Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 22:47 [Rover 45] K2 Stop Leak Czy jest się czego bać?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Cześć wszystkim!
Kiedy zakupiłem swojego Roverka i trochę nim pojeździłem, minął miesiąc, zacząłem zauważać ubytek płynu chłodniczego i plamy na miejscu parkingowym gdzie stałem. Znajomy polecił mi K2 Stop Leak do chłodnic, preparat kupiłem i zastosowałem, wyciek się złagodził, jeździłem dalej, w międzyczasie wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody, która okazała się przyczyną wycieku.
Teraz chcę zmienić płyn chłodniczy, bo po zakupie jeszcze tego nie zrobiłem a kto wie co niemiec tam nalał i zastanawiam się czy układ trzeba jakoś oczyścić po zastosowaniu K2 zanim zaleję nowym płynem?
Piszę ponieważ zostałem nastraszony, że preparaty tego typu to jedna z najgorszych rzeczy jakie mogłem zrobić układowi i wgl śmierć chłodnicy i zapchane węże. Czy faktycznie ten konkretny preparat jest szkodliwy czy wszystko jest w porządku i wystaczy stary płyn zlać i nowy wlać? Czy macie może z nim jakieś doświadczenie? Doradźcie forumowicze bo już oszaleć idzie od zastanawiania się.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 22:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Te środki lubią dokładnie "uszczelnić" chłodnicę i nagrzewnicę akurat ten konkretny kumplowi w freelanderze zatkał nagrzewnicę jak go wlejesz to już raczej niczym nie wypłuczesz chyba że na siłę ciśnieniem wypchniesz z chłodnicy lub nagrzewnicy co z reguły kończy się wymiana części. A jak robiłeś pompę wody to nie wlałeś nowego płynu? dlaczego?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nigdy nie będzie tak jak było przed, ale spróbuj tego:
http://k2.com.pl/componen...or-flush-400-ml
potem płukanie wodą demineralizowaną, znowu zlać, można jeszcze raz i docelowy płyn. Z resztą instrukcja na stronie w opisie.
jak już płukać układ chłodzenia to LiquyMolly bo np prestone daje tyle co umarłemu kadzidło a K2 nie wiem ale nie podejrzewam skuteczności na wysokim poziomie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzięki za pomoc koledzy,
Cóż, po wymianie pompy wody, mechanicy chyba uzupełnili płyn wodą bo jak zobaczyłem co się wylało z układu to generalnie kolor ziemisty jak mętna kałuża więc szkoda słów.
Byłem dziś w warsztacie i to co było w układzie zostało wylane, całą historię opowiedziałem, pudełko po preparacie pokazałem, preparat im znany dobrze więc majstrzy się naradzili i stwierdzili, że płukanie wiele nie zmieni i co osiadło to osiadło i nie ma się czym przejmować. Układ zalany K2 Kulerem G12/G12+, wentylator działa, więc oby był spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum