Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Stuki przy ruszaniu/hamowaniu, kręceniu kołami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Stuki przy ruszaniu/hamowaniu, kręceniu kołami
Autor Wiadomość
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Sob Cze 18, 2016 18:24   [MG ZR] Stuki przy ruszaniu/hamowaniu, kręceniu kołami
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Cześć, w moim MG od dłuższego czasu coś stuka przy ruszaniu/hamowaniu, podczas dodawania i odpuszczenia gazu oraz przy skręcie kołami na postoju. Nie jest to zawsze, ale często, zwłaszcza jak np. auto trochę postoi i ruszam nim. Jest to takie pojedyncze stuknięcie, nic więcej. Byłem na rolkach, gość stwierdził, że wszystko ok. Mechanik, który mi coś tam grzebał przy aucie stwierdził, że powymieniał większość tych gumek w zawieszeniu i tam nie ma nic prawa się tłuc. Zostały według mnie trzy opcje - gumy na drążkach wzdłużnych (bo tych nie sprawdzał), górne mocowanie amortyzatora, poduszki silnika. Która według was opcja jest najprawdopodobniejsza i jak ewentualnie spróbować to zdiagnozować domowymi sposobami?

Druga sprawa - jakiś czas temu miałem dość silne wibracje na kierownicy przy hamowaniu. Zostały wymienione tarcze hamulcowe wraz z klockami - przez chwilę był spokój. Niestety problem powrócił. Najbardziej daje się to we znaki podczas wytrącania prędkości z 80 do 40 km/h. W tym przedziale jest najgorzej. Powyżej 110km/h po naciśnięciu hamulca są bardzo delikatne wibracje, natomiast poniżej tych wspomnianych 80km/h jest masakra. Po rozgrzaniu tarcz jeszcze gorzej. W związku z tym pytanie - za co się brać, żeby ten problem zniwelować? Co oprócz krzywej piasty może wpływać na krzywienie tarcz? Jaki wpływ mogą mieć tylne tarcze hamulcowe na bicie odczuwane na kierownicy?(Sądzę, że niewielki).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 18, 2016 18:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maldini 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 121

MG ZR

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 19:05   [MG ZR] stuki przy ruszaniu

witam,to bicie na kierownicy najprawdopodobniej drazki kierownicze i koncowki drazkow kierowniczych do wymiany, warto tez sprawdzic gumowe oslony przegubu ,moga byc pekniete i brud kayki itd ktore tam wchodza moga powodowac te stuki o ktorych pisales. wibracje na kierownicy moga tez byc z powodu krzywych felg,tarcz .ale stawialbym na drazki.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 19, 2016 10:06   

Stuki przy ruszaniu/hamowaniu, kręceniu kołami:
-łożysko/a MacPhersona - wg mnie to u ciebie stuka
-stuki wydają też prowadnice zacisków. Te łatwo sprawdzić lekko hamując na skręconych kołach: jeśli stuki są częstsze niż w trakcie normalnej jazdy to masz diagnozę. Stukać może tylko jedna luźniejsza prowadnica. Jedź na parking i sprawdź.
-jak najbardziej poduszki silnika ale do tych jest łatwy dostęp i można je szybko sprawdzić.
Bicie na kierownicy:
-krzywa felga
-krzywe, wadliwe opony
-niewyważone koła

-Jeśli powyższe jest dobre to na 100% tarcze. Żadne końcówki drążków (chociaż wyeksploatowane trzeba wymienić), bo jak nie ma źródła bicia to końcówki nic nie będą przenosić na kierownicę. U mnie nowiutki zestaw TRW miał krzywą tarczę. Wczoraj wymieniłem bijącą na nową i problem z głowy (113zł też*). Piasty same się nie krzywią. Nie miałeś dzwona lub uderzenia w krawężnik to piasty zostaw w spokoju. Co innego łożysko piasty. Kiedy ma luzy też powoduje jej bicie mimo, że sama jest prosta więc to musisz sprawdzić. Unieś auto i złap za koło na h 3 i 9, i poruszaj w poziomie w lewo i prawo. Podobnie w pionie h 12 i 6 - energiczne ruchy. Jeśli wyczujesz lekkie uskoki/kliki to masz luzy.
Wracając do tarcz to bez czujnika zegarowego też łatwo sprawdzić bicie. Bierzesz śrubokręt płaski i przykładasz jak najbliżej do tarczy (lub piasty jeśli chcesz ją sprawdzić). Od strony wewnętrznej śrubokręt opierasz o jarzmo lub hub'a, a z zewnętrznej musisz mieć jakieś stabilne podparcie. Ogólnie zasada identyczna jak przy sprawdzaniu scentrowanego koła w rowerze. Mazak podobnie zbliżony narysuje ci kreski w miejscu odkształcenia.
Aha i bardzo ważna sprawa. Niektóre nowe tarcze mają zadziory po gwintowaniu/wierceniu otworów. Warto przeszlifować papierem ściernym, bo inaczej to nie dojdzie równomiernie do piasty. Podobnie piasta musi być wolna od jakiejkolwiek rdzy. Papier + szczotka druciana i jazda. Najgorzej wyczyścić przy szpilkach i wypuście centrującym
bielu000 napisał/a:
Jaki wpływ mogą mieć tylne tarcze hamulcowe na bicie odczuwane na kierownicy?

Żadne
bielu000 napisał/a:
Powyżej 110km/h po naciśnięciu hamulca są bardzo delikatne wibracje, natomiast poniżej tych wspomnianych 80km/h jest masakra.

U mnie było podobnie. Nie trzeba mieć doktoratu z dynamiki, by zorientować się, że duża prędkość rotacji tarczy to wyższa częstotliwość bicia i tym samym słabsze przenoszenie wibracji odczuwalne na kierownicy - tłumią to końcówki drążków. Coś jak koło dwumasowe (chodzi mi o zasadę)
Niższa prędkość to pełne przenoszenie drgań na stąd latająca kierownica.
Z powyższego wynika też, że masz znaczne bicie tarczy: 1,5mm minimum.



* - lepiej przez Allegro nie kupować tarcz i klocków, bo o reklamacji można zapomnieć :/
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
Ostatnio zmieniony przez NoPE Nie Cze 19, 2016 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Cze 19, 2016 10:14   

NoPE, kupowałem tarcze i klocki z allegro i bylo w porzo :-)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 19, 2016 10:16   

To widocznie ja źle trafiłem, bo zero odzewu na maila czy telefony.
W dodatku wcale nie jest taniej na Allegro już od dłuższego czasu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 19, 2016 15:03   

NoPE napisał/a:
zero odzewu na maila czy telefony.

Dodaj chama https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15256
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 19, 2016 15:10   

A kicham to. Przeszło mi, bo tarcze już nie biją i wszystko jest OK. Poza tym nawet jeśli zgodziłby się na reklamację to uziemiłbym auto na 14 dni.
Do samej transakcji nie mam zastrzeżeń, bo wszystko zgodne z opisem, termin realizacji w 2 dni.
Mam nauczkę.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR TDI] stuki przy ruszaniu na skręconych kołach
cumeel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Cze 30, 2015 11:31
Remigiusz
Brak nowych postów [MG ZR] Delikatny stukot zawieszenia przy skręcaniu kołami
bielu000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Wto Lut 16, 2016 10:27
NoPE
Brak nowych postów [MG ZR] Szuranie przy hamowaniu
wolftek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sie 22, 2016 16:01
wolftek
Brak nowych postów [200 sdi] Buczenie przy hamowaniu
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Gru 27, 2010 09:19
plemaster
Brak nowych postów [R 200] Problem przy hamowaniu
natasza_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Gru 14, 2015 20:35
arczi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink