Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 16:02 [R75] Problem z pompą ABS
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam, mam problem z pompa ABS albo inaczej problemu nie ma bo po prostu nie działa.
Na desce na stałe świeci sie kontrolka ABS, kontroli trakcji i czerwona kontrolka ręcznego (płyn hamulcowy jest w ilosci odpowidniej). No i niby nic wielkiego kupić jakąś na allegro zamontować i luz. Ale właśnie tu się zaczynają schody. Na mojej pompie jest numer 0265224009 a na sterowniku jest następujący numer Bosch 0265900004 (jeśli ktoś chce to niech wpisze ten numer w google w wynikach wyjdzie tylko mój post który umiesciłem tutaj na forum). Nie ma takich pomp, a własciwie sterowników wszystkie numery kończą się na 01 lub 800006. Nawet była montowana inna pompa efekt taki że kontrolki ABS i ręcznego zgasły świeciła sie kontrolka od trakcji i auto odbierało to jakby koła były cały czas w poślizgu no i ograniczało moc, nie szło jechać. Dziwi mnie ta sytuacja bo przecież dużo R 75 ma kontrolę trakcji i nie powinno być problemu z taką pompą. Po tym przydługim wstępie moje pytania:
1.Czy istnieje możliwość że te numery są źle odczytane
2.Jakie są inne numery pomp posiadających kontrolę trakcji, i czy taka pompa mogłaby prawidłowo zadziałać
3.Czy istnieje możliwość zamontowania innej pompy tak aby ABS działał normalnie a odłączenie kontroli trakcji (przycisk na desce tego nie odłączy sprawdzane na pompie bez trakcji), lub jakiś inny sposób wybrnięcia z tej sytuacj poza wizytą w salonie.
Powiem szczerze że jestem już mocno zdesperowany.
Pozdrawiam
_________________ <Black 7 Seven>
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 18:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 16:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
u mnie zardzewiały wtyczka i gniazdo na pompie ABS i komp odczytał uszkodzony zawór na pompie ABS przeczyściłem styki i działa.
Napewno potrzebujesz pompy z kontrola trakcji ta bez kontroli właśnie tak działa że ABS i reczny gasną a kontrolka trakcji sygnalizuje nie działanie układu ASR jak założysz pompe z trakcją to wszystko zgaśnie i będzie ok. Chyba że te pompy trzeba programować z Testbooka T4 ale wydaje mi sie ze nie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Nie Maj 10, 2009 10:20
Witam, no i doczekałem się szczęśliwego finału problemów z pompą ABS. Po pierwsze pompa o podanych przeze mnie numerach istnieje, choć jest to niesamowity "rarytas" wśród pomp ABS. Na dowód tych słów nawet w ASO nie słyszeli o takich numerach pompy, a w wykazie części BOSCHa też takiej nie mają. Ale ona istnieje . Po drugie znalazłem taką używaną i działającą, kontrolki przestały się świecić, a ABS i kontrola trakcji działają.
Witam.
Kolega Artur napisał "wszystkie numery kończą się na 01 lub 800006" i czy ktoś mógłby określić czy można te pompy stosować zamiennie ewantualnie jaka jest miedzy nimi różnica?
Czy aby odczytać nr pompy abs konieczny jest jej demontaż? Zdjąłem osłonę akumulatora ale nie odnalazłem żadnych oznaczeń. Czy od dołu będzie widać oznaczenie?
Jak najłatwiej dokonać jej wymiany? Od góry dostęp nie jest najlepszy
Po podłączeniu do komputera wyświetliło błąd "Przekaźnik zaworów" więc zakłądam że to sterowanie pompy padło.
Zakładam że w CDT bez kontroli trakcji też może być kilka numerów pomp.
Wymieniłem pompę ze sterowaniem i poza tym że straciłem 350zł to nic nie zyskałem.
Problem z ABS nadal występuje. Pompa oczywiście używana więc teoretycznie też może być walnięta ale nie mając pewności chciałbym uniknąć ponownego wydatku.
Po uruchomieniu auta przy hamowaniu pedał pulsuje utrudniając hamowanie, po przejechaniu ok 1km zaczyna świecić kontrolka ABS (niekiedy razem z kontrolką hamulca) i system przestaje działać.
Bład który pokazuje komputer to 'Przekaźnik zaworów'. Czy w układzie ABS są jakieś przekaźniki poza samym sterowaniem pompy?
co w niej takiego wyjątkowego ? wyposażenie
automat, abs i trakcja czy jakoś tak ... więcej nic nie mam ...
pompa działa i ma się dobrze,
problem jest w gnieździe i wtyczce,
wtyczka nie ma już zabezpieczeń i osłony, "zjedzona przez aku"
do tego we wtyczce wgryzło pin,
w gnieździe ze 2 piny również "wykorodowały " te pojedyncze igiełki
czy jest opcja wymiany tej pompy na inną żeby wszystko działało poprawnie czy nie ma takiej opcji, również wtyczka, przelutowac kable to nie powinien być problem
tylko jak dobrać wtyczkę do pompy z odpowiednimi pinami bo zapewne różne pompy miały różne rozstawienie pinów...?
jakieś rady pomysły jak zregenerować wtyk i kilka pinów w gnieździ -- mile widziane
[ Dodano: Nie Sie 03, 2014 09:45 ]
Kiedyś na forum znalazłem rozpiskę wtyczki pompy ABS, gdzie który kabel od czego i jaki kolor,
może ktoś pomoże w tym temacie, szukałem i nie mogę tego znaleźć,
wytrawiona wtyczka to najmniejszy problem bo do kabla można dolutować itp...
ale nie wiem co zrobić z gniazdem,
jest wytrawiony pin 6 z dolnego rzędu patrząc od str błotnika kolor przewodu we wtyczce to brązowy ....
Witam mam pytanie wymieniłem czujnik abs ten który wykazał błąd komputer ale po wymianie nie można skasować tego błędu i nadal świeci się abs kontrola trakcji i nie działa prędkościomierz gdzie może być problem i jak go szybko rozwiązać.
Problem może być z koronką, może być połączenie pomiędzy pompą a czujnikiem walnięte, a co najgorsze ale ostatnio często spotykane, problem w pompie ABS. Znaleźć sprawną pompę ABS z trakcją nie jest prosto, więc ludzie często decydują się na wstawienie pompy używanej, bez obsługi kontroli trakcji. Wtedy musisz tylko zmodyfikować mapę silnika oraz wyłączyć trakcję w zegarach. Możesz też zmienić kody ZCS, żeby jakieś T4 pod które auto nieopatrznie trafi nie przywrócił mu wszystkiego. Od razu napiszę, że pompy z trakcją od benzyny nie pasują do diesla
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum