witam mam pytanie odnośnie właśnie xsenonów czy były montowane przetwornice 55w czy tylko 35w bo osobiście mam 35tke i nie ma szału w efektywności lamp odbłyśniki i szkła są czyste więc szukam innego rozwiązania
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 16, 2017 20:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MaciejGdz, a jakie masz palniki? Odbłyśnik wyciągałeś i sprawdziłeś czy nie jest matowy? Sama lampę polerowałeś/malowałeś?
A i podstawowe pytanie, masz oryginał czy hid ?
idąc ppo kolei muszą być czyste i gładkie klosze, soczewka pokrywa się nalotem z czasem i trzeba ją wyczyścić odbłyśnik oryginalny też nie grzeszy dokładnością dlatego warto je regenerować, ostatnia kwestia palniki. Tylko oryginalne żadne podróbki made in china bo różnica jest kolosalna. Przetwornica i zapłonnik jest przystosowana pod 35w żarówy.
A co do przekaźnika to trzyma się wiązki na trytytce to w zupełności wystarczy ze względu na jego rozmiar FOTO
Witam, lampa orginał klosz ani odbłyśnik nie zmatowiał sprawdzałem zaraz po zakupie auta bo nie działały w ogóle ktoś grzebał przy lampie i kable źle poskręcał żarniki chyba d2s czy jakoś tak philipsa o ile pamietam wysokość lamp sprawdzana podczas przeglądu. Co do działania lamp moze to tylko moje odczucia we wszystkich poprzednich autach miałem zwykłe halogeny i dawały rade tu troche ciężko poruszać sie na trasie szczególnie nie powiem jaką mam barwe światła ale jest "biała" świecąc np na ścianie jest pięknie ale w czasie jazdy już są problemy. To tylko moje odczucia zaznaczam ponieważ nie miałem wcześniej styczności z xenonami.
Ogólnie też uważam że xenon w r75 świeci b dobrze, pod warunkiem że wszystko jest w dobrym stanie i palniki oryginalne. Ja z allegro kupiłem kiedys Philipsa które okazały się podróbkami i po wymianie na oryginał osram różnica była kolosalna.
a palniki jaki mają kolor? bo 6000k to raczej średnio świecą a odbłyśniki muszą być na lustro inaczej tracisz 30% światła
Jestem ciekaw jak to sprawdziłeś? Czy może powielasz internetowe legendy.
Mam doświadczenie z xenonem w Audi A8, BMW E46, Alfie 159, Roverze 75 szt6, Peugeot 407. i nigdzie nie zaobserwowałem osłabienia strumienia światła z powodu zmiany jego barwy. Nawet szwagier zmieniał oryginały osram na Chinole (oczywiście mamy swoje źródło i wiemy jakie palniki kupujemy) by świeciły pięknie na biało barwą 6000k. Mało tego jak zakładaliśmy xenony do zięcia rovera były na polerce i odświeżaniu odbłyśników itd. i po zamontowaniu z oryginalnymi palnikami osrama świeciły tak sobie niewiele się różniło od zwykłej lampy, po czym jak przyszły chińskie palniki 6000k, wymieniliśmy i wtedy dopiero był efekt zmiany na xenon. Więc?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Palnik palnikowi nierówny, co prawda oprę teorie na zwykłych zarowkach, ale mialem philipsy Blue vision z alle i ze sklepu norauto. Dziwnym trafem z noraito świeciły lepiej, obecnie mam zwykle White vision Philipsa i tez nie narzekam, takze nie można oceniać żarówek po nazwie, jak i w 2 różnych reflektorach
widzę sknerko, ze zawziecie bronisz swojej teorii na temat 6000k nie oceniam jej bo az takiego dużego doświadczenia nie mam, ale znalazłem ciekawy przykład ktory do mnie jak najbardziej przemawia:
Chodziło w temacie o wybór temperatury czy 4300 czy 6000:
...."Najbardziej naturalne światło, to że 6000K pozornie "jasniej bije w oczy" i jest "cool trendi" to nie znaczy że lepiej oświetla. Pamiętaj że swiatło którym świecisz ma _przede_wszystkim_ oświetlić drogę i obiekty na niej, czyli światło musi się odbić od tych obiektów. Im bardziej "naturalnie białe" światło (z lepszym wypełnieniem widma światła, z równomierną ilością składowych poszczególnych kolorów), tym więcej ciał o różnych kolorach będzie lepiej odbijać to światło.
Przykład to może "przegięcie" ale np założone całkiem niebieskie światło - a tu ci wyjeżdza czerwone auto przed maskę... Wiesz jak wygląda czysty czerwony oświetlony czystym niebieskim światłem? Czarny... Oczywiście to jest ekstremalny przypadek, ale właśnie o to chodzi, by każdy z kolorów był jak najlepiej "wydobywany z mroku" - by żaden nie był pomijany lub słabiej nasycony, albo składowa o innej (np niebieskiej) barwie mocno raziła odblaskami z innych elementów, pogarszając widoczność elementów np czerwonych. Po prostu widmo światła musi być jak najbardziej dopasowane do "widma widzialnego" czyli do czułości oka na różne barwy, a czułość ta przez tysiące lat ewolucji jest najlepiej dopasowana do widma światła słonecznego..."
Ja opieram swoją teorię na pomiarach wykonanych na wielu żarówkach, na oryginalnych (Philips, Osram) i Chinolach które są tylko namiastką ksenonu. Na przyrządzie do ustawiania świateł mam światłomierz i widzę jakie wyniki dają 6000k i 4300k, różnica jest niewielka bo ok 10-15% ale już chinole to jest porażka!!! Markowe tradycyjne żarówki dają więcej LUXów niż podrobione palniki z Chin
Testowałem również HID w tradycyjnych reflektorach. Nie widać wyraźnej granicy światłocienia i w zacienionym miejscu światłość przekracza normy 5 krotnie lub więcej. Ogólnie porażka aż sam sobie chciałbym dać w mordę za to że takie coś założyłem do swojego samochodu za czasów gówniarskich Poza pomiarami pozostaje jeszcze indywidualność każdego człowieka jeden widzi lepiej w świetle widzialnym inny lepiej w ultrafiolecie A dawidd, to napisał wyśmienicie o widmie światła jakby się dało to bym Ci Lajka dał
dj_darco w zwykłym reflektorze owszem. Ja mam soczewki H7 i u mnie granica światłocienia jest OK (1 rzecz jaką zrobiłem po zamontowaniu to wizyta na stacji diagnostycznej żeby zobaczyć 'jak to świeci').
prebenny, ale jakoś na takim zestawie będzie daleka od oryginału. Parę dni temu jak kupiłem soczewki Hela bixenon zrobiłem sobie próbę. W kupne soczewki które miały bardzo ładny obdlysnik, nie wypalony wsadziłem hida. Mam ich że 3 szt z przetwornica mi. Goły projektor położyłem na brudnej lampie wkrecona jeszcze w auto i z mocno wypalony odblysnikow, ale żarówka osram. Pomimo tego że lampa wypalona i brudna to świeciło duzooo jaśniej niż hid. Hida praktycznie nie było widać jak wiązki swiatla skierowałem w to samo miejsce. Jak chcesz mieć widno przed autem to przerób na hella clasic i różnice zobaczysz ogromną.
dawidd ja co prawda mam przetwornice 55w i nie są to też jakieś najtańsze przetwornice. W porównaniu z xenonem Sandman moje HIDy i tak świecą lepiej a palnik mam najtańszy w świecie więc gdybym wsadził coś lepszego to różnica byłaby pewnie większa.
czym sie różni HID od palika D2S? niczym poza sposobem podłączenia. Ja mam bardzo słaby wzrok a po ciemku masakra a i tak fabryczne palniki rovera w mojej lampie świeciły jak kotu w oczach mam założone palniki VerteX (china) 6000 za ok 100pln i jak na początku przez tydzień świeciły średnio to jak sie wygrzały to dają niebo lepiej jak fabryczne 5300 czy tam ile one są. Poza tym na fabrycznych pod cienka warstwa śniegu już pasów na jezdni nie widać na moich 6000k widać bardzo dobrze. Próbujecie udowodnić ze 4300 czy 5300 świeca bardziej na biało jak 6000k? No to chyba czas przebadać wzrok bo 4300 maja kolor jak co lepsze żarówki ja mam żarówki 5700k w Landku i już mi sie prebenny pytał czy mam tam ksenon. Co do pomiarów żarówek jakim cudem chcieliście mieć więcej światła z żarówki z filtrem jak ze zwykłej przecież logiczne jest że filtr ujmie ilości. Ksenon barwy nie bierze z filtra tylko z gazu jaki jest w palniku i tym samym nie ma prawa odejmować strumienia światła. Miałem w swoim Hidy w zwykłej lampie nie dośc że granice światła i cienia miałem jak na zwykłej żarówce to jeszcze zmierzyłem ilośc światła w cieniu i była mniej więcej taka sama jak na żarówkach. Jeździłem na Hid i teraz na ksenonie od 10 lat, moim autem a do tego ogarniam jeszcze kilka innych aut które miały i hid i hid w soczewce i xenon jak i zwykłe żarówki uważam że mam sporo doświadczenia w tym temacie tym bardziej że jestem ślepy jak kret i mam spore kłopoty po ciemku jednak ksenon 6000 najlepiej świeci wg moich oczu ale na sensownym palniku bo miałem też palniki chińskie tanizny i były kiepskie świeciły z bardzo mocną poświatą niebieskiego.
prebenny napisał/a:
Natomiast Sandmana spytasz to potwierdzi to co napisałem, że moje HIDy lepiej świecą
Zapewne Sandman ma fabryczne palniki? Wiem ż J0zek też zmieniał Hidy w soczewkach na 6000 ale nie pamietam jakto tam u niego było koniec końców ma 6000 i jest zadowolony (poszedł za moją radą)
[ Dodano: Pon Sty 23, 2017 18:56 ]
Aha, może jeszcze wytłumaczcie czemu w lampach led wszyscy uparcie wstawiają zimna barwę światła 6000k? Przecież są bardzo dobrze dostępne Ledy o ciepłej barwie w okolicy 4300k, macie jakieś wytłumaczenie? Bo ja akurat czytałem że w zimnym białym widać najlepiej i jedynie we mgle żółte są lepsze ale co ja tam wiem.....
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko zasadniczo 4300k daje więcej lumenów. Białe światło jest też bardziej pochłaniane przez asfalt więc teoretycznie 4300 świecą lepiej.
To co mówisz o pasach - białe światło lepiej się odbija na białych pasach. Też logiczne. Ja w sumie mam chińskie palniki i lewe pewnie barwa ~4300 a prawy ~6000 (niby 5000k miały mieć ale chińszczyzna to wiadomo jak to z parametrami...). Zasadniczo nie widzę wielkiej różnicy między lewą i prawą stroną w świeceniu (może też przez to, że się 'mieszają' między sobą). Ale następne raczej bym wolał 6000k. Bardziej mi się ta barwa podoba.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie wiem sknerko, po prostu wszędzie gdzie czytałem tak pisali (łącznie ze zdjęciami porównawczymi 4300vs6000 gdzie faktycznie 4300 wydawało się 'jaśniejsze').
Special note: All color temperatures emit the same number of lumens but remember, the higher the color temperature, the darker the color produced. This progressive darkening of the light with higher color temperatures results in fewer visible lumens on a dark surface. A 6000k bulb will emit roughly 12% less visible light than a 4300k bulb.
Czyli tak jak piszesz każdy kolor produkuje tyle samo lumenów ale wyższe temp barwy produkują ciemniejszy kolor (incepcja ). Dalej piszą to co pisałem, że wyższe temp zapewniają gorszą widoczność na ciemnej powierzchni (np czarny asfalt).
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum