Wysłany: Sob Mar 21, 2015 13:25 Rover 75 czy Jaguar x-type
Witam
Jestem nowy na forum i w związku z tym pragnę sie przywitac
Stoje przed dokonaniem wyboru zakupy pierwszego samochodu w Anglii ( gdzie obecnie przebywam) i nie potrafie się zdecydować. Mam nadzieję ze pomożecie mi podjąc trafną decyzje.
Auto dla rodziny 2+2 komfortowe i w miarę bezproblemowe ze względu na dalekie trasy.
Jezeli rover 75 (sedan) to 2.5 V6 koniecznie w automacie a jezeli jaguar to x-type (sedan) 2.5 or 3.0 rownież w automacie i z napędem na 4x4 (stałky napęd)
Potrzebuje znac słabe punkty rovera oraz jego mocne strony...
ile miejsca na tylnej kanapie, czy wyciszenie jest faktycznie takie rewelacyjne itd.
Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 21, 2015 13:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
spalanie mnie nie interesuje w sumie dam rade długie trasy góra 3 razy w roku reszta lokalnie... moj budzet na zakup samego auta to 2 tys funtów bez problemu znajde jaga lub rovera w tej cenie do rocznika nawet 2005r.
Tutaj z cenami serwisu jaguara nie ma jest tak zle to bardoz popularne auto i kazdy potrafi je naprawic oczywiscie jezeli cen nie przliczamy na złotówki
Troche boje sie tych samochodów bo nie najlepsze opinie maja dlatego pytam tu
Myślałem też troszkę na s-typem ale zona powiedziała stanowcze nie So What can i do??
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 21, 2015 17:51
demonobiker napisał/a:
Troche boje sie tych samochodów bo nie najlepsze opinie maja dlatego pytam tu
Myślałem też troszkę na s-typem ale zona powiedziała stanowcze nie So What can i do??
Opinii nie słuchaj. Jedno i drugie auto jest całkiem normalne. Ceny części i serwisu porównywalne kak innych marek tej samej klasy a mogą czasem miło zaskoczyć. X-type z mondeo wspólnego ma trochę części z zawieszenia i płytę oraz kluczyk.
Dziwną masz żonę. Moja jak zobaczyła S-typa to już nie miałem wyjścia. Musiałem kupić.
moja jak zobaczyła s-type to po pierwsze powiedziała ze za długi co by ot nie oznaczało i ona nim jeździć nie będzie no więc cóż a jeździć niestety musimy narazie razem...
Pomijając fakt że to forum rover'a która furka lepsza? jak z ilością miejsca w 75 szczególnie dla dzieciaków na tylnej kanapie?
W anglii te auta mają niespecjalnie dobre opinie... gdzieś nawet słyszałem że przestano już produkować niektóre części do niego ale czy to prawda to nie wiem ?ktoś może potwierdzić bądź zaprzeczyć?
Demonobiker, mogę powiedzieć, że mój dwumetrowy kolega zawsze pakuje się na tył 75ki, bo jest mu tam najlepiej. Fotele przednie mają tak wyprofilowany tył, że przed kolanami jest sporo miejsca, z tyłu znajduje się wygodny podłokietnik i wszystko to wpływa na całkiem niezły komfort. Miałem okazję porównać 75 z BMW serii 5, E39 kombi. Miejsca podobnie, ale pewne rozwiązania w 75 są lepsze - nawet zdaniem kolegi rozkochanego w beciach.
demonobiker, nawet takie pierdółki, że podłoga w bagażniku kombiaka E39 jest ot tak podnoszona i ma jeszcze zwykła wkładkę na koło, a 75T i ZTT mają ją na dodatkowych teleskopach. 75 posiada lepiej rozwiązany kokpit i tunel - popielniczka oraz zapalniczka są wygodniejsze w użyciu, schowek pod podłokietnikiem jest nieporównywalnie głębszy niż w BMW, choć to drugie ma wszystko pokryte gumowatym tworzywem. Jest milsze w dotyku niż tworzywa Rovera, ale niestety wycierają się i odsłaniają zwykły plastik.
Kieszenie foteli w 75 są na sprężynującej listwie i wyglądają elegancko, nie odstają. W BMW jest zwykła gumka i pofalowany skaj. Można by było znaleźć jeszcze wieeeele rzeczy - między innymi wszechobecne, pękające na pół przyciski w BMW.
Witam
Jestem nowy na forum i w związku z tym pragnę sie przywitac
Stoje przed dokonaniem wyboru zakupy pierwszego samochodu w Anglii ( gdzie obecnie przebywam) i nie potrafie się zdecydować. Mam nadzieję ze pomożecie mi podjąc trafną decyzje.
Auto dla rodziny 2+2 komfortowe i w miarę bezproblemowe ze względu na dalekie trasy.
Jezeli rover 75 (sedan) to 2.5 V6 koniecznie w automacie a jezeli jaguar to x-type (sedan) 2.5 or 3.0 rownież w automacie i z napędem na 4x4 (stałky napęd)
Potrzebuje znac słabe punkty rovera oraz jego mocne strony...
ile miejsca na tylnej kanapie, czy wyciszenie jest faktycznie takie rewelacyjne itd.
Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny
...mocne strony rovera to design, wyciszenie, komfort jazdy i dosyć dużo miejsca wewnątrz a słabe to stosunkowo większa awaryjność od innych aut segmentu
...jeździłem 6 lat 2.0 w automacie i to co mi przeszkadzało to wieczne usterki małe i duże ...Jaguar ma mniej awaryjne silniki choć już tylne zawieszenie ze względu na napęd pada a w R75 z tyłu niezniszczalne ...gdybym miał wybierać to brał bym jaga mocniejszy i mniej awaryjny i napęd na 4, choć wizualnie R75 ładniejsze zwłaszcza w topowych wersjach i większy ...
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Ta sama płyta podłogowa, i niektóre silniki na pewno diesel i 2,5 benzyna
Poza tym, x - type ma problemy z korozją i elektryką, do tego wykończenie wnętrza jest słabsze niż w przedliftowym 75, polift uważam ze podobnie.
Brałbym x - type, dlatego, że jest młodszy i tylko dla tego...
Pozdrawiam,
V.
tu właśnie szkoda że tylko płyta a nie zawieszenie na pewno było by tańsze w serwisowaniu gdyby było fordowskie ...dostępność części itd (tak jak było w przypadku 620 z accordem) zaś z silnikami to pewnie jak z 75 i BMW niby to samo ale nie do końca
i fakt młodsze auto to i szansa na niższy przebieg i dostęp do używanych części mniej zniszczonych itd
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Ponieważ od 2 lat jeżdże X-Type 3.0 czuje się o obowiązku sprostować parę faktów.
O ile X-Type w wersji diesel faktycznie ma z mondeo wiele wspólnego, to X-Type w wersji 2.5/3.0 z napędem 4x4 nie ma prawie nic.
Owszem, hamulce są te same, jakieś tam części zawieszenia pasują od mondeo kombi, od czasu do czasu jakąś drobna część typu silniczek wycieraczek - ale na tym (stety/niestety koniec).
Nadwozie oczywiście jest całkiem inne, zawieszenie mocno zmodyfikowane. Przykładowo amortyzatory są inne. Płyta podłogowa bazuje na mondeo, choć też jest mocno zmieniona - m.in skrócona. Ale w codziennej eksploatacji wiele to nie daje, bo płyty podłogowej się nie wymienia
Silnik AJ-V6 z silnikiem Duratec V6 ma wspólny jedynie blok. Cała reszta, cały osprzęt, głowica, przeniesienie napędu, układ paliwowy, ECU, wydech i dolot, cała elektryka czy nawet takie pierdoły jak alternator są od Jaguara i praktycznie NIC od mondeo nie podejdzie. Inne są nawet tłoki. Dodano zmienne fazy rozrządu i regulowane kanały dolotowe.
Także nie ma co liczyć na części od Mondeo, bo można się przejechać Prędzej podejdzie coś od Jaguara XJ z tym samym silnikiem i podobną elektroniką.
Nie jeździłem nigdy Mondeo, ale osoby które miały okazje przejechać się dwoma autami zawsze stwierdzają że są to zupełnie różne samochody.
Jakość wykończenia jest bardzo dobra, aczkolwiek na drobnych wybojach plastiki potrafią się odezwać i za to spory minus. Zawieszenie jest dość sztywne.
Co do porównania do R75 to się nie wypowiem, bo po prostu nie wiem. Jechałem 75-tką raz w życiu i była to zmęczona taksówka która nie robiła dobrego wrażenia, ale podejrzewam że jako konkurent dla S-Type jest większy i bardziej komfortowy.
Natomiast w kwestii osiągów i prowadzenia pewnie Jaguarowi ustępuje.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 06, 2016 20:50, w całości zmieniany 1 raz
X-Type 3.0 kusi, raczej manual, sporo KM, ladny design
sobrus jak w przypadku jaguara x-type, s-type jest z dostępem do komputera diagnostycznego?
Rover ma swój "Testbook T4" i ogólnie w PL są może cztery, piec sztuk, do niedawna był to spory problem, chociaż teraz mamy już inne rozwiązanie
Zastanawia mnie tez kwestia czy w jaguarze przebieg jest jakoś sprytnie zapisywany czy można potwierdzić ze jest oryginalny i wszystkie moduły się zgadzają, tutaj tez podpowiedz ze Rover zapisuje przebieg w kilku modułach, każdy moduł ma zapisany przebieg i VIN.
X-Type 3.0 kusi, raczej manual, sporo KM, ladny design
sobrus jak w przypadku jaguara x-type, s-type jest z dostępem do komputera diagnostycznego?
Rover ma swój "Testbook T4" i ogólnie w PL są może cztery, piec sztuk, do niedawna był to spory problem, chociaż teraz mamy już inne rozwiązanie
Zastanawia mnie tez kwestia czy w jaguarze przebieg jest jakoś sprytnie zapisywany czy można potwierdzić ze jest oryginalny i wszystkie moduły się zgadzają, tutaj tez podpowiedz ze Rover zapisuje przebieg w kilku modułach, każdy moduł ma zapisany przebieg i VIN.
Mam właśnie manuala, choć raczej dlatego że taki się trafił, niż z wyboru. Ale cieszę się bo słyszałem że automaty były średnio udane.
Jeżeli chodzi o diagnostykę to podstawowe rzeczy typu silnik, ABS i bieżące parametry można zdiagnozować bez problemu przez ELM327. Bardziej zaawansowane rzeczy wymagają lepszego sprzętu typu Autocom. To się jeszcze da kupić.
Natomiast full wypas to Jaguarowy Testbook czyli JWDS. Ale widziałem że da się go kupić za parę tysięcy więc chyba lepsza sytuacja niż z testbookiem. Poza tym ASO jeszcze istnieją
Wydaje mi się że powinny działać też komputery od Forda. Z resztą nie tylko w X-Type ale generalnie w Jaguarach z tamtego okresu.
Modułów w X-Type jest masa, z tego 4 główne (6 w automacie). Przebieg jest zapisywany w ECU i w zegarach. Przy próbie wymiany jednego z tych modułów samochód nie odpali - potrzebna procedura parowania modułów w ASO.
Ale założę się że dla wyspecjalizowanych zakładów "korygujących" liczniki to żaden problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum