Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT 2005r] Odkręcenie rury od kolektora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT 2005r] Odkręcenie rury od kolektora
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 15:01   [R45 iDT 2005r] Odkręcenie rury od kolektora
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Cześć.
Zamierzam wymienić cały układ wydechowy ponieważ mam już popękaną plecionkę, bardzo skorodowany tłumik końcowy i katalizator też chyba już swoje przejechał. I tu mam do Was pytanie. Czy jest coś specjalnego przy odkręcaniu rury z plecionką od turbiny? Czy wystarczy że przez kilka dni będę psikał na nakrętki WD40, czy może zrobić coś innego? Patrzyłem na nie dziś i wyglądają tragicznie. Obawiam się by ich nie urwać lub nie urobić bo będzie problem. Jakieś rady? Z tego co widzę to dostęp jedynie od spodu auta też nie ułatwia zabawy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 15:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 16:05   

Kobi84, Nic specjalnego dobry płyn penetrujący, lepsze jak WD40 i pneumat. Dojście jedynie od spodu, ale na kobyłkach jest dojść miejsca żeby odkręcić . Zwykłymi kluczami typu grzechotka nawet nie próbuj odkręcać bo się urwie na bank ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 21:39   

Remigiusz, Odrdzewiacze mam i lepsze niż WD40 ale z tym kluczem to nie łapię. Jeśli nie porządną grzechotką to czym? Pneumat ma walnięcie które nie urwie a grzechotka urwie? A i jeszcze jedno. tam są trzy szpili wkręcone w turbiną a rurę trzymają nakrętki tak? I tylko te nakrętki powinno się odkręcić?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 21:49   

Kobi84, Pneumaten tez mozna urwac, ale jak pneumat urwie to grzechotka tym bardziej sie urwie. Pneumat dziala na stuk i przez to rdza odpada lepiej i sie to jakos wykreca a nie urywa. grzechotka tak tego nie zrobisz bo kręcisz tylko a nie uderzasz równocześnie.

Tak samo jak sruby od tarcz hamulcowych tez sie je najlepiej wykreca wybijakiem a zwyklym krzyzakiem wyrobi sie glowka i tyle albo sie urwie glowka :)

Z swojego doswiadczenia oraz innych mechanikow jest to taka rada, wydech sie zardzewialy najlepiej dokreca pneumatem. Jak go kiedys nie mialem zawsze urwaly sie sruby w polowie wykrecania. Mi ostatnio jak odkrecalem wykrecili sie dwie nakretki i jedna wyszla razem z spilka wiec roznie to bywa. ale powinny tylko nakretki wyjsc.

Jak nie masz pneumata proboj czym masz ale jak urwiesz nie placz :mrgreen:

Dobry przyklad mam z swojego srebnego R25 gdzie tam wydech nie byl odkrecany od dobrych 10lat i pneumatem odkrecilem bez urwania ani jednej sruby :) Rok pozniej tesc chcial odkrecic strumienice bo pekl spaw na flanszu i probowal grzechotka i urwal wszystkie sruby :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 11:22   

Remigiusz, Dzięki za wyjaśnienie :) Dostęp do klucza pneumatycznego mam ale z obawy przed urwanie chyba się jednak nie podejmę. Rozważę więc podjechanie do kogoś kto wytnie i wspawa nową plecionkę a sam wymienię całą resztę.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 11:35   

To jak masz to nie ma się co obawiać :-) na pewno pójdzie. A na wymianę plecionki i tak trzeba wkręcić down pipe.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 09:21   

Remigiusz napisał/a:
A na wymianę plecionki i tak trzeba wkręcić down pipe.

Czyli nie uniknę tematu :/ Ok dzięki. Dam znać jak poszło gdy dostanę elementy i zabiorę się za wymianę.

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2016 10:21 ]
Remigiusz, Mam jeszcze jedno pytanie. Czy pomiędzy tą rurą a turbiną występuje uszczelka? Nigdzie nie mogę jej znaleźć. Może ta która jest nada się do ponownego wykorzystania?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 11:10   

Jest ale szkoda kasy coś 50zl kosztuje kup sobie pastę do wydechu i użyj stara z mala ilością pasty :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 12:03   

Pastę mam :D
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 12:31   

Dodam tobie tylko tyle ze seryjne turbo do kolektora jest bez uszczelki skręcone ;)

U siebie mam tez turbo Gt20 do down-pipe własnej roboty na paście bo brak takiej uszczelki w oplu skąd turbo mam :wink:

Tak ze działaj, aha i mam przykład z FB kolejna osoba która w UK odkręcała down pipe od turba grzechotka (było ściągane 18 miesięcy temu) urwała dwie szpilki ;)

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 15:31   

Masakra z tymi szpilkami. Ja już zacząłem psikać tam codziennie wd40. Zamierzam zabrać się za to w przyszłym tygodniu jak tylko dostanę elementy więc może trochę odpuści. Bardzo obawiam się tych szpilek więc użyję klucza udarowego. Mam taki elektryczny. Domyślam się że najlepiej odkręcać póki wydech jeszcze gorący? Jako że będę to robił w budynku w którym pracuje to urwanie szpilki i konieczność wyjechania tego samego dnia z budynku powoduje u mnie pewne obawy.

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 16:31 ]
No i problem się rozwiązał. Okazało się iż sprzedawca nie posiada na stanie tej rury mimo że wystawia aukcje z nią. Tak więc nie będę jej wymieniał. Wymienię jedynie tłumik, rurę i zamiast kata włożę tłumik zamiennnik by coś tam było.
http://allegro.pl/land-ro...5967521297.html
Ciekawe czy odczuję różnicę w pracy silnika i momencie obrotowym.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 16:42   

Zalezy jak bardzo kat zapachany jest. Ogolnie powinienes odczuc ze z 200rpm wczsniej turbo wstaje i swist bardziej bedzie slyszalny turba :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 12:59   

Taki zamiennik kata dostaniesz w Ursusie,firma Ipaco. Ja zapłaciłem 78zł. Pozdrawiam
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 14:15   

iktorn73, Dzięki za namiary. Ja już wszystko zamówiłem. Zamiennik kata. rura, tłumik końcowy, uszczelki i zawieszki z wysyłką za pobraniem wyszło 300zł.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 16:31   

Kobi84, Nie lepiej bylo wybic srodek kata i sprzedac mial bys juz mnie do zamawiania :-) i 200zl w kieszeni :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 16:52   

Remigiusz, Jako że wymieniam sam, to kata sobie zostawię. Nigdy nie wiadomo czy nie będę musiał go ponownie zamontować.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 16:57   

Kobi84, Wybebesz go :-) Niby czemu byś go miał montować z powrotem. Orig. pucha lepsza niż te strumienice czy inne atrapy. Ja u siebie mam teraz orig ale pusta puchę :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 17:04   

Obawiam się że na którymś przeglądzie może się ktoś doczepić i dlatego wolę mieć go w pogotowiu. Co do puchy to ten zamiennik zdaje się mieć mniejszą bańkę i wydaje mi się że dzięki temu spaliny mniej będą się kotłowały niż w takiej pustej po oryginalnym.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 17:12   

Kobi84, Niby jak się ma ktoś przyczepić, nikt nie wykręca puchy żeby zobaczyć co jest w środku. Nie wiem skąd wy ludziska macie takie obawy jeszcze w Polsce na dodatek :D

Jest bez różnicy czy pucha duza czy mala, miałem prosta rurę, strumienice i teraz orig. puchę pusta i najbardziej mi sie podoba dźwięk na orig puszce, na strumienicy tłumiło go bardziej, a na zwykłej rurze tak dziwnie brzmiało według mnie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 17:51   

No i nie wymieniłem. Nie mogłem odkręcić śrub od kata więc reszty też nawet nie próbowałem. Niestety udarem nie miałem jak podejść. Ogólnie układ o kata aż po koniec bardzo skorodowany i wszystko zakwalifikowałem do wymiany. W poniedziałek będę się kontaktował z TomaTeam w sprawie terminu wizyty i wymiany ustrojstwa. Dziś przy okazji odkryłem że mało zostało z gumy na prawym przegubie a smaru jeszcze mniej więc tak czy siak czeka mnie wizyta w warsztacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] odkręcenie docisku sprzęgła
kezmanq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Kwi 29, 2013 20:01
MultecFSO
Brak nowych postów [R420] Odkrecenie przedniego zderzaka - zakrycie chlodnicy
gacek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Pią Paź 21, 2011 18:57
Artu
Brak nowych postów [R45] 2005r - Immobilizer
Bartek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Cze 21, 2023 17:54
marcin.misek
Brak nowych postów [R45 2005r] Problem z klaksonem
Jordan87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 06, 2010 19:14
Jordan87
Brak nowych postów [R45 2005r.] oświetlenie w środku?
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lis 19, 2012 21:36
gregor13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink