Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam wszystkich na forum nowym postem,a mianowicie proszę niech ktoś mi wyjaśni ,za co tak naprawdę odpowiedzialny jest moduł komfortu w R75,jak stwierdzić że jest zamontowany w aucie i czy(zakładając oczywiście że jest),można na niego wpływać odblokowując lub blokując jego funkcje??
Pozdrawiam. MARCONI13 :
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 09:01, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 18:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 21:27
moduł każdy 75 ma , kwestia sterowania szybami różne były opcje na 2 lub na 4 z czujnikem deszczu lub bez ,reszte opcji się programuje, komfort zawiera wszystko co w aucie pracuje , jest głównym sterownikiem dlatego się nazywa BODY CONTROL UNIT.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Czyli jak dobrze zrozumiałem,moduł komfortu ma każdy R75,tylko jego funkcje są w różnym stopniu uaktywnione? Wpływ na poszczególne funkcje można wywrzeć np. T4?
Czy taka opcja,jak np automatyczne domykanie szyb z pilota,też wchodzi w grę?
Jakie funkcje są z reguły nieaktywne?Jak dalece można ingerować w pracę tego modułu?
Pozdrawiam. MARCONI13
Chciałbym przerobić moduł BCU a raczej wyjśćia z modułu podłączyć tak aby z pilota otwierać wszystkie drzwi pierwszym kliknięciem a drugim otwieranie bagażnika. Da się tak przerobić? ma ktoś na to jakiś schemat? I jak by się miało do tego otwieranie drzwi obok przycisku awaryjnych
dawidoooffff, taką opcję włącza się i wyłącza T4. Nie iwem czy INPA i BMWScanner sobie z tym radzą. Mi włączył tą opcję dr Marian dzięki T4. W sensie otwieranie wszystkich drzwi jednym kliknięciem w pilot.
[ Dodano: Nie Lis 02, 2014 15:48 ]
tyle, że otwieranie bagażnika nie było wykonalne tym interfejsem...
Wysłany: Sro Sie 24, 2016 10:29 Moduł komfortu - zakup
Cześć wszystkim,
Mam problem z otwieraniem drzwi z pilota (po zakupie auta wszystko działało i pewnego pięknego dnia się skończyło).
Czytałem, że prawdopodobnie jest za to odpowiedzialny moduł komfortu.
Potrzebuje kupić coś takiego. Auto to Rover 75, rocznik 2000, 2.0 CDI.
Będę wdzięczny za pomoc, ponieważ przeglądałem olx i allegro, ale nie natrafiłem na tę część.
Nie moduł komfortu a odbiornik pilota który jest pod ręcznym w tunelu środkowym. pewnie zardzewiał lub zwyczajnie padł. Moduł komfortu nie tak prosto wymienić.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Sro Sie 24, 2016 19:06
Kilka dni temu padł mi akumulator. Po wymianie na nowy nie mogłem zamykać kluczykami. Otwieranie działało. Nie pomogło ponowne przypisanie kluczyka przez 4-krotne naciskanie naprzemiennie. Dopiero TOAFem usunąłem błędy i wszystko wróciło do normy
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Witam, sory za odkopywanie tematu, ale widzę, że ktoś tu wrzucił zdjęcie "nagiego" modułu bcu. Czy w module bcu znajdują się jakieś przekaźniki? Nie znam się za bardzo na elektronice, wiec nie potrafię rozpoznać. Z tego co wyczytałem gdzieś na forum to jakiś przekaźnik zamka centralnego jest przy bezpiecznikach, za schowkiem. Pytam bo TOAF wyrzucił mi takie błędy:
- 08 Przekaźnik zamka centralnego, drzwi pasażera
- 07 Przekaźnik otwarcia wszystkich drzwi
- 06 Przekaźnik zamka centralnego, drzwi kierowcy
- 09 Przekaźnik zamka centralnego, blokada zamka
Od zakupu jedyną oznaką życia zamka centralnego była możliwość zamykania pilotem. Po wymianie baterii w pilocie nie mogę zsynchronizować.
Sprawdziłem tylko ten odpowiedzialny za centralny zamek. Wymieniłem go mimo. że był sprawny. Przy pierwszym skanowaniu bcu TOAF'em był również błąd spalonego bezpiecznika centralnego zamka (myślę, że powstał przy wymianie). Po usunięciu wróciły już tylko błędy opisane wyżej. Nie miałem pojęcia, że jest tyle przekaźników od centralnego. Zastanawiam się nad zakupem nowego bcu. Czy testował ktoś taki wynalazek? http://allegro.pl/rover-7...6570597045.html
Zyskałbym dodatkowy pilot i możliwość otwierania bagażnika pilotem, więc pieniądze nie poszłyby w błoto.
Te zdjęcia modułu BCU wrzucone przez syntax nie pochodzą od GM6 - BCU z Rover 75.
Prawdą jest, że są dwa rodzaje BCU - LOW LINE i HIGH LINE i dotyczą sterowania lub nie tylnymi szybami. Z tym czujnikiem deszczu to bym się nie bardzo zgadzał. Czujnik kontrolowany jest przez osobny moduł i zadziała z każdym BCU, które obsługuje wycieraczki
Są jednak różne wersje hardware/software. Niektóre były dedykowane dla kombi, jeszcze inne dla różnych opcji alarmu (podtrzymanie bateryjne/spryskiwacze lamp) czy otwieranie z pilota klapy bagażnika. O ile te pierwsze to kwestia zakodowania, o tyle ostatnia opcja da się włączyć tylko w konkretnych wersjach modułu.
pawelo12 napisał/a:
Po wymianie baterii w pilocie nie mogę zsynchronizować.
Może zrobiłeś zwarcie wyjmując baterię Mnie się tak udało jednego pilota uśmiercić. Albo zmienił mu się KOD albo się uwalił - nie drążyłem - poszedł jako dawca dla innych pilotów. Wielkiej synchronizacji nie ma tutaj. Pilot wysyła do BCU (za pomocą receivera) kod. Jeśli ten kod jest zaprogramowany w BCU będzie reakcja. Wystarczy kilka naciśnięć otwierania i zamykania naprzemiennie i jeśli receiver jest sprawny i kod prawidłowy zamki powinny ruszyć.
Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników nad nogami pasażera. Następnie zdjął boczek i przyjrzał się przewodom i samemu zamkowi. Pewnie zdechł wraz z pozostałą trójką
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Te zdjęcia modułu BCU wrzucone przez syntax nie pochodzą od GM6 - BCU z Rover 75
To się wyjaśniło dlaczego moduł ze zdjęcia wyglądał mi podejrzanie. . O ile dobrze pamiętam do naszych bcu podłączane są 3 wtyczki.
MaReK napisał/a:
Prawdą jest, że są dwa rodzaje BCU - LOW LINE i HIGH LINE i dotyczą sterowania lub nie tylnymi szybami.
MaReK napisał/a:
Są jednak różne wersje hardware/software. Niektóre były dedykowane dla kombi, jeszcze inne dla różnych opcji alarmu (podtrzymanie bateryjne/spryskiwacze lamp) czy otwieranie z pilota klapy bagażnika. O ile te pierwsze to kwestia zakodowania, o tyle ostatnia opcja da się włączyć tylko w konkretnych wersjach modułu.
No właśnie, moduły bcu różniły się w zależności od wersji samochodu dlatego zastanawia mnie o co chodzi z tym zmodyfikowanym, sprzedawanym na allegro. Sprzedający nic nie wspomniał o konieczności konfiguracji do auta. Na maila też nie odpisał.
MaReK napisał/a:
Może zrobiłeś zwarcie wyjmując baterię Mnie się tak udało jednego pilota uśmiercić. Albo zmienił mu się KOD albo się uwalił - nie drążyłem - poszedł jako dawca dla innych pilotów. Wielkiej synchronizacji nie ma tutaj. Pilot wysyła do BCU (za pomocą receivera) kod. Jeśli ten kod jest zaprogramowany w BCU będzie reakcja. Wystarczy kilka naciśnięć otwierania i zamykania naprzemiennie i jeśli receiver jest sprawny i kod prawidłowy zamki powinny ruszyć.
Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników nad nogami pasażera. Następnie zdjął boczek i przyjrzał się przewodom i samemu zamkowi. Pewnie zdechł wraz z pozostałą trójką
Zwarcia nie mogę wykluczyć. Receiver raczej nie padł akurat w momencie wymiany baterii. Też podejrzewałem, że martwe są wszystkie zamki a bcu widząc usterkę wyłączył mi częściowo centralny. Chociaż nie wiem dlaczego zamykały mi się wszystkie drzwi z pilota a po przekręceniu kluczyka zamykały mi się tylko drzwi kierowcy.Przycisk przy ręcznym zamyka trochę inaczej Błędy pokazane przez TOAF narobiły mi trochę nadziei a wręcz się ucieszyłem bo wymiana przekaźników/ bcu pochłonęłaby mniej czasu/pieniędzy.
Dla potomnych wrzucam, chociaż jestem pewien, że na pewno już takie obrazki są...
Jeden BCU Czarny, drugi biały. Różnice między nimi widoczne, chociaż to białe nosi ślady przeróbek, bo byłem na tyle kiedyś zdesperowany, że chciałem zrobić z białego czarne
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wydawało mi sie, że przejrzałem wszystkie tematy dotyczące centralnych zamkòw, ale tych zdjęć nie widziałem. Czy te czarne elementy z prawej strony nie są przekaźnikami? Biały moduł ma ich mniej bo byl do słabszych wersji. Sprawdze zamki a potem będę próbował wymieniać bcu bo ten bląd zdiagnozowany jako usterka przekaźnikow nie daje mi spokoju. Dzisiaj szwagier podpiął auto pod sprzet diagnostyczny z programem "DELPHI", który też zdiagnozował usterkę przekaźników. Cieżko znaleźć bcu z pilotem, wiec będę pròbował kontaktować sie ze sprzedajacym zmodyfikowane bcu na allegro. Jeśli kupię to dam znać jak to działa.
To kup BCU bez pilota..
Odpal TOAF'a
Zrob backup danych ze swojego BCU, i potem wgraj to do tego co kupisz, piloty beda dzialaly.
Moim zdaniem najszybsza metoda, bo wymiana przekaznikow jest pracochlonna a i pewnosci nie ma ze sie powiedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum