Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] do czego jest suwak obok wylotów powietrza?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] do czego jest suwak obok wylotów powietrza?
Autor Wiadomość
stanlej42 



Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Krosno



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:01   [R416] do czego jest suwak obok wylotów powietrza?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

hej:)
mam pytanie o co chodzi z suwakiem, który jest w roverze obok wylotów powietrza - albo niebieska albo biała strzałka skierowana na kierowcę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:14   

dodatkowy nawiew zimnego powietrza na kratki środkowe, z pominięciem nagrzewnicy auta (ale przechodzi to powietrze przez parownik klimatyzacji) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
stanlej42 



Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Krosno



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:21   

czyli de facto co to daje?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:38   

stanlej42 napisał/a:
co to daje?
Latem, przy włączonej klimatyzacji zawsze będzie leciało chłodne powietrze (bez względu na ustawienie pokrętła temperatury), a zimą zamiast zimnego będzie leciało lodowate powietrze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:41   

daje to tyle, że latem np mozesz sobie włączyć chłodzenie i na szybę i nogi (pokrętło) a dodatkowo na kratki środkowe .... masz wtedy bardzo łagodny "nadmuch" z klimy przy sporej wymianie powietrza i dobrej wentylacji ... a zima mozesz sobie dać ciepłe na nogi a chłodniejsze na twarz i nogi. Albo po prostu tego nie wykorzystywać :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 09:02   

Też sie zastanawiałem o co chodzi z tym środkowym regulatorem nawiewu w R400 ( u mnie bez klimy ) i zauważyłem jedna istotna rzecz. Jak wiadomo w Roverach jest mały problem z parowaniem szyb podczas deszczu. Jednego razu właśnie podczas ulewy tak mi szyby zaparowały że nie można było jechać, musiałem sie zatrzymać. Dmuchawa na max ale to nic nie dawało i wtedy przełaczyłem dzwignie z niebieskiego położenia na białe, szyby odparowały momentalnie ( przypomne ze moj R 400 był bez klimy ) I pomyslec ze taka pierdoła miała wpływ na parowanie szyb....problem zniknoł na zawsze, pozdrawiam
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 16:10   

wooy11 napisał/a:
szyby odparowały momentalnie
Chyba zbieg okolicznosci, po prostu wlaczyles tylko cieple powietrze na centralny nawiew.
wooy11 napisał/a:
Jak wiadomo w Roverach jest mały problem z parowaniem szyb podczas deszczu

Ja wyeliminowalem wszystkie przyczyny parowania szyb:
-pozbycie sie przeciekow wody do kabiny
-oslona pod silnik
-przysloniecie wlotu powietrza pod podszybiem
-regularna wymiana filtra kabinowego
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 18:21   

bizon napisał/a:
wooy11 napisał/a:
szyby odparowały momentalnie
Chyba zbieg okolicznosci, po prostu wlaczyles tylko cieple powietrze na centralny nawiew.

Na pewno nie, bo jak masz ustawione te pokrętło, to obojętnie czy masz ciepłe czy zimne powietrze skierowane na szybę czy nogi to i tak będzie ci dmuchało zimnym powietrzem na twarz. :wink:
Myślę, że dobrze wytłumaczyłem. :mrgreen: Jak nie to proponuje pobrać instr. obsługi. :razz:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 18:59   

leszczu napisał/a:
to i tak będzie ci dmuchało zimnym powietrzem na twarz. :wink:

Czyli jesli wooy11, przelaczyl z niebieskiego na biale to wylaczyl "ochladzanie" na twarz, czyli to co napisalem
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 22:15   

Ja tam nie czuje absolutnie żadnej różnicy pomiędzy niebieską a biała strzałką.
Jestem chyba nieczuły :wink:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 17, 2011 14:35   

des napisał/a:
Ja tam nie czuje absolutnie żadnej różnicy

Moze Ci ciegno spadlo, widac je jak sie zdejmie schowek pasazera
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 17, 2011 15:07   

Kol. Bizon to że szyby odparowały po przełaczeniu na pozycje białą to nie przypadyk......w okresie letnim zawsze ustawiałem na niebieskie pole zeby dodatkowo do wnetrza dostawało sie powietrze z zewnatrz a kiedy przychodzila pora deszczowa i zaczynały szyby parować mimo włączonej dmuchawy przestawiałem na pozycje białą i para znikała. Jeszcze o jednym napisze bo to tez ma wpływ na parowanie szyb i może ktoś jeszcze tego nie wie ale......jak ktoś nie ma klimy a ma właczony obieg wewnwtrzny powietrza ( moze to sie inaczej fachowo nazywa ) to co sie wlącza kiedy stoimy w korku i nie chcemy wąchac spalin z samochodu stojacego przed nami, w takim przypadku szyby zaparowuja aż miło :) aaaa i jeszcze jedno, odnośnie parowania tylnej szyby ....... to tez z własnych doświadczeń. Ja praktycznie nigdy nie uzywałem ogrzewania tylnej szyby ( szkoda mi było prądu :) ) kiedy tylna szyba zaparowała wystarczyło skierować nadmuch na centralną kratke nadmuchowa tą po lewej stronie poduszki powietrznej ( na kokpicie ) to chyba wymusza ciekawy ruch powietrza i tylna szyba tez dość szybko odparuje.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
pawelbn89 



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 45



Wysłany: Sob Gru 31, 2016 15:19   

Czy ten suwak dotyczy obu środkowych kratek, czy tylko prawej? Ewentualnie jak to naprawić aby z obu kratek było chłodniejsze powietrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Co to jest i do czego służy?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Mar 30, 2009 08:16
sTERYD
Brak nowych postów [r400] - pompa paliwa - czego brakuje i od czego to jest?
mikronezja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sie 02, 2012 07:49
mirwin
Brak nowych postów [ 45 ] Od czego jest ta wtyczka ?
radekg32 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Wrz 16, 2015 14:03
sTERYD
Brak nowych postów [R420] Od czego to jest?
casyux Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Kwi 06, 2009 19:05
Dam-Kam
Brak nowych postów [R45] ARS od czego jest ta kontrolka?
jacek69 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Kwi 10, 2007 12:57
emes



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink