Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sty 11, 2017 10:58 [R75] w ogrzewanym garażu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Przy ostatnich mrozach w garażu zrobiło mi się -4,5 stopnia, wszystkie kosmetyki, farby i inne środki zamarzły bo nie zdążyłem ich przenieść na czas Rozważam fakt uruchomienia ogrzewania w moim garażu. Garaż jest murowany z "maxa", przyklejony do domu, ma ocieploną bramę, ściany i strop. Koledzy czy ktoś z Was trzyma R75 w ogrzewanym garażu (jeżeli tak to jaka temperatura i ile lat) i widzi tego negatywne skutki? Ewentualnie jaką temperaturę utrzymywać w garażu, żeby było bezpiecznie dla blacharki?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sty 11, 2017 12:17
Podobno sól drogowa, która jest na aucie w plusowych temperaturach reaguje z blachą i przyspiesza korozję. Nigdy nie trzymałem auta w ogrzewanym garażu więc nie mam doświadczenia jak to jest w praktyce. Wiem, że to może się wydawać śmieszne ale ja pytam na poważnie
nasza ex 75 stała w takim garażu 7lat i nie zauważyłem, żeby cokolwiek się działo. Raczej na + był fakt dodatniej temp ponieważ nie przymarzały odmy, olej zawsze miał te ~15 stopni i auto błyskawicznie się grzało.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ewentualnie jaką temperaturę utrzymywać w garażu, żeby było bezpiecznie dla blacharki?
Z tego co gdzieś czytałem to ogólnie temperatura w okolicach 8st. i duża wilgotność sprzyjają korozji a to jest coś zbliżonego do nieogrzewanego garażu w bryle domu. A tak na marginesie to przy wieku naszych samochodów korozja w profilach zamkniętych już trwa.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sty 11, 2017 14:12
dukat11 napisał/a:
A tak na marginesie to przy wieku naszych samochodów korozja w profilach zamkniętych już trwa.
Blacharkę mam na razie w bardzo dobrym stanie. Auto na wiosnę przeszło profesjonalną konserwację podwozia, dodatkowo profile i drzwi wewnątrz też są zakonserwowane, przed konserwacją je oglądałem i nie działo się tam nic niepokojącego Auta nie planuje zmieniać w najbliższych latach tylko je na maksa dopieścić bo nic innego w zasięgu mojego portfela mi się nie podoba i nie jest tak wygodne Jako ciekawostkę podam, że miałem okazję grzebać ostatnio przy Volvo S80 z '99 roku i Jaguarze S-Type z 2003 roku - mój Rover blacharsko przy nich to igła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum