Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam,
czy przewidziane jest czyszczenie zaworu bezpieczeństwa w pompie oleju? Jeśli tak to prosiłbym o porady jak się za to zabrać.
Czy lepiej wymieniać całą pompę na nową?
Mam problem z wyciekami oleju przez simeringi oraz korki wałków w głowicy. Sprawdzałem już dwa razy odmę i wygląda na to, że nie jest zatkana.
Problem pojawił się po wymianie oleju (10W40), rozrządu oraz naprawie trójnika odmy (grube rurki).
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 20:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dobre pytanie... nie wiem i nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Poprzedni właściciel nic o oleju nie wspomniał, tak samo czy i kiedy był rozrząd robiony,
Może... ale Austriak na moto doktorze? Ee chyba nie bardzo
Czyli mamy trzy opcję cieknących wałków:
- stare uszczelnienia
-odma
-zawór bezpieczeństwa w pompie
Coś jeszcze?
Jak to zrobić? Co muszę zdemontować? Olej do spuszczenia?
SeniorA napisał/a:
zmierzyć ciśnienie oleju w układzie przy 3 tyś. obr. ( max 3 bar ).
Jak to zrobić? Gdzie wpiąć manometr i jakie są prawidłowe wartości?
SeniorA napisał/a:
czy nie są zatkane nagarem otwory w pokrywach pod gniazdami przewodów odmy ?. dobrze są połączone ( nie kolizyjnie ) przewody odmy ?
robiłem taki test: rurka do gniazda i dmuchałem - przy tych większych gniazdach swobodnie powietrze przechodzi z głowicy do głowicy - czyli nie jest zatkana.
Gniazda mniejsze (czerwone, z małym otworem) - jak w nie dmucham to jest opór ale powietrze przechodzi.
Środek, pod pokrywą, zdjęcie zrobione przez korek wlewu oleju.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 10, 2016 09:38
Bieri13 napisał/a:
robiłem taki test
to odma jest drożna i separator ( widać na zdjęciu ) jest czysty.
Bieri13 napisał/a:
Jak to zrobić? Co muszę zdemontować? Olej do spuszczenia?
oleju nie trzeba spuszczać , odkręca się tylko filtr oleju żeby łatwiej było odkręcić zawór, który jest obok filtra.
Bieri13 napisał/a:
Jak to zrobić? Gdzie wpiąć manometr i jakie są prawidłowe wartości?
adapter z przewodem od manometru wpina się w miejsce czujnika ciśnienia (nad filtrem ) , ciśnienie na ciepło na biegu jałowym - 1 bar, przy 3000 - 3 bar . Zawór otwiera się przy 4.1 bar.
kurde u mnie w 125p na zimnym na czujniku podchodzi pod 7 bar
na ciepłym tak jak piszesz
pasowałoby sprawdzić ten mój czujnik equus
https://www.conrad.pl/Wsk...A_17287_0306020
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
no niby tak, ale zawór jak puszcza 4,1 bara to powinno to być tak samo przy różnych temp, skoro działa na ciśnienie, to czy ciepły czy zimny powinien puszczać przy 4,1
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum