Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] [Rozwiązany] Brak mocy powyżej 1800 obrotów ...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] [Rozwiązany] Brak mocy powyżej 1800 obrotów ...
Autor Wiadomość
malyszcz 



Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 5



  Wysłany: Wto Sty 10, 2017 08:27   [R200] [Rozwiązany] Brak mocy powyżej 1800 obrotów ...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Hej wszystkim.

Jestem (jeszcze) szczęśliwym posiadaczem Rover'a serii 200.
Od jakichś 2 miesięcy borykam się z problemem braku mocy powyżej 1800 obrotów. Moc zniknela nagle i nie chce powrocic ...

Co poczyniłem, aby znaleźć źródło problemu?
* Zregenerowałem turbinę (wymiana wykonanan przez mechanika) - turbina przed regeneracją ciekła olejem i zagrażało jej rozbieganie, więc wymieniłem licząć na łut szczęścia, że to ona jest winowajcą. Efekt po wymianie: brak efektu

* Sprawdzenie przewodów związanych z turbiną (zrobione przez mechanika) - brak przetarć, pęknięć, dziur ...

* Kolejny strzał padł na przepływomierz (MAF sensor BOSCH 0 281 002 120) - tnąc koszty kupiłem używkę, przemyłem. Odpaliłem auto. Wypiąłem starą przepływkę i podłączyłem nową - samochód bardzo delikatnie wyrównał obroty, więc stwierdziłem, że to może być to. Wymieniłem i dalej brak efektów. Po 3 tygodniach jazdy na "nowo-używanej" przepływce postanowiłem sprawdzić napięcia na złączach w czasie pracy (pomiar wzgledem masy AKU):



1: 0V - masa z AKU
2: +12,9V z AKU
3: 1,4V na biegu jalowym, 2,6 przy okolo 3200 obrotach
4: 0V - moze to druga masa?

Zrobilem dodatkowo test odpinajac calkowicie przepływkę na dystansie ok. 10km i BRAK RÓŻNICY w jeździe...

Pytania:
1) Czy kupiona używka wygląda na uszkodzoną i kupić lepiej nową ze sklepu?
2) Czy skoro wypięcie przepływki nie powoduje zmian w mocy, to oznacza, że to nie ona ma wine?
Btw. jak podlaczylem stara przeplywke spowrotem to okazalo sie, ze ona nawet na pinie nr 3 nie ma napiecia.
3) Czy kiedy zwiekszam obroty silnika na postoju, gruszka turbiny powinna pracowac? W moim przypadku nawet przy 3 500 obrotow gruszka stoi sztywno...

Dodatkowym problemem jest brak mozliwosci odczytu z ECU zarowno przez zlacze OBD jak i wymrugujac sekwencje na diodzie "check engine".
W pierwszym przypadku urzadzenie nie jest w stanie sie polaczyc z ECU a w drugim przypadku samochod w kolko wymruguje sekwencje startu

pomiary (1-2) - co ciekawe wymruguje w wolnym tempie na diodzie od "ABS" a 4-krotnie szybciej na "check engine".
Akurat powodem problemu z polaczeniem po OBD moze byc fakt, ze 1,5 roku temu zwarlem +AKU z obudowa ECU - od tamtego momentu mam mase z AKU puszczona bezposrednio na obudowe :)

Lista rzeczy, o ktorych wiem, ze moga wplywac na moc turbo:
* EGR - zostal zaslepiony, wiec raczej nie ma co sprawdzac zaworu podcisnienia WAW1000050.
* MAP sensor BOSCH 0 281 002 119 - czujnik podcisnienia, latwo dostepny, umiejscowiony zaraz obok zaworu EGR. Moge go sprawdzic podlaczajac zasilanie i tworzac podcisnienie domowymi sposobami... Jakie napiecie powinien wskazywac?
* czujnik cisnienia doladowania - mam problem z jego zlokalizowaniem... czy ktos moze podpowiedziec czy i gdzie go mozna znalezc?


Prosze o pomoc. Jesli macie jakies wskazowki co pomierzyc, co wymienic - dajcie znac.

Bede wdzieczny za podpowiedzi!

Problem po kilku miesiącach został rozwiązany:
Wąż intercooler'a był pęknięty na zgięciu. Aby to zobaczyć, należało porządnie wykręcić wąż w przeciwną stronę. Banał ... ale moc wróciła i jest jak dawniej :)

Dzięki wszystkim za pomoc!
Ostatnio zmieniony przez malyszcz Wto Lut 21, 2017 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 10, 2017 08:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Sty 10, 2017 09:12   

malyszcz, w 200 przepływka nie ma takiego wpływu na jazdę jak w nowszych iDT(25/45)
 
 
 
malyszcz 



Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 5



Wysłany: Wto Sty 10, 2017 10:20   

bociannielot, czyli jak dobrze rozumiem przepływkę w moim przypadku można odrzucić jako powód braku mocy?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Sty 10, 2017 10:23   

malyszcz, możesz jeszcze poszukac po forum ale ZTCP to w 200 ona steruje tylko EGR
 
 
 
malyszcz 



Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 5



Wysłany: Wto Sty 10, 2017 22:09   

Zgadza się, znalazłem potwierdzenie na forum, że przepływka w R200 steruje głównie EGR.
W przeciągu dwóch dni podmienię MAP sensor z innego autka i zobaczę czy to jego wina.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś inne pomysły, dajcie znać :)

Edit:
Udało mi się wczoraj podpiąć inny MAP sensor. Niestety brak reakcji samochodu na wymianę. Zrobiłem jeszcze jedną próbę odpinając całkowicie MAP sensor. Okazało się, że samochod nie poczuł ŻADNEJ różnicy - ta sama praca silnika, ten sam brak mocy :( Jedynie zapaliła się diodka "Check Engine"...

Jedynę co mogę jeszcze sprawdzić to czujnik ciśnienia doładowania. Ktoś wie gdzie go szukać?
 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sty 13, 2017 10:21   

Sprawdź czujnik STOP przy pedale hamulca, czy zmieniałeś żarówki świateł STOP w ostatnim czasie. Może to głupie, ale były przypadki na forum jak ktoś założył złe żarówki do stopu i też silnik nie chodził jak trzeba.

Czy paski były wymieniane. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu i kąta wtrysku.

Czujnik doładowania znajdziesz idąc po wężyku od turbo. Ja w R600 mam na ścianie grodziowej na środku na wysokości kolektora ssącego.

Na postoju kręci się normalnie do 5k obrotów? Węże od turbo puchną przy dodawaniu gazu?
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
malyszcz 



Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 5



Wysłany: Pią Sty 13, 2017 12:08   

mustek3 napisał/a:
Sprawdź czujnik STOP przy pedale hamulca, czy zmieniałeś żarówki świateł STOP w ostatnim czasie. Może to głupie, ale były przypadki na forum jak ktoś założył złe żarówki do stopu i też silnik nie chodził jak trzeba.

Rzeczywiście, ewentualne bardzo nietypowe rozwiązanie problemu. Żarówki faktycznie wymieniałem - we wrześniu zeszłego roku. Wymieniłem wszystkie na standardowe, dostępne w sklepie (stare bardzo słabo świeciły - i te stopu i cofania i zwykłe, jakby wypalone). Ale, jeśli to może być powodem - sprawdzę dziś/jutro :wink:

mustek3 napisał/a:
Czy paski były wymieniane. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu i kąta wtrysku.

Rozrząd był wymieniany w zeszłym roku na początku września. Po wymianie wszystko grało... Czy to możliwe, że się 'coś' rozsynchronizowało po kilku miesiącach?

mustek3 napisał/a:
Czujnik doładowania znajdziesz idąc po wężyku od turbo. Ja w R600 mam na ścianie grodziowej na środku na wysokości kolektora ssącego.

Dzięki - dzisiaj/jutro ściągnę obudowę silnika i poszperam dokładniej idąc po wężyku.

mustek3 napisał/a:
Na postoju kręci się normalnie do 5k obrotów? Węże od turbo puchną przy dodawaniu gazu?

Po wciśnięciu pedału do końca rozkręca się, ale jakoś tak bez życia - jakby w zwolnionym tempie (przy rozgrzanym silniku). Do 5k dojdzie. Dziś/jutro nagram filmik. Węże puchły - ale sprawdzę raz jeszcze.

Dzięki ogromne mustek3 za podpowiedzi!
 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sty 13, 2017 13:52   

Jeszcze jedno bardzo ważne pytanie: jak odpala silnik na zimno i na ciepło (ile sekund trzeba kręcić).

Standardowo też poruszałbym wiązką silnika, porozpinałbym kostki koło pompy wtryskowej, koło rozrządu, czujnika temperatury wody, czujnika wału korbowego (może trzeba wykręcić i przeczyścić, pomierzyć) powyginałbym na wszystkie strony kable. Może jest jakiś kabel przetarty.
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
malyszcz 



Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 5



Wysłany: Wto Lut 21, 2017 17:27   

mustek3 napisał/a:
Jeszcze jedno bardzo ważne pytanie: jak odpala silnik na zimno i na ciepło (ile sekund trzeba kręcić).

Tu w zasadzie od momentu zaślepienia EGR - elegancko. Nawet ostatnio przy -16 stopniach i po dniu postoju zaczął sam pracować po około 1-2 sekundach :wink:

Co do przeruszania kabli i styków - dobry pomysł. Zauważyłem, że ze złączami i przewodami to dosyć słabo w tym samochodzie.

Dzięki :)

Edit:
Z powodu służbowego wyjazdu muszę przełożyć "grzebanie" w aucie na przyszły tydzień... Jak sprawdze wszystko z listy - napiszę na forum :)

[ Dodano: Wto Lut 21, 2017 17:27 ]
Problem rozwiązany - pęknięty wąż intercooler'a (opis rozwiązania również w pierwszym poście).
Dzięki za pomoc! ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [MG ZR] Brak Mocy Powyżej 3tyś obrotów w MG ZR.
Wojtek759 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Gru 24, 2010 17:37
PHJOWI
Brak nowych postów [MG ZR 160] Spadek mocy powyżej 6 tyś obrotów
Radical Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lip 01, 2014 20:41
flapjck1
Brak nowych postów [R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów
krakers2207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lip 29, 2014 21:21
krakers2207
Brak nowych postów [R25] Brak mocy do 2 tys obrotów
valkiria Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Mar 26, 2013 10:36
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink