Wysłany: Sob Paź 08, 2016 19:02 [MG ZR] problem z dmuchawa cieplego powietrza
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
witam,no i znowu pojawil sie problem w moim mg,ida mrozy a nie dziala nawiew, dmuchawa cieplego powietrza.wiem ze silnik musi sie najpierw nagrzac,ale nawet po pol godzinnej jezdzie dmuchalo zimne powietrze mimo ze pokretlo jest na czerwonej kresce. co moze byc przyczyna?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 08, 2016 19:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sob Paź 08, 2016 19:37 [MG ZR] problem z dmuchawa cieplego powietrza
chodzi o plyn chlodniczy? w zbiorniczku wyrownawczym? mam. niewiem czy ma to wspolnego ale dwa miesiace temu byla uszczelka robiona. plyn sprawdzam co jakis czas jest na poziomie.jesli jest zapowietrzone to konkretnie co trzeba zrobic? jestem kiepski jesli chodzi o mechanike samochodowa.
Masz na rysunku. Od pokrętła idą dwie linki jedna zaznaczona na rysunku, druga otwiera obieg powietrza na mikserze pod deską. Nagrzewnica jest pod deską za radiem.
Które pokrętło otwiera zawór? U mnie jest zawsze w jednej pozycji niezależnie od położenia pokręteł, suwaków. Czy to oznacza pękniętą linkę i mam ciągle zawór otwarty, bo na grzaniu grzeje konkretnie, a chłodzeniu chłodzi, więc zwątpiłem?
Sprawa druga: rzekomy bypass przed zaworem nagrzewnicy - u mnie jest to zwykły klips trzymający węże, a nie żaden bypass. Dziś ściągałem, bo wypluło mi trochę płynu przez korek zbiorniczka i urosła temp. na wskaźniku, gdzie za drugim przejazdem było już ok, dziwne ale chyba termostat się zwiesił. Mam jakiś inny układ chłodzenia czy jak?
Linki są podłączone do pokrętła cieple/zimne. Tą linkę raczej ciężko urwać. Na zablokowanym, otwartym zaworze leci zimne ponieważ druga linka zmienia obieg powietrza w mikserze. Bypass robi się zakładając lpg lub robi Ci się sam jak zakładasz termostat nowego typu(polecam to rozwiązanie gdy seria padnie).
Wysłany: Wto Paź 18, 2016 15:27 [MG ZR] problem z dmuchawa cieplego powietrza
witam, problem rozwiazany, powodem byl jakis uszkodzony krusiec na zaworze.oraz niedrozna nagrzewnica, czy jakos tak. sam niewiem.mechanik mi to tlumaczyl, w kazdym razie ogrzewanie juz jest grzeje dmuchawa . ale szokla mnie cena tego i obawiam sie ze zostalem naciagniety. ktos wie ile m niej wiecej moze kosztac oddroznienie ukladu i naprawa uszkodzonego krusca, uszczelnienie??
Jak byś miał uszkodzony kruciec to by się płyn wylał. Udrożnienie nagrzewnicy to kwestia przelania przez nią odkamieniacza i wypłukania, czasem nawet odkamieniacza nie trzeba, więc sam oszacuj ile może taka usługa kosztować. Osobiście obstawiam że po prostu linka spadła z mocowania do uchwytu lub dźwigienki. Ale moją opinią się nie sugeruj ja mam spore uprzedzenie do mechaników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum