Wysłany: Pią Maj 27, 2016 12:53 [R420]Problem z klimatyzacją
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie,
Od jakiegoś czasu zmagam się z klimatyzacją w roverze, ustawienie nawiewu na 1 i wciśnięcie przycisku A/C skutkuje zaświeceniem niebieskiej lampki i to by było na tyle. Nie słychać żadnych pstryknięć w okolicy silnika ani nie rosną obroty.
Co zostało sprawdzone:
*Szczelność klimatyzacji, napełniona
*Klimatyzacja działa na "krótko", chłodzi, sprawdzana przez "janusza" klimiarza
*Wentylatory działają (głośno jak Ursus360 ) po ręcznym spięciu jednego z dwóch przekaźników w czarnej skrzynce (w skrzynce znajdują się cztery lecz dwa prawe patrząc na skrzynkę złączami w dół odpowiadają za wentylatory ) około bezpieczników świec żarowych. Nie widziałem by te wentylatory kiedykolwiek włączyły się w korku (byłoby je słychać ). Spięcie jednego przekaźnika uruchamia jeden wentylator. Oznaczenie tej puszki to YWB 100800 40W. Fotki: http://imgur.com/a/F2i1d
*Bezpieczniki pod kierownicą oraz w puszce przy silniku sprawne.
*Temperatura silnika w normie, wymienione czujniki temperatury oleju, silnika (przed tez nie działała klimatyzacja)
Możliwi winowajcy:
* Posiadam tylko 2 przekaźniki w skrzynce z bezpiecznikami, na rysunku widnieje oznaczenie klimatyzacji (3) w miejscu gdzie tego przekaźnika brakuje. Jest on wymagany? W google spotyka się zarówno z trzema jak i z dwoma przekaxnikami. Fotki: http://imgur.com/a/4016T
* Przerwany któryś z kabli, tylko który?
* Niesprawny jeden z przekaźników, wystarczy podać 5V na cewkę by sprawdzić czy zamyka obwód ? - sprawdzony
* Niesprawny czujnik ciśnienia w układzie, wtyczka posiada 4 piny, jak sprawdzić, czujnik sprawdzony multimetrem, na żadnym z pinów nie ma zamkniętego obwodu, nie wykazuje żadnego oporu.
Jeśli ktokolwiek ma jakiś pomysł co, gdzie, jak sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Gdyby były potrzebne jakiekolwiek fotki proszę pisać.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Saki Pią Maj 27, 2016 16:00, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 27, 2016 12:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 21 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Maj 27, 2016 14:28
Jeżeli po spięciu na "ostro" działa to obstawiał bym przekaźnik. Prawdopodobnie któryś lut puścił i przekaźnik nie kłapie. Ściągnij plastikową obudowę z przekaźnika i posprawdzaj wszystkie luty w środku.
Przekaźnik sprawdzony, luty są całe, wszystkie cztery zamykają sie po podaniu 5V
//EDIT model przekaźnika to YWB 100800 40W
Fotki: http://imgur.com/a/F2i1d
[ Dodano: Pią Maj 27, 2016 20:46 ]
Witam,
Po 5 godzinach zmagań znalazłem przerwany kabel od czujnika temperatury oleju, po naprawieniu połączenia wszystko działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum