Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 19:53 [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie Forumowicze.
Szukałem pomocy po forum, naprawdę, ale nic nie pasuje z tych tematów, które przejrzałem.
I. Objawy:
* stuk podczas ruszania i zmiany biegu z 1 na 2,
* stuk przy gwałtowniejszym przyspieszaniu na niskich biegach,
* po puszczeniu gazu w trakcie jazdy na 4 biegu przy prędkości 90km/h pojawia się efekt bujnięcia do przodu, tzw żabka,
* stuki nasilają się gdy skręcam na nierównej drodze (czyli przy skręconych kołach na nierównościach), wtedy są wyraźniejsze i głośniejsze, przy jeździe na wprost występuje delikatne, cichutkie stukanie i tylko i wyłącznie na nierównościach - np. droga nieutwardzona z dołkami,
* przy jeździe z obciążeniem (z 3 pasażerami) pojawiają się wibracje w trakcie przyspieszania, zauważyłem, że tylko w momencie, gdy obciążona jest tylna kanapa - tylne zawieszenie do remontu?
Stuki dochodzą ewidentnie z przodu samochodu podczas ruszania i skrętu na nierównościach, czasami jakby delikatnie z tyłu, co rzuca podejrzenie na tylne zawieszenie - czasami podczas gwałtowniejszego strzelenia ze sprzęgła przy ruszeniu da się odczuć stuk i wibrację idącą z tyłu samochodu - niewykluczone, że tłumik obija się o podwozie?
II. Stan zawieszenia:
* na przełomie marzec/kwiecień wymieniono: amortyzatory przednie, łożyska amortyzatorów, odboje, gumy stabilizatora, tarcze hamulcowe, klocki na 4 koła, końcówki drążków kierowniczych,
* łączniki stabilizatora wymienione wczoraj, stuki są minimalnie cichsze, nie ucieka kierownica np. po najechaniu na studzienkę, co miało miejsce wcześniej, ale nadal stuki występują,
* koła są dokręcone - sprawdzone,
* poduszki silnika "grucha" i "8" były wymieniane i są ok, nie ma pęknięć,
* sprawdzone tuleje wahaczy - wydają się dobre, nie ma luzów, guma niepopękana,
* sprężyny sprawdzone - żadna nie jest pęknięta.
III. Diagnozy i podejrzenia
* zawieszenie tylne być może już na wykończeniu - gumy stabilizatora, amortyzatory, łączniki stabilizatora,
* wahacze, sworznie?
Proszę, pomóżcie Na szarpakach nic nie wykazuje
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 19:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie. Nie sprawdzaliśmy. Ale nie ma objawu typowego dla przegubu, czyli chrupania na skręconych kołach. Jest tępy stuk na skręcie, nierytmiczny proporcjonalnie do obrotów, a proporcjonalny do nierówności na drodze.
Jak mogę sprawdzić przeguby?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
miałem coś podobnego... na dziurach przy wolnej jeździe pukało mocno i przy gwałtownym ruszaniu i puszczaniu gazu na biegach 1-2 nowe wahacze i łączniki stabilizatora załatwiły u mnie sprawę... a myślałem ze to poducha na silniku\skrzyni
Też obstawiam jeden z wahaczy. Miałem podobne problemy ze stukami z prawej strony. Po wymianie wahacza wraz z tuleją (brałem Teknorot) do dziś jest cisza.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Panowie, nie pocieszacie mnie Ale tego się obawiałem... tuleje wyglądają zdrowo, wahaczy nie umiałem ocenić...
Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie wahaczy w sposób domowy? Szarpałem za koła, gdy cały przód był podniesiony, ale nie udało mi się wywołać stuków...
Może gdzieś podważyć łychą?
Jeżeli to wahacze, to znalazłem za 450 zł komplet 2 wahaczy wraz z 2 tulejami, wszystko firmy Teknorot. Chyba się skuszę
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, w moim przypadku zarówno tuleja jak i wahacz wyglądały dobrze, nie było nawet specjalnie luzów. Na szarpakach też nic nie dało się wychwycić, ani wywołać stuku.
Po prostu po sprawdzeniu wszystkich dających się sprawdzić potencjalnych winowajców stukania, mechanik orzekł na bazie swojego doświadczenia, że to będzie wahacz... i był.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie odkręcałeś lub wymieniałeś poduszkę (gruszkę) olejową ? Czasami jak się ją źle dokręci to takie objawy występują. Tuleje i wahacze sprawdzą Ci w byle stacji kontroli pojazdów. Podobnie z poduszką pod skrzynią (ósemką).
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie odkręcałeś lub wymieniałeś poduszkę (gruszkę) olejową ? Czasami jak się ją źle dokręci to takie objawy występują. Tuleje i wahacze sprawdzą Ci w byle stacji kontroli pojazdów. Podobnie z poduszką pod skrzynią (ósemką).
Pozdrawiam,
Wymieniałem pół roku temu. Nie było stuków po wymianie, pojawiły się dopiero teraz.
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, cytuję: "Zawieszenie sztywne jak ch... nie ma żadnych luzów, amory zdrowe, łączniki zdrowe, gumy zdrowe, wahacze nie wykazują żadnego zużycia".
I teraz zgłupiałem, nie wiem, gdzie szukać. Spróbuję jeszcze dobić przecinakiem tą gruszkę, może rzeczywiście się poluzowała...
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją
Marku, a nie uszkodzę jej, jeżeli ona jest od góry przykręcona do tego strzemiączka? Obawiam się, że jak ją będę dokręcał na dole bez poluzowania góry, to ją rozerwę...
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nie wiem... kiedyś kris-tofer miał taki problem, że tuleja była niedokładnie dokręcona i tak waliło. Ale ruszanie i hamowanie to u mnie była grucha, do tego rozchodziło się po całym aucie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale ruszanie i hamowanie to u mnie była grucha, do tego rozchodziło się po całym aucie.
Tzn. miałeś stuk przy ruszaniu i przy hamowaniu? A miałeś opisywany przeze mnie efekt żabki jak puszczałeś gaz w trakcie jazdy?
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2015 08:18 ]
MaReK napisał/a:
Też miałem po jakimś czasie... Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją. No i stuki zniknęły.
Kocham was Wziąłem młota (bo bez niego nie robota), poluzowałem strzemiączko od gruszki, odkręciłem je i wywinąłem do góry, poluzowałem górną nakrętkę gruchy, wziąłem przecinak, 4 uderzenia, przekręciło się o jakąś 1/8 obrotu. Skręciłem i.... stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i zmianie biegów zniknęły
Teraz jeszcze tylko kwestia zawieszenia... pewnie wahacze...
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum