Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Świst w okolicy grodzi, zauważalny spadek mocy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Świst w okolicy grodzi, zauważalny spadek mocy.
Autor Wiadomość
rudyszopen 




Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8



Wysłany: Pią Wrz 16, 2016 19:09   [R75] Świst w okolicy grodzi, zauważalny spadek mocy.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Dwa dni temu podczas normalnej jazdy nagle pojawił się charakterystyczny świst/gwizd uzależniony od prędkości obr. Na początku pojawiał się tylko pomiędzy 2-3tyś obrotów przy dodawaniu gazu. Po przejechaniu ok 1000km świst jest zdecydowanie głośniejszy i pojawia się w prawie całym zakresie obrotowym (z wyłączeniem wolnych obrotów) a towarzyszy temu znaczny/zauważalny spadek mocy. Skrzynia automatyczna przerzuca biegi przy innych niż dotychczas obrotach, a dodatkowo zauważyłem problem z utrzymaniem wolnych obrotów/przygasaniem.

Dźwięk dochodzi jakby od strony grodzi, visów i głównego paska rozrządu.

Visy działają prawidłowo (brak błędów oraz prawidłowo przygasające diody mod. dzieju), Visy osadzone oprócz oryginalnych uszczelek na silikonie aby wykluczyć ewentualną nieszczelność i możliwość lewego powietrza (co mogłoby tłumaczyć spadek mocy), sprawdzona szczelność całego plastikowego kolektora dolotowego, uszczelki kolektory aluminiowe-głowice wymienione niedawno, pasek wielorowkowy zrzucony na próbę aby wyeliminować winę osprzętu i rolek, ściągnąłem również górną obudowę rozrządu aby zobaczyć stan paska który myślę że wygląda dobrze (wymiana kompletu 30tyś temu).

Może rolka napinająca rozrząd padła..? Tylko skąd ten spadek mocy.
W tym momencie skończyły mi się jakiekolwiek pomysły, proszę o pomoc.

Wrzucam link do nagrania z wnętrza samochodu.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Mogę również nagrać dźwięk spod maski jeżeli byłby pomocny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 16, 2016 19:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Wrz 17, 2016 15:10   

szukaj nieszczelności dekla VIS a nie jego osadzenia. był taki przypadek nieszczelnego vis Balance gdzie dekielek zamykający był pęknięty
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rudyszopen 




Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 11:14   

W balance i power sam dekielek również złożyłem na silikonie, oprócz tego podczas świstu starałem się ruszać/naginać dolot, visy itp. oczekując jakakolwiek zmiany brzmienia tego świstu. Aktualnie bez zmian. Jutro bd rozkładał rozrząd aby przyjrzeć się pompie i rolce napinacza. Jakoś w tym momencie wydaje się to jedyne miejsce nie testowane.
Pozdrawiam i dzięki za włączenie się do tematu
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 11:51   

rudyszopen napisał/a:
dekielek również złożyłem na silikonie,
zawsze jest dekiel na silikon
sknerko napisał/a:
gdzie dekielek zamykający był pęknięty
napisałem że był pęknięty nie było widać tego z zewnątrz
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 22:07   

Myślę, że w kwestii samych VIS-ów i poprawnego montażu adam_26 mógłby Ci pomóc :)
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
rudyszopen 




Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8



Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 16:09   

Temat rozwiązany! Uszkodzona okazała się uszczelka na flanszy kolektora wydechowego od strony grodzi. Dziękuje za włączenie się w dyskusje i chęć pomocy. Wrzucam jeszcze zdjęcia pękniętej/gwiżdżącej uszczelki.



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Wielki spadek mocy
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Lip 20, 2011 07:19
Pawel84
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, EGR, przepływomierz
nixon75 Rover serii 75, MG ZT 90 Pią Wrz 24, 2010 12:01
kacper
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, uszczelka?
PMSKA Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Cze 15, 2018 16:18
dzelo23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink