Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moduł komfortu - BCU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moduł komfortu - BCU
Autor Wiadomość
MARCONI13 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ



  Wysłany: Wto Sie 25, 2009 18:38   [R75] Moduł komfortu - BCU
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam wszystkich na forum nowym postem,a mianowicie proszę niech ktoś mi wyjaśni ,za co tak naprawdę odpowiedzialny jest moduł komfortu w R75,jak stwierdzić że jest zamontowany w aucie i czy(zakładając oczywiście że jest),można na niego wpływać odblokowując lub blokując jego funkcje??
Pozdrawiam. MARCONI13 : :roll:
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 25, 2009 18:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 21:27   

moduł każdy 75 ma , kwestia sterowania szybami różne były opcje na 2 lub na 4 z czujnikem deszczu lub bez ,reszte opcji się programuje, komfort zawiera wszystko co w aucie pracuje , jest głównym sterownikiem dlatego się nazywa BODY CONTROL UNIT.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MARCONI13 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 04:04   

Czyli jak dobrze zrozumiałem,moduł komfortu ma każdy R75,tylko jego funkcje są w różnym stopniu uaktywnione? Wpływ na poszczególne funkcje można wywrzeć np. T4?
Czy taka opcja,jak np automatyczne domykanie szyb z pilota,też wchodzi w grę?
Jakie funkcje są z reguły nieaktywne?Jak dalece można ingerować w pracę tego modułu?
Pozdrawiam. MARCONI13
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 20:39   

Podpinam się pod temat. Może komuś przydadzą się fotki jak to wygląda w środku.©
 
 
dawidoooffff 




Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: JAROSŁAW

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 02, 2014 13:48   

Chciałbym przerobić moduł BCU a raczej wyjśćia z modułu podłączyć tak aby z pilota otwierać wszystkie drzwi pierwszym kliknięciem a drugim otwieranie bagażnika. Da się tak przerobić? ma ktoś na to jakiś schemat? I jak by się miało do tego otwieranie drzwi obok przycisku awaryjnych
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 02, 2014 15:48   

dawidoooffff, taką opcję włącza się i wyłącza T4. Nie iwem czy INPA i BMWScanner sobie z tym radzą. Mi włączył tą opcję dr Marian dzięki T4. W sensie otwieranie wszystkich drzwi jednym kliknięciem w pilot.

[ Dodano: Nie Lis 02, 2014 15:48 ]
tyle, że otwieranie bagażnika nie było wykonalne tym interfejsem...
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 02, 2014 18:24   

Potwierdzam że jest jak Pelson91 mówi a co do domykania szyb to też można uaktywnić ale domykanie tylko z kluczyka.
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Lis 02, 2014 23:09   

tutaj wiecej: Jakie opcje można włączyć na T4?

ja "domyslnie" mialem wszystkie na jeden "klik", zmienilem to wlasnie na t4, najciekawsza opcja w/g to automatyczne zapalanie swiatel mijania
 
 
doubledeck 



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 10:29   Moduł komfortu - zakup

Cześć wszystkim,

Mam problem z otwieraniem drzwi z pilota (po zakupie auta wszystko działało i pewnego pięknego dnia się skończyło).
Czytałem, że prawdopodobnie jest za to odpowiedzialny moduł komfortu.
Potrzebuje kupić coś takiego. Auto to Rover 75, rocznik 2000, 2.0 CDI.

Będę wdzięczny za pomoc, ponieważ przeglądałem olx i allegro, ale nie natrafiłem na tę część.

Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 10:41   

Nie moduł komfortu a odbiornik pilota który jest pod ręcznym w tunelu środkowym. pewnie zardzewiał lub zwyczajnie padł. Moduł komfortu nie tak prosto wymienić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 19:06   

Kilka dni temu padł mi akumulator. Po wymianie na nowy nie mogłem zamykać kluczykami. Otwieranie działało. Nie pomogło ponowne przypisanie kluczyka przez 4-krotne naciskanie naprzemiennie. Dopiero TOAFem usunąłem błędy i wszystko wróciło do normy
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 14:20   

Witam, sory za odkopywanie tematu, ale widzę, że ktoś tu wrzucił zdjęcie "nagiego" modułu bcu. Czy w module bcu znajdują się jakieś przekaźniki? Nie znam się za bardzo na elektronice, wiec nie potrafię rozpoznać. Z tego co wyczytałem gdzieś na forum to jakiś przekaźnik zamka centralnego jest przy bezpiecznikach, za schowkiem. Pytam bo TOAF wyrzucił mi takie błędy:
- 08 Przekaźnik zamka centralnego, drzwi pasażera
- 07 Przekaźnik otwarcia wszystkich drzwi
- 06 Przekaźnik zamka centralnego, drzwi kierowcy
- 09 Przekaźnik zamka centralnego, blokada zamka
Od zakupu jedyną oznaką życia zamka centralnego była możliwość zamykania pilotem. Po wymianie baterii w pilocie nie mogę zsynchronizować.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 14:48   

sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki ??
_________________
:pisze:
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 15:35   

Sprawdziłem tylko ten odpowiedzialny za centralny zamek. Wymieniłem go mimo. że był sprawny. Przy pierwszym skanowaniu bcu TOAF'em był również błąd spalonego bezpiecznika centralnego zamka (myślę, że powstał przy wymianie). Po usunięciu wróciły już tylko błędy opisane wyżej. Nie miałem pojęcia, że jest tyle przekaźników od centralnego. Zastanawiam się nad zakupem nowego bcu. Czy testował ktoś taki wynalazek? http://allegro.pl/rover-7...6570597045.html
Zyskałbym dodatkowy pilot i możliwość otwierania bagażnika pilotem, więc pieniądze nie poszłyby w błoto.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:13   

Te zdjęcia modułu BCU wrzucone przez syntax nie pochodzą od GM6 - BCU z Rover 75.

Prawdą jest, że są dwa rodzaje BCU - LOW LINE i HIGH LINE i dotyczą sterowania lub nie tylnymi szybami. Z tym czujnikiem deszczu to bym się nie bardzo zgadzał. Czujnik kontrolowany jest przez osobny moduł i zadziała z każdym BCU, które obsługuje wycieraczki :P

Są jednak różne wersje hardware/software. Niektóre były dedykowane dla kombi, jeszcze inne dla różnych opcji alarmu (podtrzymanie bateryjne/spryskiwacze lamp) czy otwieranie z pilota klapy bagażnika. O ile te pierwsze to kwestia zakodowania, o tyle ostatnia opcja da się włączyć tylko w konkretnych wersjach modułu.

pawelo12 napisał/a:
Po wymianie baterii w pilocie nie mogę zsynchronizować.

Może zrobiłeś zwarcie wyjmując baterię ;) Mnie się tak udało jednego pilota uśmiercić. Albo zmienił mu się KOD albo się uwalił - nie drążyłem - poszedł jako dawca dla innych pilotów. Wielkiej synchronizacji nie ma tutaj. Pilot wysyła do BCU (za pomocą receivera) kod. Jeśli ten kod jest zaprogramowany w BCU będzie reakcja. Wystarczy kilka naciśnięć otwierania i zamykania naprzemiennie i jeśli receiver jest sprawny i kod prawidłowy zamki powinny ruszyć.

Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników nad nogami pasażera. Następnie zdjął boczek i przyjrzał się przewodom i samemu zamkowi. Pewnie zdechł wraz z pozostałą trójką ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 08:05   

MaReK napisał/a:
Te zdjęcia modułu BCU wrzucone przez syntax nie pochodzą od GM6 - BCU z Rover 75

To się wyjaśniło dlaczego moduł ze zdjęcia wyglądał mi podejrzanie. . O ile dobrze pamiętam do naszych bcu podłączane są 3 wtyczki.
MaReK napisał/a:

Prawdą jest, że są dwa rodzaje BCU - LOW LINE i HIGH LINE i dotyczą sterowania lub nie tylnymi szybami.

MaReK napisał/a:

Są jednak różne wersje hardware/software. Niektóre były dedykowane dla kombi, jeszcze inne dla różnych opcji alarmu (podtrzymanie bateryjne/spryskiwacze lamp) czy otwieranie z pilota klapy bagażnika. O ile te pierwsze to kwestia zakodowania, o tyle ostatnia opcja da się włączyć tylko w konkretnych wersjach modułu.

No właśnie, moduły bcu różniły się w zależności od wersji samochodu dlatego zastanawia mnie o co chodzi z tym zmodyfikowanym, sprzedawanym na allegro. Sprzedający nic nie wspomniał o konieczności konfiguracji do auta. Na maila też nie odpisał.
MaReK napisał/a:

Może zrobiłeś zwarcie wyjmując baterię ;) Mnie się tak udało jednego pilota uśmiercić. Albo zmienił mu się KOD albo się uwalił - nie drążyłem - poszedł jako dawca dla innych pilotów. Wielkiej synchronizacji nie ma tutaj. Pilot wysyła do BCU (za pomocą receivera) kod. Jeśli ten kod jest zaprogramowany w BCU będzie reakcja. Wystarczy kilka naciśnięć otwierania i zamykania naprzemiennie i jeśli receiver jest sprawny i kod prawidłowy zamki powinny ruszyć.

Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników nad nogami pasażera. Następnie zdjął boczek i przyjrzał się przewodom i samemu zamkowi. Pewnie zdechł wraz z pozostałą trójką ;)

Zwarcia nie mogę wykluczyć. Receiver raczej nie padł akurat w momencie wymiany baterii. Też podejrzewałem, że martwe są wszystkie zamki a bcu widząc usterkę wyłączył mi częściowo centralny. Chociaż nie wiem dlaczego zamykały mi się wszystkie drzwi z pilota a po przekręceniu kluczyka zamykały mi się tylko drzwi kierowcy.Przycisk przy ręcznym zamyka trochę inaczej Błędy pokazane przez TOAF narobiły mi trochę nadziei a wręcz się ucieszyłem :D bo wymiana przekaźników/ bcu pochłonęłaby mniej czasu/pieniędzy.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 17:27   

Dla potomnych wrzucam, chociaż jestem pewien, że na pewno już takie obrazki są...

Jeden BCU Czarny, drugi biały. Różnice między nimi widoczne, chociaż to białe nosi ślady przeróbek, bo byłem na tyle kiedyś zdesperowany, że chciałem zrobić z białego czarne ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 20:44   

Wydawało mi sie, że przejrzałem wszystkie tematy dotyczące centralnych zamkòw, ale tych zdjęć nie widziałem. Czy te czarne elementy z prawej strony nie są przekaźnikami? Biały moduł ma ich mniej bo byl do słabszych wersji. Sprawdze zamki a potem będę próbował wymieniać bcu bo ten bląd zdiagnozowany jako usterka przekaźnikow nie daje mi spokoju. Dzisiaj szwagier podpiął auto pod sprzet diagnostyczny z programem "DELPHI", który też zdiagnozował usterkę przekaźników. Cieżko znaleźć bcu z pilotem, wiec będę pròbował kontaktować sie ze sprzedajacym zmodyfikowane bcu na allegro. Jeśli kupię to dam znać jak to działa.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Paź 23, 2016 21:13   

Tak dokładnie te wszystkie z firmy NEC to przekaźniki.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Nie Paź 23, 2016 21:35   

pawelo12 napisał/a:
Cieżko znaleźć bcu z pilotem

To kup BCU bez pilota..
Odpal TOAF'a
Zrob backup danych ze swojego BCU, i potem wgraj to do tego co kupisz, piloty beda dzialaly.
Moim zdaniem najszybsza metoda, bo wymiana przekaznikow jest pracochlonna a i pewnosci nie ma ze sie powiedzie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75] Moduł komfortu BCU
drut4 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sty 03, 2018 02:27
MaReK
Brak nowych postów [R75] Moduł komfortu - BCU
resort210 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Paź 31, 2010 20:21
apples
Brak nowych postów [R75] Moduł komfortu - BCU
tupack997 Rover serii 75, MG ZT 25 Nie Wrz 15, 2013 17:26
zedziczek
Brak nowych postów [R75] moduł komfortu BCU z anglika
sikor00 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Wrz 29, 2011 08:13
sikor00
Brak nowych postów [R75] Moduł komfortu low/high
PatrykMakowski Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Wrz 20, 2019 20:13
marcin.misek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink