Latem, przy włączonej klimatyzacji zawsze będzie leciało chłodne powietrze (bez względu na ustawienie pokrętła temperatury), a zimą zamiast zimnego będzie leciało lodowate powietrze.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
daje to tyle, że latem np mozesz sobie włączyć chłodzenie i na szybę i nogi (pokrętło) a dodatkowo na kratki środkowe .... masz wtedy bardzo łagodny "nadmuch" z klimy przy sporej wymianie powietrza i dobrej wentylacji ... a zima mozesz sobie dać ciepłe na nogi a chłodniejsze na twarz i nogi. Albo po prostu tego nie wykorzystywać
Też sie zastanawiałem o co chodzi z tym środkowym regulatorem nawiewu w R400 ( u mnie bez klimy ) i zauważyłem jedna istotna rzecz. Jak wiadomo w Roverach jest mały problem z parowaniem szyb podczas deszczu. Jednego razu właśnie podczas ulewy tak mi szyby zaparowały że nie można było jechać, musiałem sie zatrzymać. Dmuchawa na max ale to nic nie dawało i wtedy przełaczyłem dzwignie z niebieskiego położenia na białe, szyby odparowały momentalnie ( przypomne ze moj R 400 był bez klimy ) I pomyslec ze taka pierdoła miała wpływ na parowanie szyb....problem zniknoł na zawsze, pozdrawiam
Chyba zbieg okolicznosci, po prostu wlaczyles tylko cieple powietrze na centralny nawiew.
wooy11 napisał/a:
Jak wiadomo w Roverach jest mały problem z parowaniem szyb podczas deszczu
Ja wyeliminowalem wszystkie przyczyny parowania szyb:
-pozbycie sie przeciekow wody do kabiny
-oslona pod silnik
-przysloniecie wlotu powietrza pod podszybiem
-regularna wymiana filtra kabinowego
wooy11 napisał/a:
szyby odparowały momentalnie
Chyba zbieg okolicznosci, po prostu wlaczyles tylko cieple powietrze na centralny nawiew.
Na pewno nie, bo jak masz ustawione te pokrętło, to obojętnie czy masz ciepłe czy zimne powietrze skierowane na szybę czy nogi to i tak będzie ci dmuchało zimnym powietrzem na twarz.
Myślę, że dobrze wytłumaczyłem. Jak nie to proponuje pobrać instr. obsługi.
Kol. Bizon to że szyby odparowały po przełaczeniu na pozycje białą to nie przypadyk......w okresie letnim zawsze ustawiałem na niebieskie pole zeby dodatkowo do wnetrza dostawało sie powietrze z zewnatrz a kiedy przychodzila pora deszczowa i zaczynały szyby parować mimo włączonej dmuchawy przestawiałem na pozycje białą i para znikała. Jeszcze o jednym napisze bo to tez ma wpływ na parowanie szyb i może ktoś jeszcze tego nie wie ale......jak ktoś nie ma klimy a ma właczony obieg wewnwtrzny powietrza ( moze to sie inaczej fachowo nazywa ) to co sie wlącza kiedy stoimy w korku i nie chcemy wąchac spalin z samochodu stojacego przed nami, w takim przypadku szyby zaparowuja aż miło aaaa i jeszcze jedno, odnośnie parowania tylnej szyby ....... to tez z własnych doświadczeń. Ja praktycznie nigdy nie uzywałem ogrzewania tylnej szyby ( szkoda mi było prądu ) kiedy tylna szyba zaparowała wystarczyło skierować nadmuch na centralną kratke nadmuchowa tą po lewej stronie poduszki powietrznej ( na kokpicie ) to chyba wymusza ciekawy ruch powietrza i tylna szyba tez dość szybko odparuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum