Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] chce kupić rovera z silnikiem 1.8 lub 2.0
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] chce kupić rovera z silnikiem 1.8 lub 2.0
Autor Wiadomość
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 08, 2016 08:40   [R75] chce kupić rovera z silnikiem 1.8 lub 2.0

Witam tak jak w opisie chce kupić rovera 75. Moje pytanie jest następujące. jaki jest koszt wymiany całego rozrządu w obu silnikach? jak to pod względem mechaniki wygląda dużo z tym jest problemu? jak wygląda to z awaryjnościa?nie szukam auta by niewiadomo jak szybko jechało tylko takiego który mnie zawiezie z punktu A do punktu B bez jakiś niespodzianek. niestety trochę się zraziłem do tej marki ponieważ mam Rovera 400 sedana z 98 roku i praktycznie co miesiąc w tym samochodzie coś wyskakuje od głowicy po przez wymianę silnika sprzęgła, skrzyni biegów 3 przekładni kierowniczych aż po oznaki rdzy na tylnich nadkolach poprzez odpadająca podsufitka na nie działającym spryskiwaczy skończywszy normalnie powiedziałem ostatnio DOŚĆ!. jedynym dla mnie plusem w tych autach jest komfort jazdy i to ze są ładnie wyposażone i na tym sie skończyły zalety. Dlatego zwracam sie o szczera opinie w sprawie Rovera 75 rocznik do 2001. Jak to cenowo wygląda wszystko jak z awaryjnością czy nie będę musiał się za każdym razem pomodlić o to by auto mnie nie zawiodło?

też mam takie zapytanie czy ktoś jest z moich okolic i ma takiego Rovera bo chciałbym zobaczyć jak to ogólnie pracuje jak sie w środku siedzi będę bardzo wdzięczny za to

PS. tylko manualna skrzynia
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 08, 2016 08:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Cze 08, 2016 11:59   

Wiesia92, szukasz diesla czy benzyny?
Ja mam do sprzedania diesla w manualu jasny beż. Jestem z Bochni, czasem jestem roverem w Krakowie. Dam ci linka do mojego ogłoszenia to sobie poczytaj. Pytanie ile chcesz przeznaczyć na auto albo inaczej: ile chcesz do niego dołożyć po zakupie? :)
Jeśli kupisz za 8-9 tys to dołożysz 2-3 w przeciągu pół roku, gwarantuje ci to. U mnie jest auto droższe ale zrobione na tip top. Wsiadasz i jedziesz do Chorwacji bez żadnych niespodzianek.
Ja swojego mogę ci pokazać z każdej strony, przejedziemy się, sam ocenisz komfort jazdy. U mnie problemu z rdzą nie będzie bo atuo zakonserwowane w tamtym roku.
Z ceną też możemy się dogadać.
Sprawdź sobie:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101765
A i w silniku nie robiłem absolutnie nic od 4 lat :)
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 09, 2016 10:09   

tyko benzyniak
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Cze 09, 2016 23:40   

v6, 2.0, manual

- rozrząd 1700+
- sprzęgło 1500+
- visy 600
- termostat 400
- wentylator 500+

spalanie w zakorkowanym mieście 13-15L, trasa 9-11L, podstawa przy zakupie, sprawdzenie wyżej wspominanych elementów, dodatkowo obowiązkowo sprawdzenie co2 w układzie

raczej "mul" na starcie, później jest ok, nie jest to zwinne auto do miasta, natomiast na trasie jedzie się bardzo przyjemnie

ps.
1.8 120K to podobno porażka przy tej wadze auta
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 07:00   

napisałeś ceny z robocizna czy same części? Jeśli chodzi o robociznę to sam to będę robił.


po za tym zauważyłem że od zarzygania jest 2.0 2,5L zaś mało jest 1.8
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 10:14   

1.8 i 1.8 turbo bo to "prawie" to samo
rozrząd:
w 2011 płaciłem 630zł za rozrząd, wymiana oleju i filtrów. W 214 przy zmianie silnika na turbo rozrząd kosztował mnie 320zł bo wymieniałem sam + 80 olej+ 20 filtr.
Sprzęgło:
1250 (tarcza+docisk+wysprzęglik metalowy+pompka metalowa) też robiłem sam
Visy: brak :D
Termostat:
zwykły 1.8 około 100zł
w turbo jest termostat prt (występuje też w zwykłych ale rzadko) też około 100zł
wentylator:
Nie robiłem jeszcze ale koszt pewnie taki sam (z tym że ja myślę że da się taniej :D )
spalanie 1.8 w gazie jakie miałem to max 13 w mieście i min 9,8 w trasie ale ja nie jestem emerytem :D
1.8 turbo w gazie max 13 w trasie przy 160kmh, do 120kmh 10,5. Miasto średnio wychodzi mi 12.
Przy zakupie do sprawdzenia to samo z większym zainteresowaniem co2 i układem chłodzącym ze względu na hgf.
Co do osiągów 1.8 120km, Szału nie ma ale jak się go kręci od 4kprm to jedzie, ponad 3 lata prześmigałem i zwątpiłem dopiero jak mnie starszy pan wiózł do szpitala. Wyprzedzanie przy 90kmh na 5 biegu wywarło na mnie taki wpływ że zrobiłem swapa :D
Z drugiej strony gdy chciałem sprzedać eRa i pan który szukał 2.0 albo 2.5 bo 1.8 za słaby poprowadził mojego 120 konnego szatana :D to się mocno zaczął zastanawiać i zniechęciła go jedynie cena mojego egzemplarza.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Cze 11, 2016 17:37   

Wiesia92 napisał/a:
napisałeś ceny z robocizna czy same części? Jeśli chodzi o robociznę to sam to będę robił.


po za tym zauważyłem że od zarzygania jest 2.0 2,5L zaś mało jest 1.8


z robocizna, sprowadzanych 2.5 jest mało ze wzgledu na opłaty,
osobiście takiego bym teraz kupił albo mg zt 190KM
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 11:16   

Ogolnie mysle nad zakupem jesnostki 1.8 zwyklej nie potrzebuje jakiegos mega mocnego silnika. Po za tym wydaje mi sie ze 1.8 bedzie lepiej jechal niz te moje 1.4v16 w 400... o co chodzi z tym wentylatorem? Oraz 1.8 maja wszystko oprocz tempomatu? Po za tym mam jeszcze pytanie czy te obie jednostki 1.8 maja zwykle sprzeglo czy dwumase?
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 11:43   

w starszych modelach wentylator ma 3 biegi, pierwszy startuje gdy temp. dochodzi do 100, chłodzi do 96- ten bieg często nie działa i auto się nagrzewa drugi staruje dopiero przy 106, brak "jedynki" to pierwszy krok do walniętej uszczelki albo innych problemów związanych ze zbyt wysoka temperatura

nowsze maja dwa biegi i tutaj najczęściej pada rezystor

dlatego w pierwszej kolejności sprawdzenie co2, wentylator w razie problemów naprawisz/wymienisz

tak, 1.8 tez ma dwumase, nie wiem czy lepiej pojedzie niż 1.4, 75 jest dosyc ciężki, nie jechałem wiec się nie wypowiadam, ale słyszałem opinie ze porażka
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 13:01   

Ja bym się nad 2 litrowym dieslem zastanowił - acz w porównaniu z benzyną w gazie będzie drożej.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 14:03   

W 1.8 mam wentylator dwubiegowy bez rezystora, startuje on dopiero przy 105 stopniach i tak jest w ravie.
Czas 0-100 w eR 400 i 75 różni się o 0,2sekundy więc jadą podobnie. Ja przesiadek się z eR 400 1.6 do 75 1.8 120km i mi pasowało. Przejeździłem 3 lata i mocy brakowało na starcie że świateł i w trasie na wakacje bo full zapakowane 75 swoje waży. Do normalnej jazdy bez szaleństw wystarcza ale jak ktoś oczekuję więcej to nie z tym silnikiem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 16:54   

jeszcze nie mówiliśmy o klimie, ale na klime (max, 3 bieg) auto jeszcze słabsze, u mnie odczuwalne (dlatego mało jeżdżę na klimie, chyba ze trasa)

ostatnio rozmawiałem z właścicielem mg zt i tez powiedział ze na klimie jest gorzej, natomiast w dieslu jest to nieodczuwalne

dzelo23 dziwne ze aż przy 105, ale skoro tak jest w rave..

prebenny osobiście chyba nie chciałbym diesla, w benzynie praktycznie zero drgań na kierownicy a w dieslu to różnie bywa, mam tutaj na myśli drgania przenoszone z silnika
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 20:57   

R75 napisał/a:
dlatego mało jeżdżę na klimie, chyba ze trasa)
wg.mnie robisz "mylny błąd ", włącz poz.7.0 w komputerze diag. i pojeździj w mieście 1 dzień z klimą , a drugi bez klimy obserwując temperaturę silnika. To samo w trasie. Wyciągnij wnioski co lepsze dla silnika kV6, wiedząc , że najbezpieczniejsza temp.( dla uszczelek i ewentualnego przegrzania) jest w okolicach 90 st.C.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Cze 12, 2016 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 21:07   

:mrgreen: moja pomyłka bo w rave jest że przy 104 startuje i przy 98 staje.
Co do klimy to się zgadza, przy wyprzedzaniu i na światłach przycisk econ służył mi jako dopalacz :D
A jeszcze odnośnie klimy to 1.8turbo po drobnym modzeniu nie czuje różnicy w jeździe z klimą i bez.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 21:50   

SeniorA napisał/a:
wg.mnie robisz "mylny błąd ", włącz poz.7.0 w komputerze diag. i pojeździj w mieście 1 dzień z klimą , a drugi bez klimy obserwując temperaturę silnika. To samo w trasie. Wyciągnij wnioski co lepsze dla silnika kV6, wiedząc , że najbezpieczniejsza temp.( dla uszczelek i ewentualnego przegrzania) jest w okolicach 90 st.C.


rozumiem co Pan ma na myśli, ale strasznie niekomfortowo się jeździ z klima, nie wiem czy to możliwe, ale jak zejdzie na drugi bieg, możne pierwszy to już jet lepiej, możliwe ?

[ Dodano: Nie Cze 12, 2016 22:50 ]
dzelo23 napisał/a:
po drobnym modzeniu nie czuje różnicy w jeździe z klimą i bez.


jakim modzeniu, co masz na mysli? :D
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 22:01   

O nie widziałem postu SeniorA, bardzo słuszna uwaga.
Na myśli mam to że niuta jest u mnie więcej niż w cdt :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 22:26   

Nie wiem jak w benzynach, ale jesli mowa o klimie to w dieslu w momencie gwałtownego wciśnięcia gazu, kompresor jest rozłączany przez ECU i to sprawdziłem u siebie, wciskając nawet na postoju...
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 13, 2016 07:49   

Jak auto z klimą mocno zamula to należy przyjrzeć się klimie. W moium klima jak chodziła ledwo ledwo to też zamulał, potem padła i nie używałem jak naprawiałem to przez 2 dni miałem "nowy" używany kompresor ale reszta stara i zamulał na klimie a jak wymieniłem kompresor na regenerowany i nowy skraplacz z osuszaczem to nie czuje w ogóle kiedy sprężarka chodzi kiedy nie a w aucie zimno jak w lodówce. Może przy wyprzedzaniu jest delikatna różnica ale jak ktoś tego auta nie zna za dobrze to nie zauważy. Ja już nim latam ponad 8lat
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Cze 13, 2016 08:44   

R75 napisał/a:
ale strasznie niekomfortowo się jeździ z klima,
to może tylko w korkach albo na dłuższym postoju na światłach (chodzi o to by poniżej 95 st.C pracował wentylator jak nie ma naturalnego chłodzenia).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pon Cze 13, 2016 13:22   

Witam. Ja jeżdżę 1,8 turbo od 15 miesięcy. Może jeszcze się nie nacieszyłem, ale uważam że to dobre auto. Sam zrobiłem nim już 20 tyś km. Przez ten czas wymieniłem wysprzęglik no i uszczelkę pod głowicą. "Oprócz tego" sprawuje się bardzo dobrze. Sam jeżdżę spokojnie bez szaleństw, ale turbo przydaje się przy wyprzedzaniu. Od zrobienia uszczelki zrobiłem 6 tyś km, na razie jest spokój. Różne opinie są na temat uszczelki, ale przed moim remontem wentylator załączał się na każdym skrzyżowaniu. Teraz po remoncie mam założony prt z temperaturą 82 stopnie i w te upały jeszcze sam nie załączył się (temperatura nie przekroczyła 93 stopni). Dlatego podejrzewam że do usterek uszczelki dodatkowo mogą przyczyniać się pozakładane termostaty na otwarcie przy wyższej temperaturze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Chcę kupić ROVERka"
piter34 Chcę kupić ROVERka 3 Pią Lut 08, 2008 14:51
Brt
Brak nowych postów Chcę kupić rovera 75
falko29 Chcę kupić ROVERka 43 Sob Sty 12, 2013 14:50
SeniorA
Brak nowych postów chce kupic rovera 75 crd 136 km:)
coolbiesiu Chcę kupić ROVERka 2 Czw Lis 25, 2010 18:03
Klaun_Szyderca
Brak nowych postów MAM PYTANIE CHCE KUPIC ROVERA Streetwise
TOMEKKACZKA Chcę kupić ROVERka 10 Sro Gru 22, 2010 19:32
TOMEKKACZKA
Brak nowych postów [ROVER 200] Chcę kupić Rovera 200, młody kierowca
MojRower Chcę kupić ROVERka 10 Sob Cze 01, 2013 17:45
plemaster



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink