Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] 2.5 V6 brak mocy, szarpie przy gazowaniu i zwalnianiu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] 2.5 V6 brak mocy, szarpie przy gazowaniu i zwalnianiu
Autor Wiadomość
pawelbanan 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 10



  Wysłany: Sro Sie 24, 2016 23:26   [R75] 2.5 V6 brak mocy, szarpie przy gazowaniu i zwalnianiu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

Rover 75, V6 2.5 z LPG, 2000'

Witam wszystkich.

Chciałbym się was poradzić, od jakiegoś czasu mam problem i sam nie jestem wstanie dojść co mu dolega. Silnik stał się mułowaty i szarpie(coś jakby jeden/dwa cylindry dostawały za wcześnie iskre) przy przyśpieszaniu i zwalnianiu(hamowaniu silnikiem) i słychać jakby spalanie stukowe.

O dziwo na ludzie nic takiego sie nie dzieje, co prawda przy mocny wdepnięciu w gaz i odpuszczeniu strzeli kilka razy z rury ale to normalne.
Przy ruszaniu na biegu 1,2 szarpanie jest nie odczuwalne, na 3 zaczyna się przy wyższych obrotach, na 4-5 np. przy wyprzedzaniu jak wcisnę choć trochę za mocno gaz szarpie aż cały samochodem trzęsie, jak by go prądem raziło, z częstotliwością ok. 10stuków/s zależnie od obrotów. Jeździć się da wyprzedzać już nie.

Byłem u kolegi w warsztacie, na kompie wyszło:
-wypadanie zapłonu na 6 cylindrze
-błąd silniczka sterującego dopływ powietrza w kolektorze( na 90% VIS)

Z wypadaniem zapłonu próbowałem coś zrobić, wymieniłem cewki na 6 i 4(na nowe) z przodu kable na nowe, świece sprawdzone ładne, nawet ta na 6 niczego sobie i iskrę dawała ładną.

Z silniczkami ostatnio zdemontowałem oba, jeden(siłowni zaworu równoważącego) okazał się spalony- płytka i jeden pin się upalił - wymieniłem na inny bo miałem drugi kolektor i akurat silniczki się ostały. Wymieniłem też samą przepustnice którą steruje, ciężko chodziła nawet w rękach czuć było opór. Poprawa jest bo czuć w którym momencie go wysterowuje w czasie jazdy. Ale szarpanie dalej to samo.

Czyściłem i wymieniałem także silniczek krokowy, w tej chwili mam już trzeci z kolei.
Za 1 razem wyczyszczenie pomogło (choć może to było złudzenie) po kilku dniach dalej to samo, następne czyszczenia i wymiany nic nie dały, zero zmian.

Już nie wiem co mogę zrobić a i nie mam w okolicy kogoś kto potrafił by to zdiagnozować.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 24, 2016 23:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 10:44   

sprawdź jeszcze przepustnice czy nie ma luzów, ale podejrzewam cewki zapłonowe
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pawelbanan 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 10



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 12:34   

Przepustnica wyczyszczona 3 miesiące temu, przesmarowana olejkiem, chodzi ładnie. Czy linka od gazu ma być naciągnięta czy ma mieć lekki luz? Czy nie ma to znaczenia.

Przed chwila jako ze mam 2 cewki stare próbowałem zamieniać.
-Po odłączeniu 3 cewek na tylnej głowicy samochód szarpał strasznie ledwo odpalił.
-Po podłączeniu cewek tylnych, a odpięciu 3 przednich odpalił bez problemu, słychać było (z wydechu ze pracuje ładnie ale rzadziej)

Więc pewnie któraś z przodu. Zamieniałem z tymi które mam ale tak sobie z poprawą, przejechałem ledwo 5 km po krętej drodze. Zaraz jade do pracy to przetestuje na długim odcinku. Ale i tak zamawiam komplet cewek na przód. Czy odrazu z kablami?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 13:04   

Najlepiej z kablami ale nie ma konieczności, trzeba ocenić stan kabli
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 18:02   

Piszesz, że z autko z LPG ale nie sprecyzowałeś czy te objawy masz na PB czy LPG czy na jednym i drugim.
 
 
pawelbanan 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 10



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 22:39   

Objawy występują bez względu na rodzaj paliwa.
Po powrocie z pracy stwierdzam że zamiana cewek na te które miałem nic nie dała.
Zamówiłem i czekam na nowe. Ale dziwi mnie że te szarpanie występuje nawet przy mocnym zwalnianiu/hamowaniu. I mocno odczuwalne na wysokich biegach przy niskich obrotach 1500 i w górę np. na 3,4-ce

Czy w tych silnikach cewki z przodu są podłączone po kolei? Czyli pierwsza cewka od lewej do cylindra 1, druga cewka do cylindra 3, a trzecia do cylindra 5?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 26, 2016 09:13   

chyba nie są po kolei poszukaj kiedyś SeniorA pisał jak ma być
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 11:12   

przednia głowica od lewej 1 cewka 2 świeca 2 cewka 1 świeca 3 cewka 3 świeca

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 11:12 ]
sprawdź połączenie pomiędzy instalacją gazową a wtryskami któraś kostka może nie łączyć i będą takie atrakcje
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
pawelbanan 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 10



Wysłany: Sro Sie 31, 2016 18:03   

Wymieniłem wszystkie świece, kable i cewki przód.
I wszystko działa, nie szarpie i moc wróciła ale 500 zł poszło. Po wymianie silniczka Vis przy okazji czuje od razu różnice więc od dawna chyba jeździłem na spalonym :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwne odgłosy przy zwalnianiu
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Cze 14, 2013 15:40
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75] 1.8t Szarpie przy przyspieszaniu.
SithUK Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Cze 11, 2016 15:48
SithUK
Brak nowych postów [R75] Szarpie przy wysprzęglaniu
domninis Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Wrz 10, 2015 07:35
pablo
Brak nowych postów [R75] Smród zgnilizny po mocnym gazowaniu
Bulway Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Kwi 02, 2014 21:23
zedziczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink