Wysłany: Czw Mar 13, 2014 12:54 [r75] czujnik tempomatu
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam, mam prośbę a dokładniej sytuacja wygląda tak - złamała mi sie wtyczka z czujnika tempomatu (tego który jest przy pedale sprzęgła) i wypadły z niej 3 kable problem mam następujący nie wiem który kabel był w jakim gnieździe. Wtyczka jest 4 pinowa z jednym pinem pustym, wtyczkę już sobie kupiłem w sklepie elektronicznym także zostaje mi to poskładać i byłbym mega wdzięczny gdyby ktoś mógł wrzucić fotkę jak są powpinane kable do wtyczki czyli który kolor gdzie. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam,
Potrzebuję pomocy w sprawie czujnika tempomatu przy pedale sprzęgła.
Problem polega na tym, że jak wymieniany był tłoczek sprzęgła to ten czujnik wraz z osłoną wpadł na drugą stronę.
Udało mi się do niego dotrzeć i włożyłem w miejsce gdzie być powinien. Oczywiscie biały bolec max do przodu i lekko pedałem puszczałem by wyregulować odległość.
No i nie działa.
Zastanawiam się na czym polega działanie tego czujnika (styku) czy czasem na tym białym bolcu nie było jakiejs blaszki? Teraz nic tam na bolcu nie mam. Jest biały i zastanawia mnie czy to nie jest przyczyną.
Pomóżcie
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
Możesz sobie pod auto podłączyć interfejs od BMW i sprawdzić TOAFem wysterowania wszystkich elementów tempomatu. Podobny czujnik masz też przy pedale hamulca. Włóż jak być powinien ten czujnik nacśinij pedał sprzęgła i wysuń go na max do przodu. Następnie powoli puszczaj pedał sprzęgła aby ramie cofnęło czujnik. Oczywiście tempomat testuj przy prędkości powyżej 35 km/h i z włączonym przyciskiem na konsoli środkowej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No właśnie wszystkie te czynności wykonałem i nic.
Pozostaje więc podłączenie pod komputer. A ten komputer to ma się mazywać TOAF tak?
Jeszcze pytanie o sam czujnik, jak go sprawdzić czy nie jest uszkodzony, na jakiej on zasadzie działa? To jakiś elektromagnes? W miejscu styku z pedałem sprzęgła nie widzę tam żadnej blaszki, sam plastik.
Do czasu jak wypadł mi podczas wymiany tłoczka pompki sprzęgła działał. Może czujnik padł? Da się go sprawdzić jak go wyciągnę?
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-XKB000022A tak wyglada czujnik tylko Ty masz pewnie bialy.
Jeśli pedał dotyka do czujnika, tempomat będzie działał. Jeśli dotkniesz pedału i czujnik wykryje ten fakt rozłączy działanie tempomatu. Oba czujniki do sprawdzenia w DDE DigitalLiveData, po uprzednim włączeniu tempomatu na konsoli środkowej + elementy sterujące + / Reset/Resume.
Dziękuję za podpowiedź i wyjaśnienia. Czujnik mam biały. Wyciągałem go z auta wraz z czarną obudową bo całość mi wypadła.
Rozumiem, że sam tego nie sprawdzę i muszę udać się do warsztatu, tak?
A może to oprogramowanie mogę zainstalować na PC i podłączyć? Jesli tak to czym i gdzie?
Z Info z podanego linka jeszcze się nie zapoznałem, oby był po Polsku
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
Dziękuję raz jeszcze. Teraz tylko pozostaje zapoznać się bliżej z tematem.
Niestety jestem noga w sprawach oprogramowania. Może syna poproszę
A nie orientujesz się czy jest ktoś na Śląsku kto w tym temacie jest biegły? Najlepiej okolice Gliwic
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
Z Gliwic jest Szanowny Pan Prezes siemion_. Posiada interfejs oraz oprogramowanie TOAF. Do tego nie trzeba studiów - ot podstawowa znajomość komputera w zakresie uruchamiania programów.
W Strzegomiu natomiast jest marcin.misek - główny i jedyny programista TOAF'a
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum