Wysłany: Sob Lis 19, 2016 10:47 [r75] WEBASTO ,brak napiecia na kostce 6 pinowej
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam mam problem z webasto ktore jest sprawne po naprawie przez kolege z forum.
Nie mam pradu na tej 6 pinowej kostce,na 2 pinowej jest,co to moze oznaczac.Chodzi mi o te kostki na piecyku oczywiscie
[ Dodano: Sob Lis 19, 2016 10:47 ]
Podbijam temat, bo już walczę i nic mądrego nie mogę wymyślić.
Może mógłby ktoś poradzić jak inaczej podpiąć to webasto żeby ominąć ten czujnik, bo nie mogę się do niego dostać, trzeba by było zdjąć zderzak, a ja nie mam tu takiej możliwości. Próbowałem przez dziurę od halogenu ale nie mA szans na wypicie tego czujnika i zrobienie zworki. Czy dało by się gdzieś podpiąć ten kabelek szaro zielony, żeby webasto wlaczalo się bez względu na temperaturę zewnętrzna do czasu aż nie zjadę do Polski .
_________________ darek
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 10:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
darekkojak1, na 6 pinowej kostce napięcie pojawia się po odpaleniu pieca tylko na pinie 6 zasilającym pompkę paliwa i na pinie 4 gdy temp cieczy podejdzie wyżej 30 st. (zależnie od modelu pieca może być też zaraz po odpaleniu).
Natomiast kostka 2 pinowa jest zasilająca, więc tam napięcie w kabelku ma być zawsze i jeśli mnie pamięć nie myli idzie prosto ze skrzyneczki z bezpiecznikami.
Jeśli chcesz, żeby piec odpalił to zewrzyj pin 1 z 6-pinowej kostki z masą.
Natomiast jeśli chcesz wymienić czujnik temperatury webasto to, przynajmniej u mnie, ładnie się można do niego dostać demontując kratkę pomiędzy halogenami (oczywiście zaślepki halogenów też wyjąć trzeba).
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 19:04
koledze nie pojawia sie napięcie na szarozielonym przewodzie czyli na tym od włącznika termicznego, aby piec sie uruchamiał po odpaleniu silnika musisz znaleźć przewód pod maską na którym pojawia sie +12V i z niego wziąć sygnał na szarozielony przy piecu,wtedy piec będzie sie odpalał bez względu czy jest ciepło czy zimno na dworze
[ Dodano: Sob Lis 19, 2016 19:04 ]
wellman napisał/a:
Jeśli chcesz, żeby piec odpalił to zewrzyj pin 1 z 6-pinowej kostki z masą.
a w ten sposób można co najwyżej uszkodzić sterownik, raczej chodziło Ci o pin 1 lub o +12V, najbezpieczniej to podać +12V na szarozielony bo on jest prawidłowo wpięty do jednego z 2 rodzajów pieców w R75
sterownik BMW (piec 98570B charakteryzuje się gumową uszczelką wentylatora) to sterowanie
pin 1 - +12V
pin 3 - masa
sterownik analogowy (piec 66232C charakteryzuje się sztywną jakby plastikową uszczelką wentylatora) to sterowanie
pin 1 - +12V
pin 3 - +12V
i tyle w temacie sterowania
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Może jeszcze ktoś by podpowiedział pod jaki kabel to podpiąć bo z elektryka to jestem trochę na bakier.
Dało by się może wziąć ten prąd z tej skrzynki z bezpiecznikami co są pod maską?
Wolałbym nie przecinac żadnych kabli tylko dołożyć kawałek przewodu do tego szaro zielonego. Tylko prąd musi być dopiero po włączeniu zapłonu.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Lis 20, 2016 12:26
nie po włączeniu zapłonu tylko po odpaleniu silnika,z tej puszki z bezpiecznikami jak najbardziej możesz wziąć, np jeśli masz halogeny z przodu to możesz na tym czasem wyciągnąć przekaźnik od halogenów i zamiast niego podłączyć piec, po włączeniu przycisku od przednich przeciwmgłowych piec Ci odpali
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
no wlasnie halogenów nie mam to pewnie instalacji tez nie ma,no zaraz pojde popatrzec czy da sie jakos to zrobic
[ Dodano: Nie Lis 20, 2016 14:28 ]
No i niestety nie ma zadnego takiego bezpiecznika co jest na nim prad dopiero po odpaleniu silnika.
Mam wolne 2 sloty w tej skrzynecce ale na obydwu jest juz prad po przekreceniu kluczyka.
Tej drucianej siatki tez nie moge jakos normalnie wyciagnac na zderzaku zeby dostac sie do tego czujnika od webasto.
Cholera mnie wezmie piecyk sprawny a przez to ze nie ma napiecia na tym kablu nie chce sie wlączac,wszystko pod gorke.Chyba bedzie trzeba do elektryka podjechac jak bede w Polsce.
No więc, wymieniłem ten czujnik od webasto i niestety nadal nie ma prądu, myślałem żeby podpiąć jakoś pod przekaznik od tylnych świateł przeciwmgielnych ale nie bardzo wiem jak. Po wyjęciu przekaznika prąd jest na jednym pinie z pięciu po przekreceniu kluczyka pojawia się też na innym jeszcze. A jak to zrobić żeby można było załączyć w kabinie przyciskiem od przeciwmgielnych, to by było dobre rozwiązanie na razie.
A druga sprawa to skąd idzie ten prąd do czujnika od webasto z eku? Może to trzeba by np. Odłączyć zasilanie z komputera bo jakiś błąd był i dlatego nie ma tego prądu na tym kablu.
Zasilanie do czujnika jest stałe, a pod wpływem niskiej temperatury czujnik zwiera obwód. Zamiast zmieniać czujnik trzeba bylo sprawdzic czy na którymś z dochodzących do niego przewodów jest napięcie,
No własnie napiecia nie ma,robiłem tez zworke na tej kostce i pradu nie ma.Wlasnie dlatego webasto mi sie nie uruchamia.
Po podaniu napiecia z akumulatora chodzi perfekcyjnie.
Moze ktos wymysli cos madrego skad najlepiej by było wziac ten prad zeby uruchomiało sie po odpaleniu silnika dopiero.
Wczoraj byłem u dwoch elektrykow samochodowych,to jest normalnie paranoja nie potrafia nic zdiagnozowac,jeden mowi ze trzeba wymienic cały komputer a drugi ze pewnie panel sterowania klimy.Przeciez wszystko działa poprawnie klimatronik działa jak trzeba i wszystko inne.
Nie ma tylko napiecia od tego czujnika webasto ,no i do niego tez nie dochodzi.
Ile musi byc przewodow na tej wtyczce 6 pinowej bo u mnie sa trzy tylko.Gdzies wyczytałem ze jeden kabelek biało czerwony jest nie potrzebny a potrafi zakłocic prace webasto.Ktore kable musza byc w tej wtyczce?
Moze moglby ktos prosto i konkretnie wytlumaczyc jak mogłbym podłaczyc ten kabel szarozielony i najlepiej do czego zeby piecyk sie uruchamiał.
Bo nie moge zrozumiec dlaczego np. nie moge podłaczyc do jakiegos zródła pradu w którym jest napiecie po przekreceniu kluczyka w stacyjce ale jesczce nie odpaleniu silnika.Co moze sie stac jezeli webasto bedzie sie juz uruchamialo przed odpaleniem silnika.
I jeszcze jedno na co wpadłem,jezeli wziolbym np. prad bezposrenio z akumulatora i załozyl jakis wlasnie czujnik termiczny na kablu i dopiero do tej wtyczki 6 pinowej na ten kabel szarozielony to bylo by ok?
A po co chcesz kombinować. Skoro wystarczy sprawdzić dlaczego nie ma napięcia na przewodzie do czujnika, skoro go nie ma a powinno być to gdzie poszlo?
no wlasnie o to chodzi ze jezeli elektryk nie moze znalezc problemu to ja juz zglupialem po prostu i kaze mi wymieniac nie potrzebne zeczy uwazam,to szukam sam rozwiazania problemu na chłopski rozum
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Sro Gru 07, 2016 17:50
Oczywiscie kabelkiem i programem testowym od Webasto nie testowales ? ja tez mialem piecyk po naprawie sterownika ktory szybko przestal dzialac. Po podlaczeniu kabelkiem do programu webasto wyszlo ze temp. Pieca caly czas jest ok. 90 stopni i sie nie uruchamial pomimo mrozu. Po wymianie termistora tez nie dzialalo dopiero po przeutowaniu elementow wokol termistora temperatura wrocila do normy i do dzis picyk huczy jak nalezy.
To może ktoś mi wyjaśnić dlaczego napiecie Na czujnik webasto musi iść od EKU, jaką w tym rolę pełni, przecież to jest tylko zwykłe dogrzanie silnika bez żadnego sterowania. I tak najważniejsza jest temperatura poniżej 5 stopni żeby czujnik webasto zrobil zwarcie i podał napięcie do piecyka.
Nie wnikałem w to bo mi działa. Jesteś na forum od 4 lat, jest cos takiego jak rave i schematy w nim. A tam schemat webasto i przewód na czujnik idzie z ecu, ale tez z modułu licznika. Jest tez napisane z której kostki razem ze zdjęcie i pinem w kostce. I pierwsze co bym sprawdził to sam przewód czy jest przejście za pomocą miernika, a nie robic dziadostwo i jakies lewe zasilania a później elektrycy nie maja pojecia o co chodzi. A jak Ci tak bardzo zalezy to na szaro zielony mozesz podać + na stałe z miejsca w ktorym prąd jest po przekręceniu czujnika, tak jak byś test robił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum