Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420si]Luz na przegubach wewnętrznych i drgania nadwozia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420si]Luz na przegubach wewnętrznych i drgania nadwozia
Autor Wiadomość
kolin17_71 



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 33
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 11, 2013 22:28   [R420si]Luz na przegubach wewnętrznych i drgania nadwozia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

witam wszystkich, mam spory problem z moim R, mianowicie ostatnio zauważyłem spory luz na wewnętrznych przegubach przy skrzyni biegów. Objawia się to mocnym metalicznym stukaniem przy ostrzejszym ruszaniu, najczęsciej w momencie gdy koła tracą przyczepność.
Przeguby wygladają na dobre, sam luz występuje jakby pomiędzy przegubem a skrzynią, zarówno prawy jak i lewy dość mocno "chodzą" w skrzyni. Czym to może być spowodowane, czy to usterka wewnątrz skrzyni, jakies łożysko, mechanizm róznicowy, czy jednak same przeguby sa wyrobione? Olej w skrzyni jest, biegi wchodzą poprawnie. Nagrałem film na którym wszystko widać, podaję link: http://w370.wrzuta.pl/film/0zgSYLx3QNY/rover420_si

Nie wiem czy jest to związane ze skrzynią ale przy wyższych prędkościach auto "drży", nie jest to na pewno wina kół ponieważ są one wyważone z nowymi oponami.

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kolin17_71 Sob Sty 12, 2013 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 11, 2013 22:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 23:03   

Popraw temat bo masz przegóbach swoją drogą przeguby jeśli są mocno zużyte to powinny "strzelać" jak ruszasz dość gwałtownie przy skręconych na maxa kołach.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 12, 2013 08:52   

michu027 napisał/a:
Popraw temat bo masz przegóbach swoją drogą przeguby jeśli są mocno zużyte to powinny "strzelać" jak ruszasz dość gwałtownie przy skręconych na maxa kołach.

Wyrobiony przegub wewnętrzny nie musi strzelać - a właśnie wprowadzać spore drgania na samochód przy skręcie.

kolin17_71, u siebie wymieniałem uszczelniacz półosi i sprawdzałem te luzy, moje przeguby siedzą ciasno, czegoś takiego nie ma. To może być wyrobiony mechanizm różnicowy chyba, bo wygląda jakby on miał luz na wieloklinie...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 12, 2013 09:55   

Albo wyleciał ten wijachster na końcu wieloklinu który zapobiega wysuwania się przegubu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kolin17_71 



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 33
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 12, 2013 13:36   

Przeguby zewnętrzne są sprawne, nie tyrkoczą nie strzelają.
zabezpieczenia wewnętrznych przegubów na pewno trzymają ponieważ przeguby nie wysuwają się ze skrzyni.
Czy mogły paść jakieś łożyska na mechanizmie różnicowym ?? ??

Jeśli to usterka skrzyni, to naprawiać czy wymieniać ??
Zakładając że będę musiał wymienić skrzynie biegów, muszę szukać dokładnie od takiego modelu czy pasuje z jakiegoś innego ??
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 12, 2013 13:40   

Wszystko zależy od tego co to za usterka w skrzyni.
Czasem używana skrzynia może być w gorszym stanie niż Twoja i o tym musisz pamiętać.

Skrzynia musi być z silnika benzynowego 2.0 czyli 220, 220 Turbo, 420Si, 620Ti, 820Ti. Jednak te skrzynie są niezwykle trudno dostępne w dobrym stanie, a te z wersji turbo posiadają Torsen i są dość drogie (800zł i więcej).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
wlodek 



Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 27



Wysłany: Czw Maj 05, 2016 18:46   

Witam,

Odgrzewam temat bo mam dokładnie ten sam problem - przegub wewnętrzny ma luz wzdłuż osi obrotu półosi. Dodatkowo pojawia mi się strzelanie metaliczne przy ruszaniu i przy puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu dwójki.

Nie wiem czy to awaria przegubu wewnętrznego czy też usterka mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów. PILNIE PROSZĘ O POMOC
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 05, 2016 18:48   

Jesli potrzebujesz, to mam dyferencjał na zbyciu ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
wlodek 



Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 27



Wysłany: Pią Maj 27, 2016 18:46   

Narazie dziękuję ;-)

Mam nadzieję, że mechanizm różnicowy jest cały i że skończy się na zamontowaniu nowego pierscienia na półosi lub ewentualnie wymianie przegubu wewnętrznego, zwłaszcza, że dźwięk wskazuje bardziej na stukanie kamieni o kubek niż na haratanie wieloklinu.

Dam znać w sobotę - będę wyjmował półoś.

Jak było z półosiami w MG ZS/ROVERACH 45 2.0ITD 113KM z lat 2004-2005? był jeden rodzaj? ewentualnie jaki - ile zębów w wieloklinie os str skrzyni, ile zębów w koronce z kamieniami?

[ Dodano: Czw Maj 26, 2016 09:30 ]
I zero odzewu :/

Wymieniłem przegub wewnętrzny i strzelanie ustąpiło, ale pojawił się dziwny dźwięk w skrzyni... za każdym razem jak gwałtownie ruszam, lub szybko przyspieszam, to pojawiają się metaliczne dźwięki w skrzyni.

Chyba zbyt długo jeździłem z walniętym przegubem.

Zasadnicze pytanie - kto dobrze zdiagnozuje i naprawi skrzynię w MG ZS 2.0 iTD 113KM??

Poleci mi ktoś warsztat na Śląsku lub w Małopolsce (mieszkam w Bielsku-Białej).

[ Dodano: Pią Maj 27, 2016 19:46 ]
Diagnoza póki co nie potrzebna - powód sam wyszedł...

Wczoraj ruszając spod świateł usłyszałem metaliczne stukanie przegubu wewnetrznego i... straciłem napęd.

Przegub wewnętrzny uderzył o kołyskę, a powodem tego była pęknięta a nastepnie urwana łapa silnika - a w zasadzie skrzyni (ta pod podstawą akumulatora).

Przegu uderzył o kołyskę i w konsekwencji wałek idący do przegubu zewnetrznego wypadł z puszki wewnętrznego. Silnik zaczął wisieć po skosie na pozostałych poduszkach tak więc bez lawety się nie obeszło.

Naprawa w środę - jak zjadą części. Wkleje fotorelację.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wymiana gum na przegubach
jak sciagnac przegub z polosi
Wazzabii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lis 12, 2007 12:39
Wazzabii
Brak nowych postów [R420Si '96r.]
Prośba o pomoc !!! Pompa oleju do [R420Si '96r.]
cubus_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Wrz 02, 2009 16:06
cubus_
Brak nowych postów [r420si lux] bezpiecznik 40A
Rover420silux Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sie 22, 2015 09:13
Markzo
Brak nowych postów [r420si '97] instalacja stag 300 Plus
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 19, 2009 13:00
staf
Brak nowych postów [r420si]co ile km wymiana rozrzadu
ciapajek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Cze 29, 2011 18:08
ciapajek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink