Wysłany: Pią Paź 21, 2016 14:00 [R45] Problem z ustawieniem pozycji nawiewu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam jak w temacie mam problem z ustawieniem pozycji nawiewu , wczoraj działało normalnie w dzisiaj chciałem przestawić na szybę a tu tylko coś stuka i mam tylko na twarz , da się jakoś to samemu naprawić?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 21, 2016 14:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak. Z tylu są cięgna, które pracują podczas przekręcania nawiewem.
Cięgno ci się odpięło(wypadło) i efekt jest taki, a nie inny.
Musisz dostać się z tyłu. Najlepiej rozkręć i zdejmij panel środkowy. W tedy będziesz miał już dobry dostęp i widoczność do tego cięgna, by zahaczyć na swoje miejsce.
Panel środkowy zdejmuję się tak:
2 śrubki(1 lewo - 1 prawo) w okolicach kolan.
pod ręcznym jest zaślepka,a pod nią 2 śrubki.
Przy tylnej popielniczce są 2 śrubki(1 lewo - 1 prawo)
pod popielniczką 1 śrubka. pod radiem 1 śrubka(musisz je wyciągnąć) -- prawdopodobnie ramka będzie ją zasłaniać.
Musisz wyciągnąć włącznik awaryjnych i podgrzewania tylnej szyby. Tam też jest po jednej śrubce.
(Przyciski podważysz delikatnie cienkim nożykiem)
Chyba nic nie pomyliłem i nie zapomniałem.
Druga opcja to wchodzisz lewymi przednimi drzwiami i kładziesz się na podłodze. Odchylasz dywanik z pobliża środkowej kolumny. Wkładasz rękę z tyłu i na czuja próbujesz wymacać cięgno i próbować je zahaczyć na czuja.
Pamiętaj zdjąć plastikową osłonkę od gałki zmiany biegów. Jest ona na zatrzaskach. Delikatnie podważasz i pociągasz do góry tak by tylko nie pękła.
Uprzednio odkręcasz gałkę i zsuwasz mieszek w dół.
Te 2 śrubki pod zaślepką pod ręcznym przechodzą na wylot przez podłogę. Może się okazać, że będziesz miał problem z odkręceniem ich(będą trzymać mocno). A że są cienkie(nasadka 10 + długa przedłużka + grzechotka) zdarza się, że ktoś potrafi je urwać.
Niestety w moim fatalnym egzemplarzu okazała się jedna urwana
Te 2 śrubki pod przyciskiem awaryjnych i ogrzewania tylnej szyby są na torxy. Przyda ci się śrubokręt torxowy lub nasadka.
Jeśli nie masz oświetlenia na konsoli środkowej(pokrętła nawiewu, zegar, popielniczka) to możesz od razu je wymienić)
Za mocno pociagnelem i te linki mi pospadaly , troche bylo z tym roboty ale juz wdzystko dziala .jezeli wvzesniej bym przeczytal to o zarowkach to bym je wymienil
W tygodniu sobie zrobisz. Im więcej razy rozbierzesz tym bardziej dojdziesz do wprawy
Najpierw znajdź sobie jakie to mają być żaróweczki i uprzednio kup sobie takich kilka sztuk(kup więcej niż potrzeba) to są sprawy groszowe.
Fajnie mieć taką na wzór(a skoro nie wyciągnąłeś) to poszukaj w internecie jak wygląda + oznaczenie i zrób wyraźne zdjęcie. Ze zdjęciem gdzieś znajdziesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum