówka, no i oczywiście przewody, które to wszystko łączą.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum