Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 15:01 [R45 iDT 2005r] Odkręcenie rury od kolektora
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Cześć.
Zamierzam wymienić cały układ wydechowy ponieważ mam już popękaną plecionkę, bardzo skorodowany tłumik końcowy i katalizator też chyba już swoje przejechał. I tu mam do Was pytanie. Czy jest coś specjalnego przy odkręcaniu rury z plecionką od turbiny? Czy wystarczy że przez kilka dni będę psikał na nakrętki WD40, czy może zrobić coś innego? Patrzyłem na nie dziś i wyglądają tragicznie. Obawiam się by ich nie urwać lub nie urobić bo będzie problem. Jakieś rady? Z tego co widzę to dostęp jedynie od spodu auta też nie ułatwia zabawy.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 16, 2016 15:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kobi84, Nic specjalnego dobry płyn penetrujący, lepsze jak WD40 i pneumat. Dojście jedynie od spodu, ale na kobyłkach jest dojść miejsca żeby odkręcić . Zwykłymi kluczami typu grzechotka nawet nie próbuj odkręcać bo się urwie na bank
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remigiusz, Odrdzewiacze mam i lepsze niż WD40 ale z tym kluczem to nie łapię. Jeśli nie porządną grzechotką to czym? Pneumat ma walnięcie które nie urwie a grzechotka urwie? A i jeszcze jedno. tam są trzy szpili wkręcone w turbiną a rurę trzymają nakrętki tak? I tylko te nakrętki powinno się odkręcić?
Kobi84, Pneumaten tez mozna urwac, ale jak pneumat urwie to grzechotka tym bardziej sie urwie. Pneumat dziala na stuk i przez to rdza odpada lepiej i sie to jakos wykreca a nie urywa. grzechotka tak tego nie zrobisz bo kręcisz tylko a nie uderzasz równocześnie.
Tak samo jak sruby od tarcz hamulcowych tez sie je najlepiej wykreca wybijakiem a zwyklym krzyzakiem wyrobi sie glowka i tyle albo sie urwie glowka
Z swojego doswiadczenia oraz innych mechanikow jest to taka rada, wydech sie zardzewialy najlepiej dokreca pneumatem. Jak go kiedys nie mialem zawsze urwaly sie sruby w polowie wykrecania. Mi ostatnio jak odkrecalem wykrecili sie dwie nakretki i jedna wyszla razem z spilka wiec roznie to bywa. ale powinny tylko nakretki wyjsc.
Jak nie masz pneumata proboj czym masz ale jak urwiesz nie placz
Dobry przyklad mam z swojego srebnego R25 gdzie tam wydech nie byl odkrecany od dobrych 10lat i pneumatem odkrecilem bez urwania ani jednej sruby Rok pozniej tesc chcial odkrecic strumienice bo pekl spaw na flanszu i probowal grzechotka i urwal wszystkie sruby
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remigiusz, Dzięki za wyjaśnienie Dostęp do klucza pneumatycznego mam ale z obawy przed urwanie chyba się jednak nie podejmę. Rozważę więc podjechanie do kogoś kto wytnie i wspawa nową plecionkę a sam wymienię całą resztę.
A na wymianę plecionki i tak trzeba wkręcić down pipe.
Czyli nie uniknę tematu Ok dzięki. Dam znać jak poszło gdy dostanę elementy i zabiorę się za wymianę.
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2016 10:21 ] Remigiusz, Mam jeszcze jedno pytanie. Czy pomiędzy tą rurą a turbiną występuje uszczelka? Nigdzie nie mogę jej znaleźć. Może ta która jest nada się do ponownego wykorzystania?
Dodam tobie tylko tyle ze seryjne turbo do kolektora jest bez uszczelki skręcone
U siebie mam tez turbo Gt20 do down-pipe własnej roboty na paście bo brak takiej uszczelki w oplu skąd turbo mam
Tak ze działaj, aha i mam przykład z FB kolejna osoba która w UK odkręcała down pipe od turba grzechotka (było ściągane 18 miesięcy temu) urwała dwie szpilki
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Masakra z tymi szpilkami. Ja już zacząłem psikać tam codziennie wd40. Zamierzam zabrać się za to w przyszłym tygodniu jak tylko dostanę elementy więc może trochę odpuści. Bardzo obawiam się tych szpilek więc użyję klucza udarowego. Mam taki elektryczny. Domyślam się że najlepiej odkręcać póki wydech jeszcze gorący? Jako że będę to robił w budynku w którym pracuje to urwanie szpilki i konieczność wyjechania tego samego dnia z budynku powoduje u mnie pewne obawy.
[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 16:31 ]
No i problem się rozwiązał. Okazało się iż sprzedawca nie posiada na stanie tej rury mimo że wystawia aukcje z nią. Tak więc nie będę jej wymieniał. Wymienię jedynie tłumik, rurę i zamiast kata włożę tłumik zamiennnik by coś tam było.
http://allegro.pl/land-ro...5967521297.html
Ciekawe czy odczuję różnicę w pracy silnika i momencie obrotowym.
iktorn73, Dzięki za namiary. Ja już wszystko zamówiłem. Zamiennik kata. rura, tłumik końcowy, uszczelki i zawieszki z wysyłką za pobraniem wyszło 300zł.
Kobi84, Wybebesz go Niby czemu byś go miał montować z powrotem. Orig. pucha lepsza niż te strumienice czy inne atrapy. Ja u siebie mam teraz orig ale pusta puchę
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Obawiam się że na którymś przeglądzie może się ktoś doczepić i dlatego wolę mieć go w pogotowiu. Co do puchy to ten zamiennik zdaje się mieć mniejszą bańkę i wydaje mi się że dzięki temu spaliny mniej będą się kotłowały niż w takiej pustej po oryginalnym.
Kobi84, Niby jak się ma ktoś przyczepić, nikt nie wykręca puchy żeby zobaczyć co jest w środku. Nie wiem skąd wy ludziska macie takie obawy jeszcze w Polsce na dodatek
Jest bez różnicy czy pucha duza czy mala, miałem prosta rurę, strumienice i teraz orig. puchę pusta i najbardziej mi sie podoba dźwięk na orig puszce, na strumienicy tłumiło go bardziej, a na zwykłej rurze tak dziwnie brzmiało według mnie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
No i nie wymieniłem. Nie mogłem odkręcić śrub od kata więc reszty też nawet nie próbowałem. Niestety udarem nie miałem jak podejść. Ogólnie układ o kata aż po koniec bardzo skorodowany i wszystko zakwalifikowałem do wymiany. W poniedziałek będę się kontaktował z TomaTeam w sprawie terminu wizyty i wymiany ustrojstwa. Dziś przy okazji odkryłem że mało zostało z gumy na prawym przegubie a smaru jeszcze mniej więc tak czy siak czeka mnie wizyta w warsztacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum