Forum Klubu ROVERki.pl :: [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Autor Wiadomość
Juro 



Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 5



Wysłany: Pon Maj 02, 2016 16:36   [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam, jestem w trakcie swapa z polonezowskiego gsi na 1.8 z freelandera. Pytanie z kategorii elektryka - łatwiej i przyjemniej to wszystko pospinać na wiązce rovera czy na wiązce poldorovera 1.4? Ma ktoś może jakieś schematy?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 02, 2016 16:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Maj 02, 2016 17:34   

Na wiązkę masz dawcę freelandera czy części ? Coś mi się kojarzy że tylko ten przed 2000 będzie miał dobrą wiązkę, po 2000 roku dane do licznika lecą po CAN.
 
 
Juro 



Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 5



Wysłany: Pon Maj 02, 2016 17:59   

Kupiłem kompletny silnik razem z wiązką - 2001 rok
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Maj 02, 2016 22:26   

Na jakim kompie ma to latać? Jeśli freelander to pasowało by się zagłębić w jego RAVE.
 
 
Juro 



Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 5



Wysłany: Pon Maj 02, 2016 22:51   

póki co od 1.4 polonezowski później MKC104392
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Maj 03, 2016 11:03   

Na kompie z 1.4 bedzie prościej a na kompie 1.8 lepiej. Kompa z 1.8 musisz oczyścić z immo a wiązkę z niepotrzebnych kabli. Jak już to zrobisz to tylko pospinać z wiązką budy i juz ;) Pytanie jeszcze czy masz ten silnik z kopułka ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Juro 



Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 5



Wysłany: Sro Maj 04, 2016 14:00   

Byłem u mechanika i chyba wiem w czym problem - wiązka z poloneza jest z MR93 a silnik z 2002 roku, z tego co się orientowałem wiązki już z samego freelandera się różnią między 99 a 02. Ale jeszcze jedno pytanie - jest możliwość, że silnik ma złączki różniące się między wersją uk a eu?
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 04, 2016 20:43   

Jest więcej różnic niż Ci się wydaje silnik z 2002r jest już na cewkach a co za tym idzie sygnał idzie z komputera, z komputera nie da się zdjąć immo (bo go tam nie ma) i tak mogę dawać ciekawostek całą kupę... Same podłączenie wiązki jest proste tylko czy to zadziała o już inna bajka
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Maj 06, 2016 08:50   

Nie ładuj się w kompa z 1,4 i zmienione wtryski bo to dobrze chodzić nie będzie. Później zaczniesz kombinować z ciśnieniami na listwie ( zewnętrzny regulator paliwa) i albo będziesz miał za sucho na górze a dobrze na dole, albo będziesz przelewał dołem żeby góra miała odpowiednio. Ta przeróbka jest kompletnie bez sensu. I nie piszę tego aby Cię zrazić, tylko piszę to na podstawie własnych doświadczeń. Szukaj kompa jak Ci doradzili sprzed 2000 roku do 1,8 i rób wiązkę od razu nową.

Jako dobrą radę potraktuj montaż PRT bo na tym cienkim bypasie z PN 1,4 łatwo można usmażyć 1,8.

Tak więc w Twoim przypadku najprościej kupić skrzynię, staba, dolot z osprzętem i belkę z PN 1,4 a resztę robić, wydech też od razu przerób na rurowy ( trzeba nieco skrócić go aby doszedł bliżej silnika) :mrgreen:
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 06, 2016 23:04   

Zapraszam do lektury.... Co prawda jest to opis jak przerobić silnik 1.4 na 1.8 ale na pewno sobie pordzisz http://www.fsoautoklub.pl...-16-18&Itemid=5 tylko pamiętaj że to jest opis silnika na "KOMULCE"
PS.Sebeks sprawdź wiadomości zaraz coś ci napisze
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Maj 07, 2016 19:38   

Odczytalem odczytalem. Kurde trzeba by się kiedyś w końcu spotkać na spocie ogólnopolskim FSO tylko jako zawsze na projekcie muszę być jak się odbywa i tak chyba już od 6 lat :evil:
 
 
Juro 



Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 5



Wysłany: Pią Maj 13, 2016 20:36   

Lekturę czytałem, wszystko jest już prawie ok, tylko problemem jest jeszcze podłączenie oryginalnej wiązki freelandera do kostki polonezowej. Nie macie przypadkiem walającej się rozpiski pinów na kostce landka? :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 18K4F] kilka mało przyjemnych objawów
Lukasz_FSO Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 27 Sob Mar 29, 2014 18:01
Lukasz_FSO
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Seba_OBR Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 67 Pią Wrz 16, 2011 20:09
Seba_OBR
Brak nowych postów [18k4f] spalanie stukowe i obroty
Lukasz_FSO Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Wto Kwi 01, 2014 08:51
Lukasz_FSO
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink