Wysłany: Pią Sty 11, 2013 22:28 [R420si]Luz na przegubach wewnętrznych i drgania nadwozia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
witam wszystkich, mam spory problem z moim R, mianowicie ostatnio zauważyłem spory luz na wewnętrznych przegubach przy skrzyni biegów. Objawia się to mocnym metalicznym stukaniem przy ostrzejszym ruszaniu, najczęsciej w momencie gdy koła tracą przyczepność.
Przeguby wygladają na dobre, sam luz występuje jakby pomiędzy przegubem a skrzynią, zarówno prawy jak i lewy dość mocno "chodzą" w skrzyni. Czym to może być spowodowane, czy to usterka wewnątrz skrzyni, jakies łożysko, mechanizm róznicowy, czy jednak same przeguby sa wyrobione? Olej w skrzyni jest, biegi wchodzą poprawnie. Nagrałem film na którym wszystko widać, podaję link: http://w370.wrzuta.pl/film/0zgSYLx3QNY/rover420_si
Nie wiem czy jest to związane ze skrzynią ale przy wyższych prędkościach auto "drży", nie jest to na pewno wina kół ponieważ są one wyważone z nowymi oponami.
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kolin17_71 Sob Sty 12, 2013 13:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 11, 2013 22:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Popraw temat bo masz przegóbach swoją drogą przeguby jeśli są mocno zużyte to powinny "strzelać" jak ruszasz dość gwałtownie przy skręconych na maxa kołach.
Popraw temat bo masz przegóbach swoją drogą przeguby jeśli są mocno zużyte to powinny "strzelać" jak ruszasz dość gwałtownie przy skręconych na maxa kołach.
Wyrobiony przegub wewnętrzny nie musi strzelać - a właśnie wprowadzać spore drgania na samochód przy skręcie.
kolin17_71, u siebie wymieniałem uszczelniacz półosi i sprawdzałem te luzy, moje przeguby siedzą ciasno, czegoś takiego nie ma. To może być wyrobiony mechanizm różnicowy chyba, bo wygląda jakby on miał luz na wieloklinie...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Przeguby zewnętrzne są sprawne, nie tyrkoczą nie strzelają.
zabezpieczenia wewnętrznych przegubów na pewno trzymają ponieważ przeguby nie wysuwają się ze skrzyni.
Czy mogły paść jakieś łożyska na mechanizmie różnicowym ??
Jeśli to usterka skrzyni, to naprawiać czy wymieniać
Zakładając że będę musiał wymienić skrzynie biegów, muszę szukać dokładnie od takiego modelu czy pasuje z jakiegoś innego
Wszystko zależy od tego co to za usterka w skrzyni.
Czasem używana skrzynia może być w gorszym stanie niż Twoja i o tym musisz pamiętać.
Skrzynia musi być z silnika benzynowego 2.0 czyli 220, 220 Turbo, 420Si, 620Ti, 820Ti. Jednak te skrzynie są niezwykle trudno dostępne w dobrym stanie, a te z wersji turbo posiadają Torsen i są dość drogie (800zł i więcej).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Odgrzewam temat bo mam dokładnie ten sam problem - przegub wewnętrzny ma luz wzdłuż osi obrotu półosi. Dodatkowo pojawia mi się strzelanie metaliczne przy ruszaniu i przy puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu dwójki.
Nie wiem czy to awaria przegubu wewnętrznego czy też usterka mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów. PILNIE PROSZĘ O POMOC
Mam nadzieję, że mechanizm różnicowy jest cały i że skończy się na zamontowaniu nowego pierscienia na półosi lub ewentualnie wymianie przegubu wewnętrznego, zwłaszcza, że dźwięk wskazuje bardziej na stukanie kamieni o kubek niż na haratanie wieloklinu.
Dam znać w sobotę - będę wyjmował półoś.
Jak było z półosiami w MG ZS/ROVERACH 45 2.0ITD 113KM z lat 2004-2005? był jeden rodzaj? ewentualnie jaki - ile zębów w wieloklinie os str skrzyni, ile zębów w koronce z kamieniami?
[ Dodano: Czw Maj 26, 2016 09:30 ]
I zero odzewu
Wymieniłem przegub wewnętrzny i strzelanie ustąpiło, ale pojawił się dziwny dźwięk w skrzyni... za każdym razem jak gwałtownie ruszam, lub szybko przyspieszam, to pojawiają się metaliczne dźwięki w skrzyni.
Chyba zbyt długo jeździłem z walniętym przegubem.
Zasadnicze pytanie - kto dobrze zdiagnozuje i naprawi skrzynię w MG ZS 2.0 iTD 113KM??
Poleci mi ktoś warsztat na Śląsku lub w Małopolsce (mieszkam w Bielsku-Białej).
[ Dodano: Pią Maj 27, 2016 19:46 ]
Diagnoza póki co nie potrzebna - powód sam wyszedł...
Przegub wewnętrzny uderzył o kołyskę, a powodem tego była pęknięta a nastepnie urwana łapa silnika - a w zasadzie skrzyni (ta pod podstawą akumulatora).
Przegu uderzył o kołyskę i w konsekwencji wałek idący do przegubu zewnetrznego wypadł z puszki wewnętrznego. Silnik zaczął wisieć po skosie na pozostałych poduszkach tak więc bez lawety się nie obeszło.
Naprawa w środę - jak zjadą części. Wkleje fotorelację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum