Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2005
Może ktoś poratuje praktyczną wiedzą?
Roverek 25 poliftowy 1.4 16V 103 KM ma napinacz paska rozrządu automatyczny czy manualny?
Czy w tej skrzyni biegów wymienia się olej, bo nie ma tam korka spustowego? Jeżeli się wymienia to jak?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 20:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
napinacz automatyczny i chyba nie wymienia się oleju bo tam skrzynia od forda
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 21:08
sknerko napisał/a:
chyba nie wymienia się oleju bo tam skrzynia od forda
Każdy olej się wymienia. To normalny płyn eksploatacyjny i on też się zużywa, mimo że producent napisał, żę jest "lifetime". No bo jak to określić...ile to jest konkretnie?
Wlać jakiś lepszy przekładniowy 75W90 i będzie dobrze.
Napinacz automatyczny, pasek 145 zębów i 26mm szerokości.
Co do napinacza paska rozrządu to sprawa jasna.
Co do manualnej, 5cio biegowej skrzyni biegów sprawa wygląda tak:
Nie ma tam korka spustowego, jak zatem pozbyć się starego oleju?
To czym jest napełniona wygląda na ATF, bo to jakiś czerwony płyn.
To wymienia się czy nie wymienia?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie prościej zaglądnąć w instrukcję serwisową? Każdy płyn eksploatacyjny można wymienić. Olej np. w PG1 po 10tys jest czarny więc w grę wchodzą inne czynniki oprócz starzenia.
Każdy olej się wymienia. To normalny płyn eksploatacyjny i on też się zużywa, mimo że producent napisał, żę jest "lifetime".
Ja to wiem z forum bo sam nie miałem do czynienia ale pod koniec produkcji zakładali skrzynie w której nie ma normalnej możliwosci zmiany oleju. Koniec kropka jak producent nie przewidział to tylko zmieniasz jak skrzynie naprawiasz a nie dla samego twojego dobrego samopoczucia. Zawsze sie da zmienić bo można odessać, tylko po co?
luke27 napisał/a:
Olej np. w PG1 po 10tys jest czarny więc w grę wchodzą inne czynniki oprócz starzenia.
Dlaczego zakładasz że ma PG1 w PG1 jest korek spustowy i tam sie olej wymienia.
Miałem okazje widzieć kiedyś skrzynię a raczej olej z skrzyni gdzie producent nie przewidział wymiany i był raptem nieco ciemniejszy. od czego miałby się robić czarny tam nie ma nagaru ani wysokich temperatur.
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2016 08:50 ]
swoja drogą mam PG1 w Freelanderze, zmieniam olej co 30kkm i nigdy czarny nie był, tak samo nigdy czarny nie był ze skrzyni kątowej. Bardzo ciemny zwykle wylewam z dyfra tylnego ale też nie czarny. Olej z R75 po 150kkm od fabryki był ciemniejszy ale też daleko mu do czerni (Tam nie mam PG1).
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 08:13
sknerko, moj olej z PG 1 był czarny czemu czepiasz się luke27, dał tylko przykład i to dobry bo wg producenta oleju nie musisz wymieniac w PG1 a że kolega janio, nie ma pg1 to zapewne dobrze wiedział gdy podawał ten przykład
Nie chodzi o to że ma pg1, bo nie ma. Chodziło o przytoczone przykładu. Wszystko zależy od skrzyni i w jakich warunkach pracuje w moim ma dość ciężko. Nie pisałem też że musi wymienić to pozostawiam jego ocenie. Ja np. wymieniam płyn hamulcowy co rok w autach do użytku na co dzień, sporo osób uzna to za bezsens.
czemu czepiasz się luke27, dał tylko przykład i to dobry bo wg producenta oleju nie musisz wymieniac w PG1
Od kiedy tak producent zaleca? bo w Freelu jest standardowo wymiana co 60kkm opisana w knipach auta i o ile dobrze pamiętam Rave tez podaje taki przebieg do wymiany w R200/400/25/45. I nie czepiam się tylko jestem z tych co czytają wszystkie instrukcje obsługi.
bociannielot napisał/a:
a że kolega janio, nie ma pg1 to zapewne dobrze wiedział gdy podawał ten przykład
Napisał ze W PG1 jest czarny a ja nie mam czarnego i do tego widziałem olej w skrzyni bez zalecanej wymiany i tez czarny nie był więc? Może wiedział, ale jeżeli pisze że w jednej jest czarny to zakładam ze uważa że we wszystkich jest a to nie prawda.
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2016 09:52 ]
luke27 napisał/a:
Wszystko zależy od skrzyni i w jakich warunkach pracuje w moim ma dość ciężko.
I to rozumiem
luke27 napisał/a:
Ja np. wymieniam płyn hamulcowy co rok w autach do użytku na co dzień, sporo osób uzna to za bezsens.
Nie uważam tego za bezsens choć sam tak nie robię, za to zmieniam oleje w przekładniach freela przy każdej zmianie oleju silnika a w skrzyni co druga wymianę silnikowego bo inaczej to auto się zemści
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 09:08
luke27, bdb ze wymieniasz hamulcowy, wg instrukcji w praktycznie kazdym samochodzie powinno sie to robic regularnie, moze i off top ale bardzo wazny
sknerko, podawał ktos kiedys ze niby sie nei wymienia wg producenta oleju w pg1 i taki mit iles razy zostal na forum potworzony stad to zapamietalem, ja w swojej wymienilem mimo tego
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 14:33
Powiem tak. To że producent nie zaleca, to nie znaczy, że się go nie zmienia. Sknerko, ile to jest według Ciebie okres eksploatacji auta? Skoro olej jest dożywotni to może to być teoretycznie 10, 20, 50 lat. A w praktyce jest to zapewne okres gwarancji + parę lat.
Do oleju w skrzyni dostaje się m.in woda w postaci pary wodnej, która później się skrapla (co ma znaczący wpływ dla olejów przekładniowych GL-5), pojawiają się opiłki metalu (co nie powinno być szokiem przy przebiegu rzędu 200kkm), nie wspominając o tym, że olej odbiera temperaturę z łożysk czy kół zębatych, które nie mają jakiejś wielkiej temperatury, ale jednak. Z biegiem czasu spada lepkość oleju, zwiększa się liczba kwasowa. Nic pozytywnego dla węzłów tarcia.
P.S W skrzyni biegów IB5 bez problemu można spuścić olej, wlać zresztą też.
OK, jakieś 2 godziny temu byłem u mechanika na kanale aby osobiście obadać sprawę. Tam gdzie powinien być korek spustowy na imbus czworokątny jest zaślepka, wygląda to na zrobione fabrycznie. Nie ma jak tego wykręcić. Kupiłem dwa litry MTF-94 i chyba postawię na półkę, skrzynia ma przelatane 150 tysięcy km więc by wypadało wymienić, dziwne rzeczy z tą skrzynią.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Niektórzy twierdzą że się da bez rozbiórki, mnie się wydaje że trzeba skrzynię zrzucić i rozebrać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
janio, jaką masz skrzynię? W R65 jest korek. Wymieniałem olej u siebie i nie radzę 75w90, bo jedynka będzie ciężko wchodzić. W chłodne poranki była tragedia - musiałem czekać do porządnego rozgrzania silnika. Olej tylko 75W80 i taki zaleca producent, więc nie wiem czemu piszecie, że oleju się nie wymienia.
Skrzynia jest IB5, fordowska. Wisi tam jeszcze luźna wtyczka, chyba do podłączenia innej skrzyni. Olej, a raczej to co w niej jest, to jakiś czerwony płyn, może ATF albo CARLUBE MT75??? Olej TEXACO MTF94 do skrzyń R65 i innych roverowskich jest brązowy. Strzykawką i wężykiem da radę to wyciągnąć, i chyba tak zrobię. Ale nie wiem, czy do skrzyni IB5 można wlać MTF94??? Na obecną chwilę jedynka i wsteczny wchodzą opornie. Wiem na bank, że od nowości olej w skrzyni nie był zmieniany.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum