Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1995
Witam.
Pracuję nad projektem swojego Poloneza do którego aktualnie został swap'nięty silnik 1.8 VVC - 145km.
Docelowym rodzajem użytkowania będzie daily/drift, więc dosyć nietypowo.
Na przyszłość być może silnik zostanie uturbiony także prosiłbym o wzięcie tego pod uwagę.
Ale do rzeczy. Potrzebuję listę komponentów do instalacji gazowej, bo jedyne co zostaje po starym jedno-punkcie to butla.
Parownik do 200km byłby chyba już odpowiedni. Ale jakiej firmy?
Z tego co czytałem to polecanymi instalacjami są STAG3/3PRO/STAG4 - ale co będzie najwydajniejsze jeżeli kwestią będą wysokie obroty, jak i oszczędność gdy przyjdzie jechać w trasę?
Ogólnie nie znam się na tym zabardzo także prosiłbym łopatologidzny wykład
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Elektronika lpgtech albo stag (4, 4+ itp ale nie ECO! ma gorszy procesor i nie ogarnia korekt). Parownik moze AC albo KME silver? Do turbo na pewno czeka Cie wymiana na inny. Wtryski z zapasem to hm, dragony powinny ogarnac. No i przewod zbiornik -> reduktor 8mm zdecydowanie (pewnie masz 6 to zmirn na . Do tego zalozyc to z glowa i powinno latac
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Elektronika lpgtech albo stag (4, 4+ itp ale nie ECO! ma gorszy procesor i nie ogarnia korekt). Parownik moze AC albo KME silver? Do turbo na pewno czeka Cie wymiana na inny. Wtryski z zapasem to hm, dragony powinny ogarnac. No i przewod zbiornik -> reduktor 8mm zdecydowanie (pewnie masz 6 to zmirn na . Do tego zalozyc to z glowa i powinno latac
I czy warto kupować używane instalacje czy już lepiej doinwestować? I jeżeli już używki to co najprędzej może być zużyte?
Instalacja lpg z linku jest bardzo słabiutka, zwłaszcza wtryskiwacze lpg.
Na zdjęciu są wtryskiwacze Valtek, kompletnie nie nadają się do jazdy ostrzejszej.
Rozumiem że cena gra role, więc warto wziąść chociaż wtryskiwacze AC W01
cena jest bardzo dobra a biją wtryski valtek na głowę http://lpgmasters.pl/wtry...-czerwone-cz-2/ a jak może być drogo to wtryskiwacze Barracuda.
Reduktor Shark to jest średnia półka do silnika bez turbiny. Wątpię żeby nadawał się do samochodu którym chcesz czasami poszaleć.
Co do dobrego mocnego reduktora to warto polecić KME Tur, KME Gold
Komputer gazowy KME Nevo, Stag 300, Stag qbox, Lpgtech, Optioma
wrtyskiwacze muszą być mocne ( wydajne) : Barracuda, Hercules, Yeti, AC W01 BFC
Wsadzenie blosa i jeżdżenie aż do czasu kiedy dojdzie to całe turbo i inne szpeje.
Kupienie standalone, wywalenie ori sterownika, postawienie wszystkiego na standalone + osobne mapy dla benzyny i gazu bez jakichś korekt na mapy benzyny jak idzie na gazie itd.
Będzie chodzić jak należy. Wtedy dopiero też dobierać komponenty pod gaz. Póki co głowy sobie nie zawracać
Możesz wtedy wystroić to osobno na gazie i osobno na benzynie (kompletnie niezależnie). Nie masz wtedy problemu rozjeżdżania się map. Możesz pobawić się stopniem doładowania większym dla gazu ( bo możesz większe sprężanie przy gazie zrobić). Kolejna sprawa, to i tak będzie musiał pójść w lepsze sterowanie skoro do VVC chce turbo jeszcze zapodać.
Ja wiem że to się da na wiele innych ( może i tańszych) sposobów rozwiązać. Skoro dało się zagazować silnik z S8 D3 na bezpośrednim wtrysku ( dodam tutaj że są dwa sterowniki silnika) Pytanie czy jest sens. Ja nie lubię półśrodków. No chyba że trenuję coś dla samego trenowania i własnej nauki ( jak np próby pracy blosa w nadciśnieniu). Wielu teoretyków pisało ( głównie na forum FSO) że to działać nie ma prawa. Ja jednak mam swój pogląd na ten temat i się nie poddaję
Znam możliwości SA, znam też jego wady przy codziennym użytkowaniu i koszta nie zbędne, żeby to jeździło chociaż podobnie jak na fabrycznym ECU. A co do strojenia VVC z Turbo... niedługo będe w stanie coś powiedzieć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ogólnie to zastanawiają mnie te parametry. Wykorzystując temat, czy byłby któryś z was w stanie wyjaśnić mi o co w nich chodzi? Może bym się czegoś przy okazji nauczył
M.in.:
Rezystancja cewek? Co to są te "Omy - Ω"
Czas otwarcia (im więcej tym lepiej?)
Czas zamknięcia (im mniej tym lepiej?)
Ogólnie to zastanawiają mnie te parametry. Wykorzystując temat, czy byłby któryś z was w stanie wyjaśnić mi o co w nich chodzi? Może bym się czegoś przy okazji nauczył
M.in.:
Rezystancja cewek? Co to są te "Omy - Ω"
Czas otwarcia (im więcej tym lepiej?)
Czas zamknięcia (im mniej tym lepiej?)
Kolego jak zadajesz takie dziecinne pytania to nie bierz sie za cokolwiek związanego z gazem. Zrobisz krzywdę sobie i samochodowi.
Równie dobrze możesz zacząć składać rakietę kosmiczna, coś mi mówi że efekt będzie ten sam.
Kolego jak zadajesz takie dziecinne pytania to nie bierz sie za cokolwiek związanego z gazem. Zrobisz krzywdę sobie i samochodowi.
Równie dobrze możesz zacząć składać rakietę kosmiczna, coś mi mówi że efekt będzie ten sam.
Chcąc się czegoś nauczyć postanowiłem napisać na forum. Od czegoś ono chyba jest...
Prawda jest taka że jestem adeptem z dziedziny motoryzacji i zbieram wiedzę dopiero od dwóch lat. Wierz mi, zdaję sobie sprawę, że gdybym sam miał wszystko robić to pewnie nic by nie działało, a mój projekt przerósłby mnie wielokrotnie. Aktualnie ciężko pracuję żeby spełnić marzenie i dorobić się kompletnego auta, a mój wkład w jego budowę jest taki, że jeżdżę po szrotach lub wertuję allegro i fora, kolekcjonując części.
Montażem zajmuje się mój dobry kolega który zna się na rzeczy. Problem w tym że nie jest na moje każde wyciągnięcie ręki, a nie chcę mu zawracać głowy takimi pytaniami...
Mam nadzieję że wszystko sprostowałem i liczę że rozumiesz moją sytuację.
Rezystancja cewki - opór jaki stawia prądowi który ją zasila/steruje
czas otwarcia - no tu to się można nawet domyśleć po nazwie
czas zamknięcia - jak wyżej
to masz trzy najważniejsze parametry, dochodzą jeszcze inne jak np. stabilność temperaturowa itd
Rezystancja cewki - opór jaki stawia prądowi który ją zasila/steruje
czas otwarcia - no tu to się można nawet domyśleć po nazwie
czas zamknięcia - jak wyżej
to masz trzy najważniejsze parametry, dochodzą jeszcze inne jak np. stabilność temperaturowa itd
Ok dzięki.
BTW do zestawu wybrałem w końcu Barracudy
Myślę że dowiedziałem się wszystkiego. Dziękuję za pomoc.
Temat do zamknięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum