Forum Klubu ROVERki.pl :: [75] Silnik gaśnie brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75] Silnik gaśnie brak mocy
Autor Wiadomość
limited 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21



Wysłany: Pon Cze 27, 2016 11:57   [75] Silnik gaśnie brak mocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Od pewnego czasu na zimny silniku (ranne odpalenie) auto traciło moc... nie miało siły jechać z dnia na dzień było coraz gorzej. Po odpaleniu kręcił się do 2 tys obrotów tylko. Po lekkim rozgrzaniu i mocniejszym gazowaniu było wszystko dobrze. Na dzień dzisiejszy auto zapala normalnie ale za ok 20 sekund gaśnie. Dodając gazu jeszcze bardziej się dusi i nie chce się wkręcić powyżej 1 tys obrotów. Wymieniłem filtr paliwa wyczyściłem EGR nic nie pomogło. Pompka paliwo pompuje filtr odpowietrzony... Miał ktoś podobny problem??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 27, 2016 11:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 27, 2016 13:17   

A co tam mówi diagnostyka programem TOAF?
Jakieś błędy? Parametry z pracy silnika przed zduszeniem i bezpośrednio po?

Może przepływomierz powietrza, może zawór CR, może wtryskiwacze ?
Daj no jakiś screen z diagnostyki :)

Albo idź do auta, odepnij wtyczkę od przepływomierza i sprawdź.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
limited 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21



Wysłany: Pon Cze 27, 2016 18:09   

mam do diagnostyki tylko aplikacje turque i scanmaster łączy to się bezprzewodowo z tabletem a tam nie pokazuje żadnych błędów :-|
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Cze 27, 2016 18:59   

limited napisał/a:
mam do diagnostyki tylko aplikacje turque i scanmaster łączy to się bezprzewodowo z tabletem a tam nie pokazuje żadnych błędów :-|


te aplikacje są do dupy. Praktycznie wcale nic nie pokazują. Możesz sobie jedynie zmierzyć obroty i parę innych pierdół.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 28, 2016 21:30   

http://toaf.roverki.eu/ - poczytaj, kup odpowiedni kabelek i jakiegoś laptopa z xp/7/8/10 przygotuj.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
limited 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21



Wysłany: Sro Lip 06, 2016 19:03   

Odlaczylem kabel od czujnika przepływomierza dalej to samo... Chyba będę musiał kupić ten kabel i podłączyć go pod kompa.... Sprawdze jeszcze pompkę pod tylną kanapą.

[ Dodano: Sro Lip 06, 2016 20:03 ]
kupiłem kabel zainstalowałem program i oto moim oczom okazały się te oto błędy
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 06, 2016 19:17   

Rozwiń plusikami. Przepływomierz rozumiem masz odpięty? A czujnik ciśnienia doładowania? Pompy paliwa obie pracują prawidłowo?

Wejdź w livedata i patrz na 'ciśnienie paliwa wstepnego' jakie jest jak 'włączysz' zapłon i spróbujesz odpalić (i skasuj te błędy i zobacz, które wrócą).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
limited 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21



Wysłany: Pią Lip 08, 2016 20:38   

Przepływomierz odpinalem i odpalem auto pewnie dlatego ten błąd... Błędy skasowalem auto odpalilem gasło... Jutro jeszcze sprawdzenie te live data to dam znać co i jak bo dziś nocka :-)

[ Dodano: Pią Lip 08, 2016 21:38 ]
Poprzednio usunąłem wszystkie błędy i już ich nie ma... Po wejściu w livedata nic nie wyświetla.. Czytałem temat na forum kolega miał podobny błąd p1255 może to pompka niskiego ciśnienia?? Dziś odpalilem auto i chodziło z minutę po czym zgasł... Która to jest ta pompka niskiego ciśnienia??? Ta koło filtra paliwa? A może padła ta pod siedzeniem? I dlatego gasnie :(
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 00:09   

Ile masz paliwa?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 07:40   

Ja ostatnio zacząłem się zagłębiać w temat i możliwe, że przyczyną jest zaworek zwrotny zamontowany między filtrem i pompą (jest doskonale widoczny i łatwo dostępny, z boku skrzynki akumulatora).

Tu jest temat szerzej opisany: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2396317.html
i tu: http://bmw-diesel.pl/foru....php?f=9&t=9009

Najlepiej zaciśnij przewód paliwowy przed lub za zaworkiem (nie ma to znaczenia) i sprawdź czy to coś dało.
Ostatnio zmieniony przez 0L0 Sro Lip 13, 2016 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
granic 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Ojrzanów



Wysłany: Sro Lip 13, 2016 08:38   

A ja ostatnio na próbę w ogóle wywaliłem ten zawór, bo i tak puszczał w dwie strony i do tego wyciekało na zewnątrz na łączeniu białej i czarnej części. Węże zaślepiłem śrubami i ścisnąlem opaskami. Ciśnienie w toafie z 3,3 bara skoczyło do 4,25 i stoi. Na razie nie widze minusów tego rozwiązania. Dodam, że na uniwersalnym zaworku zwrotnym auto pochodziło przez 1 minute po czym zgasło, a zaworek nie był już zwrotny. Ten nasz zaworek musi chyba dopiero przepuszczać w jedną stronę dopiero przy zadanym ciśnieniu np. 3,5 bara, uniwersalny się nie nadaje.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 08:41   

Granic, zawór jest dla zabezpieczenia pompy. Przy zbyt wysokim ciśnieniu może się przegrzewać.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 12:03   

granic napisał/a:
A ja ostatnio na próbę w ogóle wywaliłem ten zawór, bo i tak puszczał w dwie strony i do tego wyciekało na zewnątrz na łączeniu białej i czarnej części. Węże zaślepiłem śrubami i ścisnąlem opaskami. Ciśnienie w toafie z 3,3 bara skoczyło do 4,25 i stoi. Na razie nie widze minusów tego rozwiązania. Dodam, że na uniwersalnym zaworku zwrotnym auto pochodziło przez 1 minute po czym zgasło, a zaworek nie był już zwrotny. Ten nasz zaworek musi chyba dopiero przepuszczać w jedną stronę dopiero przy zadanym ciśnieniu np. 3,5 bara, uniwersalny się nie nadaje.


To by tłumaczyło, dlaczego ja mam 4,25bara na pompie.....
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 13, 2016 12:13   

Wszyscy nagle maja 4.25 a w rzeczywistości pewnie więcej, bo stawiam ze czujnik jest do 4.25
_________________
75 Red Edition
 
 
granic 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Ojrzanów



Wysłany: Pią Lip 15, 2016 10:54   

to może zamiast zaworka zwrotnego który kosztuje nie wiadomo ile, wystarczy wstawić homemade przelotke o mniejszej średnicy , ciśnienie za pompą powinno skoczyć do wartości w zależności od średnicy dziurki. Dziś wytoczę sobie takie coś i sprawdze czy coś sie polepszy. Czujnik też stawiam widzi do 4,25 , jednak dużo wiecej niż te 4,25bar pewnie nie ma z racji że pompa maks daje 5 bar. Przy wiekszym oporze za pompą pewnie jej wydajność dodatkowo spada. Obstawiam ze może w układzie jest 4.5-4.7 bara , węże nie pękają to tragedii nie ma.

Cytat:
Granic, zawór jest dla zabezpieczenia pompy. Przy zbyt wysokim ciśnieniu może się przegrzewać.


to pewnie prawda ale nie wiem dla czyjego bezpieczęnstwa, zakładam że skoro pompa jest przystosowana do tłoczenia danego ciśnienia w moim przypadku 5 bar, to nie ma zagrożenia że nagle stanie w płomieniach przy zadanej wartości pracy . Ciśnienie bierze się w końcu z tego że za pompą musi być jakiś opór. Pompa i tak wytworzy ciśnienie tylko do granicy jej możliwości, potem zacznie" przepuszczać" i ciśnienie się ustabilizuje.

Jak dla mnie trzeba wybrać albo dajemy pompie fory i dajemy jej pompować do 3,25 i aucie brakuje paliwa przy bucie, albo zmuszamy ją do tego do czego została stworzona czyli do pompowania do 5 bar. Mogę być królikiem doświadczalnym i tak wożę drugą pompe w bagażniku, a gaśnice też mam :)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 15, 2016 11:17   

granic taki offtop - na gaśnicę lepiej nie licz ;) Te samochodowe mogą co najwyżej zapałkę zgasić.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 15, 2016 11:35   

Ciśnienie w układzie jest tylko po to, By zapewnić pompie CR stały dopływ paliwa, ktorym jest smarowana. I producent za bezpieczna granicę minimalna uznał 3bary.

To ze pompa pompuje 4 lub 5 bar nie ma znaczenia, bo nie o ciśnienie chodzi a o wydajność w litrach.


Tutaj macie wykres wydajności naszej pompy.
Przy 3 barach mamy 220l/h

Zaworek odciąża pompę bo po co ma pracować na Maksa.
A z drugiej strony poniżej zadanego ciśnienia zostaje zamknięty przez co układ działa prawidłowo.

Za resztę odpowiada pompa CR i zawór sterujący.

Nie rozumiem tej gonitwy o bary na pompie wstępnej, skoro u mnie nawet przy spadku do 2.8 bar z pedalem w podłodze pompa CR dawala 1450 bar na listwie(standard dla Cr 1 generacji 1350bar)
_________________
75 Red Edition
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 26, 2016 09:30   

Dzisiaj rozgrzebałem ten zaworek i powiem szczerze - niezła katorga. Metalowy element, który spaja wszystko w całość jest wykonany z grubej i stosunkowo twardej stali. To co ktoś opisywał na forum BMW, że da się małym śrubokręcikiem podważyć to kompletna bzdura. Mi otwarcie przy użyciu różnych narzędzi zajęło ok. godzinę :-|
Zawór oczywiście nie pracował prawidłowo, bo dmuchając z jednej i drugiej strony było czuć tylko niewielki opór.
Syfu wewnątrz nie było żadnego, ale były widoczne ubytki/odciski po jakiś nieczystościach. Co się dało stoczyć to się stoczyło, "talerzyk" przeszlifowany drobnym papierem ściernym.

Jakoś udało mi się całość złożyć do kupy i teraz ciśnienie z niecałych 3,5bar na jałowych wzrosło do 4,2 i dochodząc do odcięcia spada do ok. 3,8bar.

ALE... nie ufam kompletnie temu metalowemu pierścieniowi. Zaworka szukałem i nigdzie tego konkretnego modelu nie znalazłem (na Allegro jest cała jedna używka). Najbliżej będzie chyba to: https://www.motointegrato...s-pries-112-283

[ Dodano: Wto Lip 26, 2016 10:30 ]
OK, ten zaworek z linku powyżej to nie to. Jest to zwykły zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa.

Kupiłem zaworek metalowy na allegro (jest tego pełno, wystarczy w wyszukiwarce wpisać "zawór zwrotny paliwa" - średnica króćców - 8mm).

Gumowy krążek podklejony dotoczoną mosiężną podkładką + dobrana sprężynka odpowiedniej twardości i efekt jest taki, że na jałowych jest 3,9bar i na wysokich obrotach spada do minimum ok. 3,3bar.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ i ] Brak mocy (zapala i gaśnie )
kucowal Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lut 09, 2014 00:52
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Duży brak mocy & gaśnie na drodze
dHaNi Rover serii 75, MG ZT 42 Nie Mar 29, 2009 18:54
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] gaśnie przerywa-chwilowy brak mocy.
arturfirlit Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Mar 14, 2015 22:18
dawidd
Brak nowych postów [R75] Odpala i gaśnie, brak mocy. Głośna praca pompy
mrv79 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Gru 05, 2017 12:47
marecki6
Brak nowych postów [Silnik nie pali na ciepłym brak mocy [ 2.0CDT]
jasiekelk Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Cze 08, 2018 13:38
MarcinLitwa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink